Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Do zakresu działania Pracowni ds. Obsługi Prawnej (BP-14) należy:
Bieżąca obsługa prawna Wydziału, obsługa prawna procedur planistycznych oraz konsultowanie spraw szczególnie skomplikowanych;
Bieżąca analiza przepisów prawnych oraz orzecznictwa odnoszących się do zadań realizowanych przez Wydział, prowadzenie zbioru aktów normatywnych i przekazywanie pracownikom informacji na temat obowiązujących przepisów;
Konsultowanie i opracowywanie opinii w sprawach z zakresu działania Wydziału;
Przygotowywanie lub weryfikacja pod względem prawnym projektów uchwał Rady Miasta Krakowa, projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa oraz innych aktów związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym;
Opracowywanie projektów zarządzeń i pism ogólnych Prezydenta Miasta Krakowa;
Opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych oraz poleceń służbowych Dyrektora Wydziału oraz kontrola ich wykonania;
Opracowywanie procedur zewnętrznych i wewnętrznych określających tryb załatwiania spraw należących do zakresu działania Wydziału;
Nadzór nad terminowością realizacji uchwał Rady Miasta Krakowa, zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa i poleceń służbowych Dyrektora Magistratu;
Przygotowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacji i Nadzoru projektów odpowiedzi na interpelacje radnych oraz wystąpienia poselskie i senatorskie dotyczące zakresu działania Wydziału, prowadzenie ich rejestru;
Przygotowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacji i Nadzoru stanowisk odnośnie możliwości udostępniania informacji publicznych oraz przygotowanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej, prowadzenie ich rejestru;
Przygotowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacji i Nadzoru projektów odpowiedzi na wnioski Komisji Rady Miasta Krakowa, prowadzenie ich rejestru;
Przygotowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacji i Nadzoru projektów odpowiedzi na korespondencję kierowaną przez Przewodniczącego Rady Miasta Krakowa, prowadzenie ich rejestru;
Przygotowywanie materiałów informacyjnych dla właściwych komórek organizacyjnych UMK oraz miejskich jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kraków;
Udzielanie odpowiedzi na skargi dotyczące działania Wydziału ich ewidencjonowanie i prowadzenie rejestru;
Przygotowywanie materiałów przetargowych, udział w komisjach przetargowych i udział w zespole celem dokonania odbióru dokumentów wykonanych przez wykonawców zewnętrznych;
Przygotowywanie projektów stanowisk w związku z prowadzonymi w Wydziale kontrolami, prowadzenie rejestru protokołów z przeprowadzonych kontroli;
Rozpatrywanie wniosków dotyczących roszczeń, o których mowa w art. 36 ust. 1-3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
Współpraca z Zespołem Radców Prawnych w związku z postępowaniami sądowymi z zakresu spraw prowadzonych przez Pracownię.