Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiewspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
Tytuł zadania publicznego:
Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę
Komórka realizująca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
972 000,00 zł (słownie: dziewięćset siedemdziesiąt dwa tysiące złotych 00/100), w tym:
- w 2022 roku: 135 000,00 zł (słownie: sto trzydzieści pięć tysięcy złotych 00/100),
- w 2023 roku: 324 000,00 zł (słownie: trzysta dwadzieścia cztery tysiące złotych 00/100),
- w 2024 roku: 324 000,00 zł (słownie: trzysta dwadzieścia cztery tysiące złotych 00/100),
- w 2025 roku: 189 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt dziewięć tysięcy złotych 00/100).
Termin realizacji zadania: od 1 sierpnia 2022 r. do 31 lipca 2025 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku bieżącym oraz w roku 2021 przekazała na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju środków finansowych w wysokości 413 577,24 zł.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
Do zlecenia realizacji zadania objętego konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2021 poz. 110 ze zm.).
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (zwany dalej „Realizatorem”) osoby / rodziny, które utraciły lub są zagrożone utratą dziecka, przeżywające trudności życiowe, wychowawcze i opiekuńcze, usamodzielniani wychowankowie (zwani dalej „Uczestnikami” lub „Rodzinami”), które w ramach zadania objęte zostaną wsparciem w postaci usług wzmacniających lub odbudowujących naturalny system wsparcia, tj. rodzinę (zwanych dalej „usługami”).
Koszt realizacji jednej godziny usługi w okresie realizacji zadania wyniesie 180,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt złotych 00/100).
Poprzez koszt realizacji jednej godziny usługi, o której mowa w ust. 2, rozumieć należy koszt za faktycznie zrealizowaną godzinę usługi, zarówno w formie indywidualnej, jak i grupowej. W przypadku zajęć grupowych, należy rozróżnić rozumienie godziny usługi, która faktycznie została zrealizowana i która może zostać rozliczona z dotacji, od osobogodziny, która nie może zostać rozliczona z dotacji. Koszt realizacji jednej godziny usługi jest zgodny z ust. 2 bez względu na to, ilu Specjalistów i Specjalistek (poprzez których rozumie się osoby świadczące usługi, o których mowa w ust. 12, zwanych dalej „Specjalistą” lub „Specjalistami”) świadczy tą usługę.
Zlecenie usług wzmacniających lub odbudowujących naturalny system wsparcia, tj. rodzinę obejmuje realizację:
) w 2022 r. – 750 godzin, stanowiących nie mniej niż 750 usług;
) w 2023 r. –1 800 godzin, stanowiących nie mniej niż 1 800 usług;
) w 2024 r. – 1 800 godzin, stanowiących nie mniej niż 1 800 usług;
) w 2025 r. – 1 050 godzin, stanowiących nie mniej niż 1 050 usług;
z zastrzeżeniem, że w przypadku realizacji mniejszej liczby godzin usług, niż wynikająca z ust. 4 pkt 1-4, proporcjonalnie zmniejszeniu ulega również minimalna liczba zleconych usług. Poprzez jedną usługę rozumie się jedno spotkanie Uczestnika ze Specjalistą / Specjalistami w danym dniu, podczas którego zrealizowana została jedna z form wsparcia, o których mowa w ust. 12.
Zleceniobiorca nie ma możliwości przesuwania niewykorzystanej w danym roku budżetowym liczby godzin usługi oraz liczby usług, o której mowa w ust. 4, na kolejny rok budżetowy.
W przypadku realizacji przez Zleceniobiorcę większej liczby godzin, niż wynikająca z umowy na realizację zadania, dotacja udzielona zostanie wyłącznie na pokrycie kosztu liczby godzin usług wynikających z tej umowy.
Do liczby godzin zrealizowanych usług wlicza się również jedną godzinę w sytuacji, w której:
) Zleceniobiorca pozostawał w gotowości do świadczenia usługi zaplanowanej do realizacji w miesięcznym harmonogramie usług, o którym mowa w ust. 18, poza siedzibą Zleceniobiorcy oraz
) wykonanie usługi, o której mowa w ust. 7 pkt 1, nie było możliwe ze względu na nieobecność Rodziny w umówionym miejscu lub ze względu na brak warunków do jej realizacji oraz
) usługa, o której mowa w ust. 7 pkt 1, nie została w żaden sposób odwołana oraz
) sytuacja, o której mowa w ust. 7 pkt 1-3 została zgłoszona przez Zleceniobiorcę Realizatorowi zadania e-mailem na właściwą Filię MOPS do 24 godzin od momentu zaistnienia zdarzenia, a Realizator po weryfikacji przekazanych mu informacji wyraził zgodę w formie mailowej, na rozliczenie tej godziny.
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do zmiany liczby zlecanych w danym roku godzin usług, o których mowa w ust. 4, oraz odpowiednio wysokości dotacji, o której mowa w ust. 10, w roku, którego dotyczy ta zmiana, w zależności od potrzeb środowiska lokalnego. Zmiany, o których mowa w niniejszym ustępie wymagają aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Zleceniodawca, raz w roku, może wyrazić zgodę na waloryzację ceny za godzinę świadczonych usług, o której mowa w ust. 2. Waloryzacja nie może przekroczyć prognozowanego średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych określonego w projekcie ustawy budżetowej. Pierwsza waloryzacja może nastąpić najwcześniej w 2023 r. W przypadku dokonania waloryzacji ceny za jedną godzinę świadczonych usług, Zleceniobiorca zobowiązany jest do zwaloryzowania na tożsamych zasadach kwoty minimalnego wynagrodzenia osób świadczących usługi. Zmiana kosztu realizacji jednej godziny świadczonych usług, o którym mowa w niniejszym ustępie, wymaga aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
Dotacja przekazana zostanie Zleceniobiorcy:
) w 2022 roku:
) za okres od 1 sierpnia 2022 r. do 30 września 2022 r. w jednej transzy, w wysokości 54 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące złotych 00/100) płatnej w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania,
) za okres od 1 października 2022 r. do 31 grudnia 2022 r., w jednej transzy w wysokości 81 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt jeden tysięcy złotych 00/100), płatnej w terminie do 20 października 2022 roku;
) w 2023 roku: w czterech równych transzach, w wysokości po 81 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt jeden tysięcy złotych 00/100) każda, płatnych do 20 dnia pierwszego miesiąca każdego kwartału;
) w 2024 roku: w czterech równych transzach, w wysokości po 81 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt jeden tysięcy złotych 00/100) każda, płatnych do 20 dnia pierwszego miesiąca każdego kwartału;
) w 2025 roku:
) za okres od 1 stycznia 2025 roku do 30 czerwca 2025 roku, w dwóch równych transzach w wysokości po 81 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt jeden tysięcy złotych 00/100) każda, płatnych do 20 dnia pierwszego miesiąca każdego kwartału w tym okresie,
) za okres od 1 lipca 2025 r. do 31 lipca 2025 r., w jednej transzy w wysokości 27 000,00 zł (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy złotych 00/100), płatnej w terminie do 20 lipca 2025 roku;
z zastrzeżeniem ust. 11.
Ostateczna kwota należnej dotacji w danym roku budżetowym stanowi iloczyn wynikającego z ust. 3 kosztu 1 godziny usługi w tym roku budżetowym oraz faktycznej liczby godzin usług zrealizowanych przez Zleceniobiorcę w tym roku budżetowym.
Realizacja zadania obejmuje świadczenie usług poradnictwa i terapii, w formie bezpośrednich osobistych spotkań Specjalisty / Specjalistów z Uczestnikami / Rodzinami, a w tym:
) sporządzenie pisemnej diagnozy przed przystąpieniem Uczestnika / Rodziny do usług, o których mowa w ust. 12 pkt 2-6, z zastrzeżeniem ppkt a-e:
) diagnoza sporządzana będzie przez wykwalifikowanych psychologów lub terapeutów,
) wnioski ze sporządzonej pisemnej diagnozy uwzględniające m.in. wskazówki dla pracownika socjalnego służące ukierunkowaniu przez niego działań w obszarze psychospołecznego funkcjonowania Uczestnika / Rodziny, przekazane zostaną Realizatorowi (na właściwą Filię MOPS) w terminach określonych w ust. 26 pkt 1,
) po sporządzeniu pisemnej diagnozy, o której mowa w ust. 12 pkt 1, Zleceniobiorca wspólnie z Rodziną / Uczestnikiem oraz przedstawicielem Realizatora, sporządzi Plan Pracy z Rodziną (zwany dalej PPR), o którym mowa w ust. 17,
) usługi, o których mowa w ust. 12 pkt 2-6, wdrożone zostaną po sporządzeniu pisemnej diagnozy, o której mowa w ust. 12 pkt 1, oraz Planu Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 17 – wyjątek od tej zasady mogą stanowić sytuacje wymagające udzielenia natychmiastowego wsparcia Uczestnikowi / Rodzinie, w których o kolejności realizacji usług, o których mowa w ust. 12 pkt 1-6, decyduje Specjalista świadczący usługi ze strony Zleceniobiorcy (zwany dalej Specjalistą) – w sytuacji tej fakt udzielania wsparcia o charakterze interwencyjnym, musi zostać odnotowany w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 20,
) okres sporządzania diagnozy nie może trwać dłużej niż 3 miesiące od daty rozpoczęcia udziału Uczestnika / Rodziny w zadaniu;
) indywidualnego poradnictwa psychologicznego, realizowanego przez osoby z wykształceniem wyższym uprawniającym do prowadzenia tego typu wsparcia;
) grupowego poradnictwa psychologicznego, realizowanego przez osoby z wykształceniem wyższym psychologicznym uprawniającym do prowadzenia tego typu wsparcia;
) poradnictwa rodzinnego, realizowanego przez osoby z wykształceniem wyższym uprawniającym do prowadzenia tego typu wsparcia, tj. pedagogicznym, psychologicznym lub terapeutycznym;
) terapii realizowanej przez osoby posiadające przygotowanie zawodowe: certyfikat psychoterapeuty PTP albo certyfikat specjalisty terapii środowiskowej PTP albo całościowe szkolenie do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP; terapia powinna być prowadzona w formie:
) indywidualnej, rozumianej jako spotkanie osoby z wykwalifikowanym terapeutą, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu problemu tej osoby, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
) rodzinnej, rozumianej jako spotkanie rodziny z dwoma terapeutami, ukierunkowane na pomoc w rozwiązaniu problemu tej rodziny, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej,
) grupowej, rozumianej jako spotkanie dwóch terapeutów z grupą osób mających podobne problemy, ukierunkowane na pomoc członkom tej grupy w rozwiązaniu tych problemów, prowadzone zgodnie z zasadami terapii, w superwizji indywidualnej i grupowej;
) mediacji, realizowanej przez osobę z wykształceniem wyższym, będącą wykwalifikowanym mediatorem;
z zastrzeżeniem ust. 23-25.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do zorganizowania form wsparcia, o których mowa w ust. 12, w taki sposób, aby:
) obejmowały wszystkich Uczestników / wszystkie Rodziny skierowane do udziału w usłudze;
) dostosowane były do specyfiki problemu Uczestników / Rodzin, o których mowa w ust. 1, oraz ich indywidualnych potrzeb;
) uwzględniały systematyczne motywowanie Uczestników / Rodzin do korzystania z usług;
) fakultatywnie obejmowały pozostałe, wspólnie zamieszkałe z Uczestnikiem / Rodziną osoby lub odrębnie zamieszkałych członków rodzin lub innych osób, jeżeli wyrażą oni na to zgodę i będzie to wskazane dla osiągnięcia celu usługi; uzasadnienie do objęcia usługami innych osób niż te, które skierowane zostały przez Realizatora, winno zostać zgłoszone Realizatorowi pisemnie (na właściwą Filię MOPS) – osoby te będą mogły skorzystać z usług, na wynikających z niniejszych warunków otwartego konkursu ofert, takich samych zasadach, jak inni Uczestnicy / Rodziny;
) udzielane były:
w miejscu zamieszkania Uczestników / Rodzin, o których mowa w ust. 1,
w lokalu Zleceniobiorcy, do którego ma on tytuł prawny, zapewniającym co najmniej: 2 gabinety do świadczenia usług o charakterze indywidualnym, 1 gabinet do świadczenia usług o charakterze grupowym, własny pełny węzeł sanitarny oraz poczekalnię,
z zastrzeżeniem, że głównym kryterium wyboru miejsca realizacji Usług będzie łatwa dostępność dla Uczestników / Rodzin (np. warunki do realizacji zajęć grupowych i spotkań indywidualnych, zapewniające zarówno komfort fizyczny, jak i psychiczny, dogodny dojazd);
) fakultatywnie uwzględniały możliwość zapewnienia opieki nad dziećmi na czas udziału ich Rodziców w usługach;
) świadczone były zarówno w godzinach przed, jak i popołudniowych oraz wieczornych, z uwzględnieniem możliwości Uczestników / Rodzin w zakresie udziału w spotkaniach (np. wynikających z wykonywania obowiązków zawodowych), tj. co najmniej przez 5 dni w tygodniu, w godzinach pomiędzy 08.00 a 20.00; usługi, które zrealizowane zostaną poza ww. wymiarem godzin, bez uprzedniego, mailowego uzgodnienia tego faktu z Realizatorem, uznane zostaną za niekwalifikowalne;
) włączały do pracy z Uczestnikiem / Rodziną liczbę Specjalistów adekwatną do indywidualnych potrzeb i sytuacji;
) Realizator, niezwłocznie, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowany był przez Zleceniobiorcę drogą mailową, o zaistnieniu co najmniej takich zdarzeń, jak:
zakończenie / przerwanie realizacji usługi na rzecz Uczestnika / Rodziny wraz z podaniem przyczyny zaistnienia tej sytuacji,
nierealizowanie przez Uczestnika / Rodzinę zapisów harmonogramu lub o innych zmianach w założeniach harmonogramu,
brak współpracy Uczestnika / Rodziny ze Specjalistą ze strony Zleceniobiorcy,
zaistnienie sytuacji wymagającej interwencji MOPS lub innych służb (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji – w sytuacjach tego wymagających Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) oraz informowania Realizatora o tym fakcie;
) obejmowały współpracę z pracownikami Realizatora w zakresie realizowanego zadania;
) obejmowały uczestnictwo Specjalistów w spotkaniach w ramach zespołów interdyscyplinarnych oraz w razie potrzeby w indywidualnych konsultacjach z pracownikami Realizatora – tego typu działania, jeżeli prowadzone są bez obecności Uczestnika / Rodziny, po otrzymaniu przez Zleceniobiorcę zlecenia, o którym mowa w ust. 14 i sporządzeniu harmonogramu, o którym mowa w ust. 18, mogą zostać rozliczone z dotacji, pod warunkiem potwierdzenia realizacji tego działania przez pracownika Realizatora w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 20 – tego typu działanie jest jedyną możliwą do rozliczenia pracą Specjalisty na rzecz Uczestnika / Rodziny, bez ich obecności; inne działania realizowane przez Specjalistę bez obecności Uczestnika / Rodziny będą uznawane za niekwalifikowalne;
) przewidywały możliwość ponownego skorzystania z usługi przez Uczestnika / Rodzinę po przerwie, z ważnych powodów życiowych – możliwość ponownego objęcia wsparciem Uczestnika / Rodziny możliwa jest po uzyskaniu przez Zleceniobiorcę zlecenia, o którym mowa w ust. 14.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę pisemnego zlecenia wraz z informacją nt. Uczestnika / Rodziny, którego wzór zostanie przekazany Zleceniobiorcy do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Usługi zrealizowane przed datą otrzymania zlecenia przez Zleceniobiorcę nie będą kwalifikowalne.
Usługi zostaną wdrożone przez Zleceniobiorcę w terminie do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 14.
Usługi będą dokumentowane w sposób rzetelny, czytelny, z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Realizatora zadania, w tym m.in. Planu Pracy z Rodziną (zwanego dalej PPR), oceny PPR, miesięcznego Harmonogramu realizacji usług, Opinii Specjalisty, Miesięcznej Karty Usług (zwanej dalej MKU). Wzory dokumentów przekazane zostaną Zleceniobiorcy najpóźniej w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Wzory dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem.
Plan Pracy z Rodziną (PPR):
) sporządzany będzie w miejscu pobytu / zamieszkania Rodziny / Uczestnika lub w siedzibie Realizatora lub w siedzibie Zleceniobiorcy, podczas wspólnego spotkania diagnostycznego pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz dorosłym przedstawicielem Rodziny / Uczestnikiem, którzy skierowani zostali do Zleceniobiorcy przez Realizatora, z zastrzeżeniem ust. 23;
) obejmował będzie ustalenie m.in.: celów współpracy (wskazujących na konkretne zmiany, jakie planowane są do osiągnięcia u danego Uczestnika / danej Rodziny), szacunkowego średniomiesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanych usług, planowanych do realizacji konkretnych działań;
) może ulegać zmianie w toku współpracy z Uczestnikiem / Rodziną, za zgodą wszystkich stron biorących udział w jego ustaleniu;
) podlega ocenie co najmniej raz na 6 miesięcy udziału Uczestnika / Rodziny w zadaniu,
) czas związany ze sporządzeniem PPR jest czasem niekwalifikowalnym, a więc nie podlega finansowaniu z dotacji.
Miesięczny Harmonogram realizacji usług:
) sporządzany będzie w uzgodnionym miejscu spotkania pomiędzy Specjalistą a dorosłym przedstawicielem Rodziny / Uczestnikiem, z którymi zawarty został PPR, o którym mowa w ust. 17, z zastrzeżeniem ust. 24;
) po raz pierwszy sporządzany będzie po sporządzeniu PPR, a na każdy kolejny miesiąc ustalany będzie w miesiącu poprzedzającym (tj. w ostatnim dniu tego miesiąca, w którym na rzecz danej Rodziny lub Uczestnika świadczona jest usługa);
) obejmował będzie ustalenie m.in.: terminów, miejsca, godzin spotkań Specjalisty z Rodziną w danym miesiącu;
) może ulegać zmianom na wniosek stron uczestniczących w jego ustalaniu, za ich obopólną zgodą; o wszelkich zmianach w harmonogramach Zleceniobiorca jest zobligowany informować właściwą Filię MOPS w terminie 48 godzin od daty zaistnienia tych zmian;
) dzień sporządzenia pierwszego Harmonogramu realizacji usług dla Rodziny / Uczestnika, uznaje się jako początek realizacji wsparcia na jej / jego rzecz; usługi zrealizowane przed datą sporządzenia pierwszego Harmonogramu realizacji usług nie będą kwalifikowalne;
) czas poświęcony na sporządzenie Harmonogramu może zostać wliczony w czas realizacji usługi w dniu jego sporządzenia, o ile fakt ten zaewidencjonowany zostanie w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 20.
Ocena Planu Pracy z Rodziną (ocena PPR):
) sporządzana będzie w miejscu pobytu / zamieszkania Rodziny / Uczestnika lub w siedzibie Realizatora lub w siedzibie Zleceniobiorcy, podczas wspólnego spotkania pomiędzy Realizatorem zadania, Zleceniobiorcą oraz dorosłego przedstawiciela Rodziny / Uczestnika korzystającej z usługi, z zastrzeżeniem ust. 23;
) sporządzana będzie co najmniej raz na 6 miesięcy udziału Rodziny / Uczestnika w zadaniu oraz na zakończenie udziału Rodziny / Uczestnika w zadaniu;
) obejmowała będzie ustalenie m.in.: ocenę stopnia realizacji celów wynikających z PPR, decyzję o kontynuacji / zaprzestaniu / zmianie założeń PPR;
) czas poświęcony na sporządzenie oceny PPR może zostać wliczony w czas realizacji usługi w dniu sporządzenia tej oceny, o ile fakt ten zaewidencjonowany zostanie w Miesięcznej Karcie Usług, o której mowa w ust. 20.
Miesięczna Karta Usług (MKU):
) stanowi dokument, na podstawie którego ustalana jest liczba zrealizowanych godzin usług podlegających kwalifikowalności;
) prowadzona będzie odrębnie dla każdego Uczestnika / każdej Rodziny, w każdym miesiącu jego udziału w usłudze, przez Specjalistę / Specjalistów świadczącego / świadczących usługę dla tego Uczestnika / tej Rodziny;
) przed złożeniem dokumentu u Realizatora zatwierdzana będzie na zakończenie każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
) obejmowała będzie ewidencję wsparcia udzielonego Uczestnikowi / Rodzinie, w każdym miesiącu jego / jej udziału w zadaniu, w tym m.in.: daty i godziny realizacji usług, opis działań zrealizowanych przez Specjalistów podczas pracy z Rodziną w danym miesiącu (w tym m.in. rodzaj udzielonego wsparcia, tematykę spotkania, miejsce realizacji usługi), wskazanie rezultatów osiągniętych w pracy z Uczestnikiem / Rodziną w danym miesiącu, ewidencję spotkań, które zostały zaplanowane i nie zostały zrealizowane wraz z podaniem przyczyny braku realizacji tych spotkań;
) uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem Specjalisty / Specjalistów świadczącego / świadczących usługę i dorosłego przedstawiciela Rodziny / dorosłego Uczestnika, każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji; w przypadku świadczenia usług dla niepełnoletnich członków rodziny, podpisy w MKU składają: Specjalista / Specjaliści świadczący usługę, osoba niepełnoletnia będąca odbiorcą usługi oraz jej opiekun prawny / rodzic; brak podpisu Uczestnika / dorosłego przedstawiciela Rodziny i Specjalisty / Specjalistów potwierdzających każdą ze zrealizowanych usług lub brak potwierdzenia realizacji usługi zdalnej w okresie stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego, w sposób uzgodniony z Realizatorem zadania, zgodnie z ust. 25, skutkował będzie uznaniem usługi za niekwalifikowalną;
) w przypadku usług, które świadczone są przez więcej niż jednego Specjalistę, podpis w MKU potwierdzający realizację usługi składają wszyscy Specjaliści, którzy wzięli udział w jej prowadzeniu; usługi, które wymagają obecności więcej niż jednego Specjalisty (zgodnie z ust. 12) a przeprowadzone zostaną przez jednego Specjalistę, uznane zostaną za niekwalifikowalne.
Opinia Specjalisty:
) sporządzana będzie przez Zleceniobiorcę nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy udziału Rodziny / Uczestnika w zadaniu, na zakończenie udziału Rodziny / Uczestnika w zadaniu oraz na prośbę Realizatora, w terminie 7 dni od daty wyrażenia tej prośby;
) obejmowała będzie opinię Specjalisty m.in. w zakresie zaangażowania Rodziny / Uczestnika we współpracę ze Zleceniobiorcą, wywiązywania się z powziętych ustaleń, pozytywnych stron i trudności wynikających z tej współpracy oraz inne istotne z punktu widzenia Specjalisty aspekty (np. dotyczące społecznego funkcjonowania członków rodziny, sposobu wywiązywania się rodziców z obowiązków opiekuńczo-wychowawczych, wskazówek do dalszej pracy z rodziną przez pracowników Realizatora);
) sporządzana będzie na podstawie dokumentacji, o której mowa w ust. 22, w sposób gwarantujący zachowanie tajemnicy zawodu Specjalistów świadczących usługi.
Zleceniobiorca zobligowany jest do prowadzenia dokumentacji, która przechowywana będzie w jego siedzibie oraz odzwierciedlała będzie w sposób szczegółowy przebieg pracy Specjalisty / Specjalistów z Rodziną / Uczestnikiem.
W przypadku trwającego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego oraz wynikających z nich sytuacji niepozwalających na bezpośredni osobisty kontakt stron uczestniczących w sporządzeniu PPR, o którym mowa w ust. 17 i oceny PPR, o której mowa w ust. 19, za zgodą Realizatora ich sporządzenie możliwe będzie w formie zdalnej, z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji. W tej sytuacji Zleceniobiorca w uzgodnieniu z Realizatorem i Uczestnikiem przygotowuje propozycję PPR / oceny PPR, przesyła dokument do zatwierdzenia na adres mailowy właściwej Filii MOPS oraz uzgadnia jego treść z Uczestnikiem telefonicznie lub mailowo. Po uzyskaniu akceptacji ze strony Uczestnika i przedstawiciela Realizatora, Zleceniobiorca zawiera w dokumencie (PPR, ocena PPR) adnotację o sposobie uzgodnienia jego treści. Realizacja usługi możliwa będzie po zatwierdzeniu IPP / oceny IPP przez pracownika socjalnego MOPS oraz jego akceptacji przez Uczestnika.
W przypadku trwającego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego oraz wynikających z nich sytuacji niepozwalających na bezpośredni osobisty kontakt stron uczestniczących w sporządzeniu miesięcznego Harmonogramu realizacji usługi, o którym mowa w ust. 18, za zgodą Realizatora jego sporządzenie możliwe będzie w formie zdalnej, z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji. W tej sytuacji Zleceniobiorca uzgadnia treść Harmonogramu z dorosłym przedstawicielem Rodziny / Uczestnikiem telefonicznie lub mailowo. Po uzyskaniu akceptacji ze strony odbiorcy zadania, Zleceniobiorca zawiera w dokumencie adnotację o sposobie uzgodnienia jego treści. Realizacja usługi możliwa będzie po uzgodnieniu treści Harmonogramu.
W przypadku trwającego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego oraz wynikających z nich sytuacji niepozwalających na bezpośredni osobisty kontakt Specjalisty z Uczestnikiem / Rodziną, za zgodą Realizatora zadanie może być realizowane z zastosowaniem alternatywnych sposobów działań i osiągania rezultatów, w zgodzie z zakresem rzeczowym oferty, polegających na świadczeniu usług, o których mowa w ust. 12, w formie zdalnej z wykorzystaniem różnorodnych środków i technologii, w tym np. za pomocą telefonu, Internetu i dostępnych platform do komunikowania się, z zastrzeżeniem pkt 1-3:
) wymiar i zakres usług, świadczonych z wykorzystaniem alternatywnych sposobów działań, musi zostać w przypadku każdego z Uczestników / każdej z Rodzin uzasadniony przez Zleceniobiorcę (uwzględniając m.in. zdolność beneficjenta do udziału we wsparciu w formie zdalnej, związaną np. z jego stanem zdrowotnym, poziomem kompetencji cyfrowych, zdolności do skutecznego komunikowania się i korzystania ze wsparcia z wykorzystaniem alternatywnych środków komunikacji; zakres i wymiar wsparcia planowanego do udzielenia Uczestnikowi w formie zdalnej) i uzgodniony z Realizatorem zadania (właściwą Filią MOPS) oraz odzwierciedlony w Harmonogramie realizacji usług, o którym mowa w ust. 18;
) do czasu trwania usługi zrealizowanej w sposób zdalny nie wlicza się innych działań, niż te które wynikają z ust. 12, w tym np. nie wlicza się: czasu oczekiwania na rozmowę telefoniczną, czasu nagrania na pocztę głosową lub wysłania wiadomości tekstowej, czasu poświęconego na nawiązanie kontaktu z odmową podjęcia rozmowy itp.;
) Zleceniobiorca zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej realizację usługi w formie zdalnej oraz uzupełniania MKU, o którym mowa w ust. 20, w sposób wskazany przez Realizatora zadania.
Dokumentacja, o której mowa:
) w ust. 12 pkt 1 ppkt b, ust 17-19 i 21 (wnioski ze sporządzonej diagnozy, PPR, Harmonogram, Ocena PPR, Opinia Specjalisty) doręczana będzie Realizatorowi zadania:
) w formie skanu przesłanego w zaszyfrowanym pliku e-mailem na właściwą Filię MOPS, w terminie 3 dni od daty sporządzenia dokumentu,
) w oryginale, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jego sporządzenia, w sposób określony w ust. 26 pkt 4 ppkt a;
) w ust. 20 (MKU):
) doręczana będzie Realizatorowi zadania w formie skanu przesłanego w zaszyfrowanym pliku e-mailem na właściwą Filię MOPS, w terminie do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy MKU,
) prawidłowość jej sporządzenia uzgodniona zostanie z pracownikami socjalnymi MOPS w terminie do 7 dnia roboczego miesiąca następującego po sporządzeniu MKU,
) doręczana będzie Realizatorowi w oryginale, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu sporządzenia MKU, w sposób określony w ust. 26 pkt 4 ppkt a;
) w ust. 29 pkt 12 (zestawienia danych) oraz ewentualne inne zbiorcze dane, doręczane będą Realizatorowi zadania w zaszyfrowanym pliku, e-mailem w formie elektronicznej (edytowalnej) na adres: dm@mops.krakow.pl oraz w formie papierowej (lub za pośrednictwem e-PUAP) potwierdzonej podpisem (lub podpisem elektronicznym / Profilem Zaufanym) na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi;
) w niniejszym ustępie oraz ewentualnie wszelka inna dokumentacja dotycząca Rodzin / Uczestników objętych usługami:
) w oryginałach przekazywana będzie na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie w sposób uwzględniający podział na Filie MOPS, których dotyczy ta dokumentacja oraz zawierający wykaz przekazywanej dokumentacji na każdą z Filii MOPS,
) może być korygowana w przypadku stwierdzonych przez Realizatora lub Zleceniobiorcę braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnianiu, zgodnie z wytycznymi w tym zakresie, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania.
Specjalista świadczący usługę otrzyma oraz zapoznany zostanie przez Zleceniobiorcę z Regulaminem świadczenia usług, w którym określone zostaną jego prawa i obowiązki wynikające z realizacji usług. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Realizatora zadania w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania.
Specjalista, w trakcie pierwszej usługi realizowanej na rzecz Uczestnika / Rodziny, przekaże i omówi z Uczestnikiem / Rodziną Regulamin korzystania z usług, w którym określone zostaną prawa i obowiązki związane z korzystaniem z usług. Treść zapisów Regulaminu zostanie przygotowana przez Zleceniobiorcę i przekazana do akceptacji Realizatora zadania w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Fakt przekazania i omówienia treści Regulaminu z Uczestnikiem / Rodziną winien zostać odzwierciedlony w MKU, o którym mowa w ust. 20, i potwierdzony podpisem Uczestnika / dorosłego przedstawiciela Rodziny. Czas poświęcony na czynności związane z omówieniem regulaminu z Uczestnikiem / Rodziną może zostać wliczony do czasu realizacji usługi w dniu realizacji tej czynności.
W zakresie realizacji zadania publicznego, Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje i doświadczenie kadry świadczącej usługi;
) niezwłocznego przekazywania Realizatorowi zadania informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe i wymiar etatu, na jaki zostały zatrudnione;
) dokonywania okresowej ewaluacji realizacji zadania, w oparciu o narzędzia, których wzór Zleceniobiorca opracuje i przekaże do akceptacji Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w terminie 30 dni od daty podpisania umowy; ewaluacja powinna być dokonywana w następujących okresach:
) w terminie do 31 stycznia 2024 r. za okres od 1 sierpnia 2022 r. do 31 grudnia 2023 r.,
) ewaluacja końcowa za cały okres realizacji zadania, w terminie do 31 sierpnia 2025 r.
) udziału w procesie pozyskiwania nowych Uczestników / Rodzin do udziału w zadaniu i kierowania ich do Realizatora, w przypadku braku osób chętnych do skorzystania z usługi wśród osób objętych wsparciem Realizatora;
) ponoszenia kosztów zatrudnienia Specjalistów świadczących usługę, przy czym Zleceniobiorca ma prawo do różnicowania wynagrodzeń;
) ponoszenia kosztów przejazdów Specjalistów w trakcie realizacji usługi oraz przejazdów Specjalistów pomiędzy różnymi miejscami realizacji usługi w danym dniu, w przypadku świadczenia przez Specjalistę usługi w danym dniu u więcej niż jednego Uczestnika (bilety MPK, ryczałt na benzynę itp.);
) ponoszenia kosztów związanych z obsługą zadania;
) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zlecenia (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego w okresie epidemii itp.);
) zapewnienia i ponoszenia kosztów superwizji dla Specjalistów realizujących usługę; fakt realizacji superwizji Zleceniobiorca zobowiązany jest dokumentować poprzez prowadzenie list obecności osób w niej Uczestniczących w danym dniu, zatwierdzonych przez osoby prowadzące superwizję i Koordynatora (lub osobę przez niego wyznaczoną) ze strony Zleceniobiorcy; Zleceniobiorca zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji potwierdzającej kwalifikacje i doświadczenie osób prowadzących superwizję dla Specjalistów świadczących usługi;
) zapewnienia Specjalistom świadczącym usługę identyfikatorów lub legitymacji służbowych; Zleceniobiorca zobowiązany jest do pozyskania od Trenerów pisemnego potwierdzenia faktu odbioru identyfikatorów lub legitymacji służbowych;
) sporządzania i doręczania Realizatorowi zestawienia danych dotyczącego wsparcia udzielonego w danym miesiącu obejmującego m.in. wykaz Uczestników / Rodzin objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą zrealizowanych godzin usługi, z których te osoby skorzystały; wykaz Uczestników kończących udział w zadaniu w danym miesiącu wraz z poziomem osiągnięcia założonych rezultatów lub ewentualnie innych zestawień niezbędnych do rozliczenia zadania; dane te sporządzane będą przez Zleceniobiorcę na wzorach sporządzonych przez Realizatora, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania; wzór zestawień danych może ulegać zmianie w toku realizacji zadania;
) sporządzania i doręczania Realizatorowi, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji zadania ewidencji, o której mowa w ust. 29 pkt. 12 z wykorzystaniem aplikacji – w sytuacji przekazania aplikacji Zleceniobiorcy przez Realizatora;
) niezwłocznego informowania Realizatora zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do lokalu / lokali wskazanego / wskazanych w ofercie, w którym / w których planuje świadczyć usługi.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa funkcjonowania Uczestników / Rodzin przejawiająca się wzrostem umiejętności radzenia sobie z przeżywanymi przez nich trudnościami.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Zleceniobiorca zobowiązany jest do osiągnięcia co najmniej następujących rezultatów:
Objęcie wsparciem (usługami) wszystkich Uczestników / Rodzin skierowanych przez Realizatora, z którymi zawarty zostanie Plan Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 17 warunków realizacji zadania publicznego.
Osiągnięcie co najmniej 1 celu określonego w Planie Pracy z Rodziną, o którym mowa w ust. 17 warunków realizacji zadania publicznego, u co najmniej 80% Uczestników / Rodzin, o których mowa w punkcie nr 1 oczekiwanych rezultatów, przejawiającego się co najmniej wzrostem umiejętności radzenia sobie z konkretną przeżywaną trudnością / konkretnymi przeżywanymi trudnościami, które stwierdzone zostały na etapie diagnozy, o której mowa w ust. 12 pkt 1 warunków realizacji zadania publicznego.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” - konkretnych działań jakie planuje przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062).
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 7-9 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 1129 ze zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT, powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciele Działu Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w transzach zgodnie z ust. 10 warunków realizacji zadania publicznego.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego, będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert, prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona
w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa4 lipca 2022 r. ogodz. 12.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz z załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 413/2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r. dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej lub pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
) złożenie oferty po terminie;
) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
) złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka);
) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty, w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie,
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych planowanych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami;
) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym, załączonym do oferty, dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących; w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
) jakość wykonania zadania oraz kwalifikacje i doświadczenie osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz
udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
) nie zostanie złożona żadna oferta,
) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 413 / 2022 PMK z 18 lutego 2022 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pod numerem tel. 12 616-53-26 lub w pokoju nr 207a w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Usługi wzmacniające lub odbudowujące naturalny system wsparcia, tj. rodzinę, w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2021 r. poz. 735 ze zm.);
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata / kandydatkę.
13. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom
nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
14. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
15. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 24 czerwca 2022 roku o godz. 12.00. Wypełniony
i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres do@mops.krakow.pl
lub
wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy
lub
przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
16. Pracownicy komórki merytorycznej urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2022 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr LXXII/2047/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 17 listopada 2021 roku, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie 413 / 2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl, w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;