Podstawowym celem promocji turystycznej jest "zwiększenie liczby turystów odwiedzających Kraków". Proponujemy np.
- stworzenie i promowanie uporządkowanej oferty turystyczno-kulturalno-rozrywkowej
- skoncentrowanie promocji na rynkach najbardziej dochodowych i obiecujących dla miasta (rynki sprawdzone) i opracowanie komunikatu promocyjnego na nowe rynki (np. Rosja, rynki azjatyckie)
- propagowanie i rozwój turystyki kongresowej
- zainspirowanie działań podnoszących standard usług turystycznych
- stymulowanie i kreowanie przedsięwzięć wydłużających sezon turystyczny w Krakowie
- ujednolicenie polityki wydawniczej i informacyjnej
- stworzenie Sieci Informacji Miejskiej (SIM)
- wykorzystanie odwiedzających Kraków gości jako ambasadorów naszej atrakcyjności (multiplikatorzy promocji)
Każde z powyższych zadań zostało przełożone na język konkretu. Np.
- SIM
- stworzenie całościowego, zintegrowanego systemu informacji turystycznej i kulturalnej
- współpraca z wybranym portalem internetowym w ramach rezerwacji hotelowych on-line
- uruchomienie i prowadzenie bezpłatnej i całodobowej linii telefonicznej
- zbudowanie kompleksowej informacji akademickiej dotyczącej grantów, stypendiów etc.
- Monitoring turystyki przyjazdowej
- ankietowanie turystów w celu uzyskania informacji o motywach odwiedzania Krakowa
- prowadzenie własnych badań ankietowych oraz zlecanie badań zewnętrznych
- budowanie bazy e-mailowej na podstawie zebranych danych
- prowadzenie analiz wyników badań
Partnerzy miasta: krajowe i zagraniczne portale internetowe, instytucje zajmujące się informacją turystyczną i kulturalną, sieci hotelowe, przewoźnicy lotniczy, międzynarodowe biura podróży, MSZ i polskie placówki dyplomatyczne, oraz instytucje regionalne, z którymi Kraków jest związany wspólnym interesem: Województwo Małopolskie, gminy i powiaty Małopolski, Małopolska Organizacja Turystyczna, Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego.
Konieczna jest ścisła współpraca z krakowską branżą turystyczną (hotele, restauracje, placówki kultury) zmierzająca do wspólnego tworzenia wizerunku miasta i podnoszenia jakości usług.