1) obsługa kancelaryjno – biurowa Wydziału;
2) prowadzenie oraz udostępnianie Rejestru Centralnego - opisowej i graficznej bazy danych wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę oraz decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
3) prowadzenie Rejestru Centralnego decyzji wydanych w sprawach nałożenia kar pieniężnych dot. uchwały nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z 26 lutego 2020 r.;
4) prowadzenie Rejestru Decyzji Wojewody Małopolskiego;
5) prowadzenie wewnętrznego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i udostępnianie zbioru na potrzeby pracowników Wydziału;
6) udostępnianie informacji publicznej na wniosek;
7) udostępnianie dokumentów spraw zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
8) udzielanie odpowiedzi na pisma wpływające od podmiotów niewynikające z ww. ustawy;
9) przygotowanie kompleksowych odpowiedzi na zapytania dziennikarskie i przekazywanie ich do Biura Prasowego;
10) prowadzenie Internetowego Dziennika Zapytań;
11) prowadzenie spraw związanych z budżetem Wydziału w zakresie planowania bieżących zadań budżetowych, zmian w planie wydatków bieżących, sporządzania materiałów sprawozdawczych z realizacji budżetu, oraz monitorowanie zadań bieżących budżetu zadaniowego, przygotowywanie planów dochodów i wydatków, sprawozdań z tytułu nakładanych kar;
12) sporządzanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Miasta Krakowa oraz bieżąca analiza wydatków i dochodów;
13) sporządzanie planów zamówień publicznych, przygotowywanie dokumentacji oraz udział w przeprowadzanych postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych;
14) koordynacja obsługi Systemu Zarządzania Kosztami Zadań (RCP) w zakresie działań Wydziału;
15) obsługa wydatków budżetowych;
16) przygotowanie dokumentacji oraz projektów umów dotyczących zlecania wykonania zadań innym podmiotom w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych;
17) obsługa systemów informatycznych związanych z realizacją budżetu;
18) obsługa zawierania umów i zleceń oraz ich realizacja;
19) prowadzenie ewidencji rachunków, faktur i umów;
20) sporządzanie sprawozdań i informacji na potrzeby Wydziału, Urzędu Miasta Krakowa, Rady Miasta Krakowa lub na podania wnioskodawców;
21) prowadzenie aplikacji Bazy Osób Zaginionych;
22) prowadzenie spraw osobowych i socjalnych pracowników Wydziału;
23) prowadzenie rejestrów poleceń, zarządzeń i wytycznych Dyrektora Wydziału;
24) archiwizowanie i przekazywanie akt Wydziału do Archiwum Zakładowego;
25) prowadzenie księgi inwentarzowej Wydziału;
26) prowadzenie kartoteki osobistego wyposażenia pracowników;
27) prowadzenie kart użytkowników odpowiedzialnych za urządzenia komputerowe;
28) prowadzenie biblioteki wydziałowej;
29) wprowadzanie do aplikacji informatycznej PARK KULTUROWY informacji należących do zakresu działania Wydziału;
30) ostemplowywanie i rejestrowanie dzienników budowy;
31) wprowadzanie wydanych decyzji do systemu WPBUD (obsługa wpływów budżetowych);
32) bieżąca aktualizacja danych w systemie WPBUD (odnotowanie wszystkich czynności związanych z postępowaniem);
33) obsługa Elektronicznego Systemu Zamówień Towarów, przyjęcie i wydawanie materiałów pracownikom;
34) rozpatrywanie wniosków dotyczących udzielania ulg w spłacie administracyjnej kary pieniężnej nałożonej na podstawie art. 37d ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w związku z uchwałą Nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020 r. w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń”, pod kątem spełnienia przesłanek formalnoprawnych oraz przygotowanie projektów aktów zapadających w postępowaniu, dot. ulg:
a) decyzji o zastosowanej uldze lub o odmowie udzielenia ulgi,
b) porozumienia o zastosowanej uldze lub o odmowie udzielenia ulgi.