Do zadań Referatu Obsługi Finansowej Wydatków (FK-07) należy dokonywanie wstępnej weryfikacji w zakresie wydatków bieżących, zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych poprzez:
1) przyjmowanie wpływających do zapłaty z komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa sprawdzonych pod względem merytorycznym oraz zatwierdzonych do wypłaty rachunków, faktur i innych dokumentów finansowo-księgowych;
2) kompletowanie dokumentów oraz sprawdzanie zatwierdzenia na przedłożonych do zapłaty dokumentach w zakresie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej z uwzględnieniem kategorii zadania, rodzaju kosztu, zgodnie z przyjętym planem finansowym;
3) dekretowanie dowodów księgowych dotyczących wydatków budżetowych Urzędu Miasta Krakowa, zgodnie z Zakładowym Planem Kont;
4) kompletowanie, dekretowanie i zamykanie wyciągu bankowego z rachunku podstawowego wydatków, rachunku wydatki-autowypłata, rachunku płace, rachunku płace-autowypłata oraz z rachunków utworzonych dla obsługi służbowych kart płatniczych;
5) prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dokumentów finansowo-księgowych przedłożonych do zapłaty;
6) weryfikowanie kontrahenta zgodnie z danymi zamieszczonymi w wykazie prowadzonym przez Szefa KAS, tzw. Biała lista podatników VAT;
7) weryfikacja kontrahentów w prowadzonym przez Wydział rejestrze zajęć wierzytelności;
8) kwalifikowanie do zapłaty i przygotowywanie w aplikacji WYBUD poleceń księgowania dokumentów finansowo-księgowych;
9) regulowanie zobowiązań poprzez dokonywanie przelewów za pośrednictwem systemu bankowości internetowej oraz przygotowywanie wypłaty w formie tzw. autowypłaty, w przypadku odliczenia podatku VAT z wykorzystaniem mechanizmu Split Payment;
10) udzielanie zaliczek na pokrycie wydatków związanych z podróżami służbowymi krajowymi oraz zagranicznymi, a także rozliczanie kosztów podróży służbowych krajowych i zagranicznych pracowników Urzędu Miasta Krakowa oraz Radnych Miasta Krakowa i Rad Dzielnic;
11) rozliczanie służbowych kart płatniczych;
12) wypłatę miesięcznych wynagrodzeń pracownikom Urzędu Miasta Krakowa na podstawie list wypłat przedłożonych przez Referat Płac;
13) wypłatę zobowiązań związanych z likwidacją miejskich jednostek organizacyjnych;
14) wypłatę odszkodowań dla osób prawnych z tytułu niedostarczenia przez Gminę lokalu socjalnego osobom uprawnionym na podstawie list sporządzonych przez Wydział Mieszkalnictwa;
15) przekazywanie miesięcznych dotacji dla publicznych i niepublicznych placówek oświatowych prowadzonych przez osoby prawne lub osoby fizyczne inne niż Gmina Miejska Kraków, na podstawie list wypłat sporządzonych przez Wydział Edukacji;
16) obsługę finansową dotacji udzielanych organizacjom pożytku publicznego, klubom sportowym oraz dotacji udzielanych na renowację budynków. Przekazywanie należnych transz na wskazane rachunki bankowe. Sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym przedkładanych rozliczeń kwot udzielonych dotacji;
17) uruchamianie dotacji podmiotowych, celowych dla instytucji kultury na podstawie otrzymanych z Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego list dotacji sporządzanych przez wydział na podstawie pisemnych wniosków, składanych comiesięcznie przez merytoryczną komórkę organizacyjną Urzędu Miasta Krakowa, zgodnych z harmonogramami wydatków sporządzonych na dany rok budżetowy przez instytucje kultury;
18) potrącanie zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu uzyskanych przez podatników podatku dochodowego od osób prawnych niemających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej przychodów tzw. podatku u źródła w zakresie usług zakupionych od kontrahentów zagranicznych nierezydenta;
19) wypłatę zwrotu części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych;
20) współpracę z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa w zakresie realizacji planu finansowego i analiza wykorzystanych środków wydatkowych oraz innych będących w dyspozycji każdej komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Krakowa;
21) koordynację działań w sprawie zajęć wierzytelności w zakresie działania Wydziału oraz udzielanie odpowiedzi do Biura ds. Podatku VAT w zakresie działania Referatu;
22) koordynacja działań w sprawie zajęć wierzytelności realizowanych przez Bank PKO BP obciążających rachunek podstawowy wydatków prowadzonych przez Wydział Finansowy, poprzez:
a) prowadzenie korespondencji z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa oraz z miejskimi jednostkami organizacyjnymi,
b) weryfikacje tytułu przelewu,
c) ustalenia z organami egzekucyjnymi w celu pozyskania (w formie skanu) postanowienia w tej sprawie wydanego przez ten organ lub też upomnienia/tytułu wykonawczego,
d) sprawdzenia kwoty zajęcia z dokumentem,
e) przekazania ustaleń do FK-10;
23) prowadzenie rejestru zajęć wierzytelności kontrahentów w zakresie Urzędu Miasta Krakowa.