Do zakresu działania Referatu ds. Organizacyjnych (AM-01) należą sprawy:
opracowania zbiorczego projektu budżetu Biura;
prowadzenia ewidencji i analizy finansowej prawidłowości wykorzystania środków budżetowych rozdysponowanych w planie budżetu na poszczególne komórki i zadania budżetowe Biura;
obsługi kancelaryjno-biurowej Biura i Departamentu Ładu Przestrzennego;
udzielania informacji w sprawach wnoszonych przez interesantów w oparciu o obowiązujące przepisy;
opracowywania informacji o realizacji poleceń służbowych Prezydenta Miasta Krakowa i Dyrektora Magistratu;
prowadzenia spisu skarg i przekazywanie ich do merytorycznych komórek oraz nadzór nad terminowością udzielania odpowiedzi;
prowadzenia spisu interpelacji i wniosków komisji Rady Miasta Krakowa, przekazywania ich do merytorycznych komórek oraz nadzór nad terminowością udzielania odpowiedzi;
prowadzenia spisu kontroli wewnętrznych, zewnętrznych oraz nadzór nad terminowością udzielenia odpowiedzi;
opracowywania projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa, poleceń służbowych Prezydenta lub Dyrektora Magistratu w sprawach dotyczących Biura,
opracowywania projektów zarządzeń wewnętrznych Dyrektora Biura/Departamentu oraz kontrola ich wykonania;
opracowywania, we współpracy z komórkami merytorycznymi, kart usług/procedur zewnętrznych Biura;
przygotowywania projektów upoważnień i pełnomocnictw Prezydenta Miasta Krakowa.
użytkowania systemu EZD-PUW;
sporządzania zamówień na materiały biurowe, druki i sprzęt oraz bilety komunikacji miejskiej;
załatwiania bieżących spraw kadrowych i socjalnych pracowników oraz prowadzenie ewidencji kart badań okresowych i terminowości ich wykonywania;
przygotowania dokumentacji celem naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Biurze;
prowadzenia Internetowego Dziennika Zapytań;
koordynacji działań w ramach Polityki Bezpieczeństwa Informacji;
współdziałania z Radami Dzielnic w zakresie realizacji ich zadań powierzonych i priorytetowych w zakresie działania Biura;
koordynacji pracy osób odbywających staż bądź praktykę w Biurze;