Kontakt z urzędem odbywa się poprzez komunikację elektroniczną, telefony stacjonarne i komórkowe, operatora pocztowego, usługę Paczkomat Urząd 24 bądź poprzez wrzucenie przesyłki do pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu. W sprawach wymagających osobistej wizyty w Urzędzie Miasta Krakowa, przypominamy o konieczności wcześniejszego umówienia się za pośrednictwem aplikacji Elektroniczna rezerwacja wizyt w Urzędzie Miasta Krakowa
Realizacja spraw odbywa się w sposób bezpośredni po umówieniu się na wizytę za pośrednictwem aplikacji https://umawianiewizyt.um.krakow.pl/
Ponadto istnieje możliwość składania wniosków i dokumentów w sprawach realizowanych przez Wydział drogą elektroniczną przez skrzynkę PWPW oraz do wystawionych pojemników w lokalizacji UMK ul. Wielicka 28a, os. Zgody 2, al. Powstania Warszawskiego 10 lub operatora pocztowego lub Paczkomat Urząd24. O terminie odbioru dokumentów i tablic zostaniesz powiadomiony na wskazany we wniosku telefon.
Przede wszystkim zalecamy elektroniczne zgłaszanie zbycia lub nabycia pojazdu https://peu.um.krakow.pl/usluga/-/usluga/KM-17
Składanie dokumentów i wniosków odbywa się w powyższy sposób, z zastrzeżeniem, że odbiór dowodu osobistego będzie możliwy wyłącznie w sprawach niecierpiących zwłoki oraz po wcześniejszym uzgodnieniu terminu a dostarczanie przesyłek realizowane może być za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd 24. Natomiast sprawy z zakresu CEIDG w sposób bezpośredni będą realizowane po wcześniejszym umówieniu wizyty za pośrednictwem aplikacji: https://umawianiewizyt.um.krakow.pl/
Składanie dokumentów i wniosków odbywa się w powyższy sposób (przede wszystkim wydawanie odpisów, zaświadczeń, transkrypcji), z wyjątkiem spraw dotyczących rejestracji bieżącej zgonów, sporządzania aktów zgonów, zawierania małżeństw i składania oświadczeń w ramach prowadzonych rejestrów przez USC (w tych sprawach pracownicy USC obsługują interesantów w sposób bezpośredni, w trzech lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa: ul. Lubelska 29, ul. Wadowicka 8W oraz os. Zgody 2);
Od 22 lutego 2021 r. otwarte zostaną Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych.
POM-y będą funkcjonować od poniedziałku do piątku, bez sobót w godzinach 10.00 - 18.00.
Załatwienie sprawy w POM jest możliwe po wcześniejszym umówieniu wizyty:
Punkt Obsługi Mieszkańców Centrum Serenada (Aleja Generała Tadeusza Bora-Komorowskiego 41) - rejestracja pojazdów, odbiór dowodu rejestracyjnego, składanie wniosków do CEIDG, sprawy meldunkowe: zameldowanie, wymeldowanie, zgłoszenie wyjazdu poza granice RP, zgłoszenie powrotu;
Punkt Obsługi Mieszkańców Centrum Handlowe Bonarka, (ul. Kamieńskiego 11) - rejestracja pojazdów, odbiór dowodu rejestracyjnego;
Punkt Obsługi Mieszkańców Galeria Bronowice - Wydział Spraw Administracyjnych (ul. Stawowa 61 lok. 157) - składanie wniosków do CEIDG, sprawy meldunkowe: zameldowanie, wymeldowanie, zgłoszenie wyjazdu poza granice RP, zgłoszenie powrotu;
Punkt Obsługi Mieszkańców Galeria Bronowice - Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców (ul. Stawowa 61 lok. 193) - rejestracja pojazdów, odbiór dowodu rejestracyjnego;
W poniższych lokalizacjach dostępne są pojemniki, do których można wrzucać przesyłki kierowane do UMK:
Usługa Paczkomat Urząd 24:
POWRÓT DO STRONY ALERT EPIDEMICZNY - SYTUACJA W MIEŚCIE