Elektroniczna rekrutacja do gimnazjów
W związku z Decyzją Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie z dnia 2 stycznia 2012 r. w sprawie terminów rekrutacji na rok szkolny 2012/2013 uprzejmie informuję, że rekrutacja do samorządowych gimnazjów (oprócz gimnazjów specjalnych i gimnazjów prowadzących oddziały przysposabiające do pracy) na rok szkolny 2012/2013 odbywać się będzie, podobnie jak w roku ubiegłym, na Platformie Edukacyjnej (www.portaledukacyjny.krakow.pl) od 5 marca do 27 kwietnia 2012 roku.
W Krakowie nabór do klas pierwszych na rok szkolny 2012/2013 będzie prowadzony w 52 samorządowych gimnazjach. Szkoły będą rekrutowały uczniów do grup ogólnodostępnych, integracyjnych, terapeutycznych, sportowych, dwujęzycznych, przygotowujących do Deutsch Sprach Diplome i z programami autorskimi.
Rekrutacja do klas ogólnodostępnych prowadzona będzie w oparciu o ujednolicone kryteria rekrutacyjne we wszystkich krakowskich samorządowych gimnazjach. Uczniowie mieszkający w obwodzie szkoły są przyjmowani w pierwszej kolejności, natomiast uczniowie spoza obwodu są rekrutowani w oparciu o kryteria i w miarę wolnych miejsc. Do grup integracyjnych, terapeutycznych, sportowych, dwujęzycznych, przygotowujących do Deutsch Sprach Diplome i realizujących programy autorskie rekrutacja prowadzona będzie z uwzględnieniem dodatkowych kryteriów (informacje szczegółowe w tym zakresie znajdują się na stronach internetowych szkół).
Elektroniczna rekrutacja do gimnazjów odbywać się będzie od 5 marca do 27 kwietnia 2012 roku.
Na stronie www.portaledukacyjny.krakow.pl zamieszczony jest wykaz samorządowych gimnazjów. Przeglądając strony internetowe szkół uczniowie i ich rodzice mogą zapoznać się z ofertą szkół i dokonać wyboru gimnazjum. W celu zapisania dziecka do gimnazjum rodzic powinien kliknąć na baner: „Rekrutacja do gimnazjów". W panelu publicznym modułu rekrutacji można wypełnić podanie do gimnazjum, następnie wydrukować, podpisać i dostarczyć do sekretariatu szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza. Innym sposobem zapisania ucznia do gimnazjum jest wydrukowanie podania z systemu, wypełnienie odręczne, podpisanie i dostarczenie do sekretariatu szkoły. Podanie można też pobrać i wypełnić w sekretariacie szkoły. Podanie może wypełnić również uczeń klasy szóstej na zajęciach z informatyki pod opieką nauczyciela lub wychowawcy, wydrukować, przedstawić rodzicowi do akceptacji i podpisu, a następnie złożyć w sekretariacie szkoły podstawowej lub u wychowawcy klasy w terminie do 27 kwietnia br. - do godz. 12:00. Administracja szkoły podstawowej weryfikuje złożone podanie, zatwierdza i wprowadza do systemu.
Jeżeli dziecko jest uczniem szkoły podstawowej nie prowadzonej przez Gminę Miejską Kraków lub uczniem spoza Krakowa i stara się o przyjęcie do samorządowego gimnazjum, to podanie należy złożyć w sekretariacie gimnazjum, do którego kandydat ubiega się o przyjęcie. Ponadto w terminie do 3 lipca br. - do godz. 12:00 - należy przedłożyć do wglądu świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o szczegółowych wynikach ze sprawdzianu w klasie szóstej w celu wprowadzenia danych do systemu. Obowiązek wprowadzenia danych należy do administracji gimnazjum.
Dziecko do klasy integracyjnej jest kierowane przez Wydział Edukacji na podstawie złożonego przez rodziców wniosku o skierowanie wraz z orzeczeniem z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Do systemu rekrutacyjnego zostaje wprowadzone przez gimnazjum, do którego zostało skierowane.
Kandydat do gimnazjum, które objęte jest systemem rekrutacji elektronicznej, ma możliwość dokonania wyboru trzech szkół, w tym jednej obwodowej, którą powinien ostatecznie zaznaczyć jaką 3 opcję. Istnieje również możliwość dokonania korekty wyboru gimnazjum w terminie od 12 do 18 czerwca 2012 roku.
Lista kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej gimnazjalnej oraz listy kandydatów niezakwalifikowanych do oddziałów klasy pierwszej zostanie ogłoszona przez szkolne komisje rekrutacyjno-kwalifikacyjne 5 lipca 2012 roku.
W celu potwierdzenia woli podjęcia nauki w danym gimnazjum przez kandydatów umieszczonych na listach zakwalifikowanych do przyjęcia, należy złożyć w gimnazjum oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginał zaświadczenia o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej w terminie od 5 lipca do 9 lipca 2012 roku do godz. 14.00.
Ogłoszenie list uczniów przyjętych do gimnazjum nastąpi 10 lipca 2012 roku do godz. 12.00 - wywieszenie list na drzwiach szkoły i udostępnienie wyników w systemie. Po tym terminie będzie prowadzona jeszcze rekrutacja uzupełniająca. Liczba wolnych miejsc w gimnazjach po ogłoszeniu wyników rekrutacji będzie wyświetlana w trybie on-line na stronach portalu. Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci do wybranych szkół w pierwszym terminie mogą uczestniczyć w rekrutacji uzupełniającej. Od 10 lipca br. będzie można złożyć oryginały dokumentów do gimnazjów, które posiadają wolne miejsca i w rekrutacji uzupełniającej starać się o przyjęcie.