Podstawowym celem promocji gospodarczej jest: "zwiększenie ilości inwestorów i aktywności gospodarczej mieszkańców". SPK proponuje:
- spójną i konsekwentną politykę informacyjną przedstawiającą Kraków jako miasto dysponujące imponującym potencjałem intelektualnym, przyjazne inwestorom.
- działania na rzecz ułatwienia procedur administracyjnych dla inwestorów
- bezpośrednią promocję Krakowskiego Parku Technologicznego
- działania na rzecz zatrzymania działających w Krakowie inwestorów
- zachęcanie mieszkańców Krakowa do tworzenia i rozwijania małej i średniej przedsiębiorczości poprzez m.in. kampanię informacyjną o możliwościach tworzenia i rozwoju MSP
- stworzenie systemu informowania o podejmowanych przez miasto inwestycjach
Każde z powyższych zadań zostało przełożone na język konkretu. Np.
- prowadzenie inwestora przez jeden podmiot działający w imieniu Miasta podczas wszystkich procedur administracyjnych ("osobisty doradca inwestora" lub stworzenie np. Centrum Obsługi Inwestora)
- stworzenie kompleksowego i jednolitego systemu informowania o procedurach administracyjnych oraz wewnętrznego manualu dla urzędników zawierającego komplet informacji z dziedziny gospodarczej organizacja szkoleń dla urzędników z zakresu współpracy z inwestorami