Do zakresu działania Referatu Kontroli Dotowanych Zadań (WS-15-2) należą sprawy z zakresu kontroli zadań dla których udzielano dotacji w ramach programów realizowanych przez Wydział, w szczególności:
współpraca w zakresie opracowywania projektów aktów normatywnych (m.in. uchwał, zarządzeń) określających zasady udzielania dotacji celowych;
koordynacja spraw w zakresie opracowywania projektów aktów normatywnych (m.in. uchwał, zarządzeń) związanych z kontrolą prawidłowości wykonywania zadań dotacyjnych;
koordynacja spraw w zakresie kontroli prawidłowości wykorzystania środków finansowych i wykonywania zadań dotacyjnych; w tym prowadzenie kontroli przedwykonawczych;
opracowywanie sprawozdań merytorycznych z realizacji zadań;
przeprowadzanie kontroli zgodności złożonych dokumentów o rozliczenie dotacji ze stanem faktycznym (kontrole powykonawcze) w tym m.in. analiza i weryfikacja kosztorysów, kalkulacji kosztów, harmonogramów rzeczowo-finansowych i innych dokumentów będących podstawą realizacji i rozliczania dofinansowywanych zadań;
przeprowadzanie kontroli trwałości wykonania zobowiązań umownych;
współpraca w ramach realizacji Lokalnego Programu Osłonowego;
koordynowanie działań dotyczących kontroli, w tym przeprowadzanie kontroli w zakresie egzekwowania zakazu spalania paliw stałych w instalacjach na terenie Krakowa.