1) obsługa kancelaryjno – biurowa Wydziału;
2) prowadzenie oraz udostępnianie Rejestru Centralnego - opisowej i graficznej bazy danych wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę oraz decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
3) prowadzenie Rejestru Centralnego decyzji wydanych w sprawach nałożenia kar pieniężnych dot. uchwały nr XXXVI/908/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 26 lutego 2020r.;
4) prowadzenie Rejestru Decyzji Wojewody Małopolskiego;
5) prowadzenie wewnętrznego rejestru miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego i udostępnianie zbioru na potrzeby pracowników Wydziału;
6) obsługa sekretariatu;
7) prowadzenie spraw związanych z budżetem Wydziału w zakresie planowania bieżących zadań budżetowych, zmian w planie wydatków bieżących, sporządzania materiałów sprawozdawczych z realizacji budżetu, oraz monitorowanie zadań bieżących budżetu zadaniowego, przygotowywanie planów dochodów i wydatków, sprawozdań z tytułu nakładanych kar;
8) sporządzanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Miasta Krakowa oraz bieżąca analiza wydatków i dochodów;
9) sporządzanie planów zamówień publicznych, przygotowywanie dokumentacji oraz udział w przeprowadzanych postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych;
10) koordynacja obsługi Systemu Zarządzania Kosztami Zadań (RCP) w zakresie działań Wydziału;
11) obsługa wydatków budżetowych;
12) przygotowanie dokumentacji oraz projektów umów dotyczących zlecania wykonania zadań innym podmiotom w trybie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych;
13) obsługa systemów informatycznych związanych z realizacją budżetu;
14) obsługa zawierania umów i zleceń oraz ich realizacja;
15) prowadzenie ewidencji rachunków, faktur i umów;
16) sporządzanie sprawozdań i informacji na potrzeby Wydziału, Urzędu Miasta Krakowa, Rady Miasta Krakowa lub na podania wnioskodawców;
17) prowadzenie aplikacji Bazy Osób Zaginionych;
18) prowadzenie spraw osobowych i socjalnych pracowników Wydziału;
19) prowadzenie rejestrów poleceń, zarządzeń i wytycznych Dyrektora Wydziału;
20) archiwizowanie i przekazywanie akt Wydziału do Archiwum Zakładowego;
21) prowadzenie księgi inwentarzowej Wydziału;
22) prowadzenie kartoteki osobistego wyposażenia pracowników;
23) prowadzenie kart użytkowników odpowiedzialnych za urządzenia komputerowe;
24) prowadzenie biblioteki wydziałowej;
25) wprowadzanie do aplikacji informatycznej PARK KULTUROWY informacji należących
do zakresu działania Wydziału;
26) ostemplowywanie, rejestrowanie i wydawanie dzienników budowy;
27) wprowadzanie wydanych decyzji do systemu WPBUD (obsługa wpływów budżetowych);
28) bieżąca aktualizacja danych w systemie WPBUD (odnotowanie wszystkich czynności związanych z postępowaniem);
29) obsługa Elektronicznego Systemu Zamówień Towarów, przyjęcie i wydawanie materiałów pracownikom;
30) przyjmowanie korespondencji wpływającej do Wydziału oraz innych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa, poprzez obsługę stanowisk w Punkcie Obsługi Mieszkańców w siedzibie Wydziału w zakresie:
a) rejestracji pism w systemie SOS, EZD PUW,
b) przygotowania wydruków przyjętej korespondencji,
c) przekazania zarejestrowanej poczty na stanowiska merytoryczne Wydziału,
d) przekazania przyjętej korespondencji do innych komórek organizacyjnych Urzędu;
31) prowadzenie rejestrów korespondencji i wniosków wpływających do Wydziału dla Referatów Ustalania Warunków Zabudowy, Referatu Ustalania Lokalizacji Inwestycji Celu Publicznego i Inwestycji Mieszkaniowych, Referatów Postępowań Administracyjnych oraz Referatu Postępowań Nieprocesowych w zakresie wszystkich kategorii, a dla Referatu Organizacyjno – Kancelaryjnego, Referatu Informacji i Referatu Prawnego w zakresie kategorii „0” i „670” w tym: - rejestracja spraw, - przypięcia pism do spraw w systemie SOS, EZD PUW - przekazanie poczty na stanowiska inspektorów;
32) obsługa techniczno – administracyjna Wydziału w zakresie wysyłki poczty – obsługa w systemie Spedycja - rozdzielanie zwrotnych potwierdzeń odbioru, - pieczętowanie zatwierdzonych projektów budowlanych;
33) wprowadzanie danych zgłoszeń z projektem budowlanym do BIP;
34) obsługa elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP;
35) obsługa korespondencji kierowanej na adres do doręczeń elektronicznych;
36) obsługa dziennika podawczego – przyjmowanie, skanowanie i rejestracja korespondencji;
37) koordynacja w zakresie przeprowadzanych audytów zewnętrznych i wewnętrznych;
38) koordynacja w zakresie organizacyjnym kontroli wewnętrznych i zewnętrznych.