Do zakresu działania Referatu Obsługi Dzielnic (BD-02) należy:
współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami w zakresie spraw dotyczących obsługi Dzielnic Miasta Krakowa;
kompletowanie i aktualizacja informacji osobowych dotyczących członków Rad Dzielnic, niezbędnych dla prawidłowej obsługi zadań należących do zakresu działania Biura;
prowadzenie dokumentacji będącej podstawą wypłaty diet członkom organów Dzielnic Miasta Krakowa oraz sporządzanie zestawień stanowiących podstawę wypłaty diet członkom Rad Dzielnic;
prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej organów Dzielnic Miasta Krakowa, w tym:
publikowanie i aktualizacja w BIP informacji z pracy organów Dzielnic, w tym uchwał Rad i Zarządów Dzielnic, protokołów z sesji Rad i posiedzeń Zarządów Dzielnic oraz informacji o Radach Dzielnic,
obsługa korespondencji organów Dzielnic,
zaopatrywanie organów Dzielnic w materiały biurowe,
sporządzanie protokołów oraz prowadzenie list obecności z posiedzeń organów Dzielnic,
prowadzenie ewidencji wydatków, monitorowanie realizacji budżetów Dzielnic oraz współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa w tym zakresie,
udzielanie mieszkańcom informacji dotyczących funkcjonowania samorządu, w tym informacji o kompetencjach komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych;
współdziałanie przy wykonywaniu czynności wynikających z procedury udzielania zamówień publicznych w ramach realizacji zadań budżetowych Biura dotyczących Dzielnic Miasta Krakowa;
wykonywanie zadań związanych z projektowaniem i realizacją planów finansowych Dzielnic Miasta Krakowa;
przygotowywanie i przekazywanie informacji w zakresie komunikacji społecznej dotyczącej Dzielnic Miasta Krakowa;
realizacja zadania Dzielnic Miasta Krakowa pn. Komunikacja z mieszkańcami dzielnicy;
obsługa spotkań Przewodniczących Rad i Zarządów Dzielnic;
przygotowywanie wyborów do Rad Dzielnic i wykonywanie wszystkich czynności z tym związanych do czasu powołania Miejskiego Komisarza Wyborczego ds. przeprowadzenia wyborów do rad dzielnic;
wprowadzenie danych oraz ich bieżąca aktualizacja w systemach i podsystemach informatycznych: Diety, RISS, WYBUD, Płynność Finansowa, ORU, SOZP, BIP, INTG, ISZ, SOKU, OBUD, SWBZ.