Wstępna analiza została wykonana dla trzech wariantów przebiegu trasy: A, B, C. Przebieg każdej z planowanych tras uwzględnia uwarunkowania konserwatorskie, geologiczne oraz hydrogeologiczne, jak również analizy obecnych potencjałów ruchotwórczych wraz z możliwością lokalizacji nowych inwestycji w obszarze oddziaływania metra. Przeprowadzone analizy wskazują obszary problemowe wymagające wykonania bardziej szczegółowych opracowań. Spośród takich obszarów wskazano m.in. lokalizacyjne (przebieg I linii, lokalizacje stacji metra, zagospodarowanie terenu ponad stacjami metra, lokalizacje wentylatorowni szlakowych) czy techniczno-realizacyjne (metoda i konstrukcja budowy odcinków szlakowych oraz stacyjnych). Niniejszy dokument prowadzi do generalnego wniosku o konieczności wykonania koncepcji o wyższym poziomie szczegółowości, której zadaniem będzie uzyskanie odpowiedzi na szereg pytań i wątpliwości nierozstrzygniętych na etapie analizy. Koncepcja taka winna być opracowana wyprzedzająco lub równocześnie ze studium wykonalności.
Załącznik 4 - Wstępna analiza możliwości budowy I linii metra w Krakowie na kierunku wschód - zachód