Stanowiska ds. zarządzania aplikacjami desktopowymi IT-05-4, które realizują działania IT świadczone przez oddział w zakresie zarządzania aplikacjami desktopowymi (poza pakietem biurowym wg. D-07) oraz centralnym systemy kolejkowym wspierającymi realizację zadań statutowych Urzędu Miasta i Miejskich Jednostek Organizacyjnych poprzez:
pełnienie obowiązków administratora technicznego,
zarządzanie awariami,
inicjowanie zmian oraz udział w procesie zmiany w zakresie kompetencji,
utrzymanie ciągłości pracy aplikacji i modułów integracji aplikacji,
instalowanie aplikacji w SI UMK, zgodnie z umowami zawartymi z dostawcami aplikacji lub nadzór nad instalacjami wykonywanymi przez dostawców,
monitorowanie i optymalizację działania aplikacji,
zarządzanie dostępem do aplikacji, w tym kontami użytkowników i certyfikatami SSL,
zarządzanie słownikami,
wsparcie użytkowników, zgodnie z procedurami obowiązującymi w UMK (II linia wsparcia).