Archiwum BIP MJO - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Świadczenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023.
Dokument archiwalny
OGŁOSZENIE
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
ORAZ
NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ
na realizację w formie powierzenia zadania publicznego w zakresiepomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób
Tytuł zadania publicznego:
Świadczenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023.
Komórka realizująca:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie
Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania:
2 044 982,36 zł(słownie: dwa miliony czterdzieści cztery tysiące dziewięćset osiemdziesiąt dwa złote 36/100), w tym:
1 826 982,36zł (słownie: jeden milion osiemset dwadzieścia sześć tysięcy dziewięćset osiemdziesiąt dwa złote 36/100) ze środków Funduszu Solidarnościowego,
218 000,00 zł (słownie: dwieście osiemnaście tysięcy złotych 00/100) ze środków Gminy Miejskiej Kraków.
Termin realizacji zadania: od 27 lutego 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
Miejsce realizacji zadania:Gmina Miejska Kraków
Środki przekazane na realizację zadań tego samego rodzaju:
Gmina Miejska Kraków w roku 2022 oraz w roku 2021 przekazała na realizację zadań publicznych tego samego rodzaju środki finansowe w wysokości 3 369 184,93 zł, tj. 1 231 001,01 zł w 2021 r. oraz 2 138 183,92 zł w 2022 r.
Warunki realizacji zadania publicznego:
Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest stosować się do obowiązujących ograniczeń i obostrzeń wynikających z obowiązującego w tym okresie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.
Do zlecenia realizacji zadania objętego konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2022 poz. 1083 ze zm.).
Warunki realizacji zadania oraz kwalifikacje kadry zatrudnionej do realizacji zadania określa ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023, stanowiący załącznik nr 9 do ogłoszenia.
Odbiorcami zadania zleconego są skierowane przez Zleceniodawcę osoby z orzeczoną niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym lub znacznym albo posiadające orzeczenie równoważne do ww. (w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych Dz.U. z 2021 r. poz. 573 ze zm.) oraz dzieci z niepełnosprawnością do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji (zwane dalej „Uczestnikami”), które w ramach zadania objęte zostaną wsparciem w postaci usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej (zwanej dalej „usługą”).
Kosztami związanymi bezpośrednio z realizacją usług asystencji osobistej są:
) wynagrodzenie asystenta za wykonaną usługę asystencji osobistej;
) koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi oraz koszt przejazdów asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu;
) koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi;
) koszt ubezpieczeń OC oraz NNW asystentów związanych ze świadczeniem usług asystencji osobistej, w wysokości nie większej niż 97,06 zł rocznie dla jednego asystenta, przy czym zapewnienie ubezpieczenia OC jest obowiązkiem Zleceniobiorcy zadania.
Koszty, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, mogą zostać uwzględnione w wysokości:
) nie większej niż 300 zł miesięcznie na asystenta wykonującego usługę asystencji osobistej dla jednej osoby niepełnosprawnej;
) nie większej niż 500 zł miesięcznie na asystenta pod warunkiem, że wykonuje on usługę asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby niepełnosprawnej oraz gdy koszty te związane są ze świadczeniem usług asystencji osobistej dla więcej niż jednej osoby niepełnosprawnej.
Koszt realizacji jednej godziny zegarowej wynagrodzenia asystenta za zrealizowaną usługę asystencji osobistej wynosi 40 zł (słownie: czterdzieści złotych 00/100) brutto wraz z kosztami pracy zatrudniającego. Przez koszty pracy zatrudniającego należy rozumieć sumę wynagrodzeń (brutto) oraz składek na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, poniesionych przez zatrudniającego. Nie jest dopuszczalne pokrywanie z tej kwoty kosztów administracyjnych Zleceniobiorcy.
Łączny koszt zakupu jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi, koszt przejazdów asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu oraz koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi nie może przekroczyć 44 178,06 zł (słownie czterdzieści cztery tysiące sto siedemdziesiąt osiem złotych 06/100).
Łączny koszt ubezpieczeń OC oraz NNW nie może przekroczyć 15 044,30 zł (słownie piętnaście tysięcy czterdzieści cztery złote 30/100).
Koszty obsługi Zleceniobiorcy na realizację zadania nie mogą przekroczyć 218 000,00 zł (słownie dwieście osiemnaście tysięcy złotych 00/100) uwzględniając realizację zadania na poziomie minimum 80%. W przypadku wykonania zadania na poziomie niższym niż 80%, wartość kosztów obsługi zadania będzie stanowić 11% poniesionych wydatków, o których mowa w ust. 3.
Nie jest dopuszczalne dokonywanie przesunięć środków finansowych między kategoriami kosztów, o których mowa w ust. 5-8.
Koszty będą kwalifikowane, jeżeli:
) z usługi asystencji osobistej u jednego asystenta w tym samym czasie będzie korzystać jeden Uczestnik;
) zostaną poniesione w okresie obowiązywania umowy, tj. od. 27.02.2023 r. do 31.12.2023 r.
) koszt przejazdu asystentów własnym/udostępnionym przez osobę trzecią/innym środkiem transportu np. taksówką w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług wymienionych w treści Programu, jest wliczony w czas pracy asystenta wyłącznie w przypadku jednoczesnego przejazdu asystenta i uczestnika;
) będzie prowadzona ewidencja jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej, zawierająca m.in. informacje dotyczące: daty zakupu biletów, liczby zakupionych biletów, danych asystenta, daty i celu podróży;
) będzie prowadzona ewidencja przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta/udostępnionego przez osobę trzecią lub ewidencja kosztów przejazdu innym środkiem transportu np. taksówką, zawierająca m.in. następujące informacje: dane asystenta, datę i cel podróży, do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą ww. przejazd;
) będzie prowadzona ewidencja biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne, zawierająca m.in. następujące informacje: dane asystenta, datę zakupu biletów, datę wykorzystania biletów, do której należy dołączyć dowód poniesienia wydatku np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą ww. zakup.
Zlecenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej obejmuje realizację 44 194 godzin usług asystencji osobistej dla 280 osób z niepełnosprawnościami. Szacunkowo zakłada się realizację usługi w wymiarze:
) 5 780 godzin usług dla 17 osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;
) 20 540 godzin usług dla 158 osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności;
) 4 000 godzin usług dla 20 osób z orzeczonym umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;
) 10 304 godzin usług dla 64 osób z orzeczonym umiarkowanym stopniem niepełnosprawności;
) 3 570 godzin usług dla 21 dzieci w wieku do 16 r.ż. spełniających zapisy Programu.
Limit godzin usług asystenta osobistego, świadczonych w ramach wszystkich programów Ministra w zakresie usług asystencji osobistej, przypadających na jedną osobę z niepełnosprawnością w danym roku kalendarzowym wynosi nie więcej niż:
) 840 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;
) 720 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
) 480 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;
) 360 godzin rocznie dla:
) osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
) dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
W przypadku realizacji przez Zleceniobiorcę większej liczby godzin, niż wynikająca z umowy na realizację zadania, dotacja udzielona zostanie wyłącznie na pokrycie kosztu liczby godzin usług wynikających z tej umowy.
W przypadku zwiększenia dotacji na realizację zadania publicznego, w tym przypadku pozyskania środków zewnętrznych w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, Zleceniodawca zastrzega sobie możliwość zwiększenia liczby godzin usług asystencji osobistej zleconych do realizacji i wysokości dotacji, o której mowa w ust.15.
Dotacja przekazana zostanie Zleceniobiorcy:
) I transza w wysokości 218 000,00 zł (słownie: dwieście osiemnaście tysięcy złotych 00/100) płatna do 30 dni od daty zawarcia umowy,
) II transza w wysokości 700 000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych 00/100) płatna do 30 kwietnia 2023 r.
) III transza w wysokości 700 000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych 00/100) płatna do 31 lipca 2023 r.
) IV transza w wysokości 426 982,36 zł (słownie: czterysta dwadzieścia sześć tysięcy dziewięćset osiemdziesiąt dwa złote 36/100) płatna do 31 października 2023 r.
z zastrzeżeniem ust. 16.
Ostateczna kwota należnej dotacji stanowi iloczyn wynikającego z ust. 5 kosztu 1 godziny usługi oraz faktycznej liczby godzin usług zrealizowanych przez Zleceniobiorcę oraz kosztów wymienionych w ust. 3 pkt. 2-4 oraz ust. 8 z zastrzeżeniem spełniania wymagań określonych w ust. 6-8 i ust. 10.
Zleceniodawca uzależnia przekazanie kolejnych transz dotacji od wydatkowania co najmniej 50% przekazanych środków.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzenia miesięcznych sprawozdań z realizacji zadania publicznego w ofercie (oraz ewentualnych jego aktualizacji w toku realizacji zadania) oraz sprawozdania rocznego zawierających następujące dane:
) wartość wydatkowanych środków finansowych z podziałem na wynagrodzenie asystentów oraz kosztów poniesionych na zwrot za przejazdy własnym/innym środkiem transportu, zakup biletów jednorazowych komunikacji publicznej oraz zakup biletów wstępu na wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/sportowe/społeczne;
) ogólną liczbę Uczestników Programu, w tym:
) liczbę Uczestników z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
) liczbę Uczestników z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności bez niepełnosprawności sprzężonej,
) liczbę Uczestników z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
) liczbę Uczestników z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bez niepełnosprawności sprzężonej,
) liczbę Uczestników do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
) ogólną liczbę godzin udzielonego wsparcia przez asystentów wobec wszystkich Uczestników Programu z podziałem na:
) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności bez niepełnosprawności sprzężonej,
) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bez niepełnosprawności sprzężonej,
) liczbę godzin zrealizowanych na rzecz Uczestników do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
) liczbę asystentów osobistych osób niepełnosprawnych.
Wzór ewidencji, o których mowa w ust. 10 pkt. 4-6 oraz sprawozdania miesięcznego i rocznego, o których mowa w ust. 18 zostanie przekazany Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę zadania w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania.
Realizacja zadania polega na świadczeniu usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej obejmującej w szczególności pomoc asystenta w:
) wykonywaniu przez Uczestnika czynności dnia codziennego;
) wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem w wybrane przez Uczestnika miejsca;
) załatwianiu przez uczestnika spraw urzędowych;
) korzystaniu przez uczestnika z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galeria sztuki, wystawa);
) zaprowadzaniu i odebraniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej;
) innych czynnościach związanych z pomocą osobom z niepełnosprawnością w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Asystenci zobowiązani są dokumentować realizowane działania z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Zleceniodawcę zadania.
Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
) zapewnienia możliwości realizacji usługi przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tę samą osobę maksymalnie do 12 godzin na dobę, zgodnie z ustalonym miesięcznym harmonogramem realizacji usług, o którym mowa w ust. 30 pkt. 2. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej. Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika;
) realizacji usługi w mieszkaniu osoby z niepełnosprawnością bądź w miejscach jej aktywności społecznej w zależności od potrzeb. Rodzaj wykonywanych czynności i ich zakres godzinowy powinny być uzależnione od osobistej sytuacji osoby z niepełnosprawnością, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności;
) dostosowania wymiaru oraz form wsparcia do indywidualnych potrzeb Uczestnika, z zastrzeżeniem ust. 12, zgodnie z ustaleniami poczynionymi podczas spotkania diagnostycznego i zapisów zawartych w Karcie Zakresu Czynności, o której mowa w ust. 30 pkt. 1;
) realizacji usługi asystencji osobistej na terenie szkoły tylko w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi;
) czasu realizacji usług asystencji osobistej wliczać czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 minut Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 minut, wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 minut trwania;
) udziału w procesie pozyskiwania nowych Uczestników do udziału w zadaniu i kierowaniu ich do Zleceniodawcy, w przypadku braku osób chętnych do skorzystania z usługi wśród osób objętych wsparciem Zleceniodawcy;
) niezwłocznego, w terminie do 48 godzin od zaistnienia zdarzenia, informowanie Zleceniodawcy drogą mailową skierowaną na właściwą Filię MOPS, co najmniej o takich sytuacjach, jak:
) zakończenie / przerwanie realizacji usługi na rzecz Uczestnika wraz z podaniem przyczyny zaistnienia takiej sytuacji,
) brak realizacji spotkań ustalonych w harmonogramie, o którym mowa w ust. 30 pkt. 2, lub inne zmiany w założeniach tego harmonogramu,
) brak współpracy Uczestnika z asystentem,
) zaistnienie sytuacji wymagającej interwencji MOPS lub innych służb (np. podejrzenie problemu przemocy, uzależnienia) wraz z opisem danej sytuacji – w sytuacjach tego wymagających Zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego wzywania służb (np. policja, pogotowie) oraz informowania Zleceniodawcy o tym fakcie;
) współpracy z pracownikami Zleceniodawcy w zakresie realizowanego zadania;
) zatrudnienia do realizacji usług asystentów posiadających:
) dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;
lub
) co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu. Posiadanie doświadczenia może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym. Przez podmiot, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobie niepełnosprawnej, należy również rozumieć osobę fizyczną, która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie niepełnosprawnej lub opiekuna prawnego. Przez zlecenie należy rozumieć nie tylko umowy cywilnoprawne ale również umowy o pracę;
lub
) wskazanie przez Uczestnika lub jego opiekuna prawnego, pod warunkiem, że osoba wskazana spełnia przynajmniej jeden z warunków, o których mowa w ust. 22 pkt.9 lit. a) lub b). W pierwszej kolejności, asystentem może zostać osoba wskazana przez Uczestnika lub jego opiekuna prawnego, z uwzględnieniem postanowień ust. 22 pkt. 9 lit. a) lub b). Jeżeli asystent nie zostanie wskazany przez Uczestnika lub jego opiekuna prawnego, asystenta wskazuje Zleceniobiorca zadania, z uwzględnieniem postanowień ust. 22 pkt. 9 lit. a) lub b).
) W przypadku, gdy usługi asystencji osobistej będą świadczone na rzecz niepełnosprawnych do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności, w odniesieniu do osoby, która ma świadczyć usługi asystencji osobistej, wymagane jest także:
) zaświadczenie o niekaralności;
) informacja o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym w postaci wydruku pobranej informacji z Rejestru;
) pisemna akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością.
) gromadzenia dokumentacji potwierdzającej posiadane doświadczenie oraz kwalifikacje asystentów do świadczenia usług;
) niezwłocznego przekazywania Zleceniodawcy zadania informacji o zatrudnionych do realizacji zadania osobach, w tym przede wszystkim: imię, nazwisko, nr telefonu, kwalifikacje zawodowe oraz imię i nazwisko Uczestnika / Uczestników, na rzecz których będą świadczyć usługę;
) realizacji usługi w ten sposób, że z asystencji osobistej u jednego asystenta w tym samym czasie może korzystać 1 uczestnik Programu;
14) nie pobierania odpłatności od Uczestników za realizację usługi asystencji osobistej.
W trakcie realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268, z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 20, pkt. 1-6 finansowane ze środków publicznych.
Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę niepełnosprawną, lecz wyłącznie udzielenie jej pomocy lub wsparcia w realizacji osobistych celów.
Asystent osobisty realizuje usługi wyłącznie na rzecz osoby niepełnosprawnej, na podstawie jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla osób trzecich, w tym członków rodziny osoby niepełnosprawnej.
Asystent osobisty nie może świadczyć usługi na rzecz członków swojej rodziny ani w stosunku do osób, dla których został ustanowiony opiekunem prawnym. Ponadto asystent osobisty nie może faktycznie zamieszkiwać razem z Uczestnikiem Programu. Na potrzeby realizacji zadania, za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych lub zstępnych, małżonka, rodzeństwo, teściów, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z Uczestnikiem.
Podstawą do rozpoczęcia realizacji usługi będzie uzyskanie przez Zleceniobiorcę pisemnej Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”-edycja 2023. Usługi zrealizowane przed datą otrzymania zlecenia przez Zleceniobiorcę nie będą kwalifikowalne.
Usługi zostaną wdrożone przez Zleceniobiorcę w terminie do 14 dni od daty otrzymania zlecenia, o którym mowa w ust. 27.
Usługi będą dokumentowane w sposób rzetelny, czytelny, z wykorzystaniem wzorów dokumentów przekazanych przez Zleceniodawcę zadania, w tym m.in. Karty realizacji usług asystenckich, miesięcznego Harmonogramu realizacji usług. Wzory dokumentów przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania. Wzory dokumentów mogą ulegać zmianie w toku realizacji zadania, adekwatnie do potrzeb związanych z jego realizacją i rozliczaniem.
Prowadzenie dokumentacji związanej ze świadczeniem usług asystencji osobistej obejmuje następujące dokumenty:
) Karta Zakresu Czynności:
) sporządzana będzie podczas wspólnego spotkania diagnostycznego pomiędzy Asystentem oraz Uczestnikiem, który ma skorzystać z usługi, w miejscu pobytu / zamieszkania Uczestnika;
) obejmowała będzie ustalenie m.in.: zakresu czynności w ramach usługi, szacunkowego średniomiesięcznego wymiaru liczby godzin realizowanych usług, potrzeb i oczekiwań Uczestnika w zakresie realizowanej usługi;
) może ulegać zmianie w toku współpracy z Uczestnikiem, za zgodą wszystkich stron biorących udział w jej ustaleniu;
) Miesięczny Harmonogram realizacji usług:
) sporządzany będzie w uzgodnionym miejscu spotkania pomiędzy Asystentem a Uczestnikiem, u którego będzie świadczona usługa;
) obejmował będzie ustalenie m.in.: terminów, miejsca, godzin spotkań Asystenta z Uczestnikiem w danym miesiącu;
) może ulegać zmianom na wniosek stron uczestniczących w jego ustalaniu, za ich obopólną zgodą;
) po raz pierwszy sporządzany będzie po sporządzeniu Karty Zakresu Czynności, a kolejno harmonogram na każdy kolejny miesiąc ustalany będzie w miesiącu poprzedzającym (tj. przynajmniej w ostatnim dniu tego miesiąca, w którym na rzecz danego Uczestnika świadczona jest usługa);
) dzień sporządzenia pierwszego Harmonogramu u danego Uczestnika, uznaje się jako początek realizacji wsparcia na jego rzecz; usługi zrealizowane przed sporządzeniem pierwszego Harmonogramu realizacji usług nie będą kwalifikowalne.
) Karta Realizacji Usług Asystenckich:
) stanowi dokument, na podstawie którego ustalana jest liczba zrealizowanych godzin usług podlegających kwalifikowalności;
) prowadzona będzie odrębnie dla każdego Uczestnika, w każdym miesiącu jego udziału w usłudze przez Asystenta świadczącego tę usługę;
) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
) obejmowała będzie ewidencję wsparcia udzielonego Uczestnikowi, w każdym miesiącu jego udziału w zadaniu, w tym m.in. daty i godziny realizacji usługi, opis działań zrealizowanych przez Asystentów podczas pracy z Uczestnikiem w danym miesiącu, miejsce realizacji usługi, ewidencję spotkań, które zostały zaplanowane i nie zostały zrealizowane wraz z podaniem przyczyny braku realizacji tych spotkań;
) w części dotyczącej zakresu realizowanej w danym dniu usługi, uzupełniana będzie oraz potwierdzana czytelnym podpisem Asystenta świadczącego usługę i Uczestnika każdorazowo w dniu realizacji usługi, na zakończenie jej realizacji; brak podpisów Uczestnika i Asystenta potwierdzających każdą ze zrealizowanych usług skutkował będzie uznaniem usługi za niekwalifikowalną;
) Ewidencja jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej:
) stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest poniesiony przez Asystenta miesięczny koszt zakupu biletów komunikacji publicznej/prywatnej w ramach świadczonej przez niego usługi, podlegający kwalifikowalności;
) zawiera m.in. informacje dotyczące: daty zakupu biletów, liczby zakupionych biletów, danych asystenta, daty i celu podróży, poświadczona podpisem Asystenta;
) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
) Ewidencja przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta/udostępnionego przez osobę trzecią:
) stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest poniesiony przez Asystenta miesięczny koszt przejazdu własnym/udostępnionym pojazdem w ramach świadczonej przez niego usługi, podlegający kwalifikowalności;
) zawiera m.in. informacje dotyczące: daty przejazdu, danych asystenta, daty i celu podróży;
) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną.
) Ewidencja przejazdu innym środkiem transportu np. taksówką:
) stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest poniesiony przez Asystenta miesięczny koszt przejazdu innym środkiem transportu w ramach świadczonej przez niego usługi, podlegający kwalifikowalności;
) zawiera m.in. informacje dotyczące: daty przejazdu, danych asystenta, daty i celu podróży;
) do ewidencji należy dołączyć dowód poniesienia wydatku np. rachunek, paragon, fakturę dokumentującą ww. przejazd;
) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną.
) Ewidencja biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne:
) stanowi dokument, na podstawie którego ustalany jest poniesiony przez Asystenta miesięczny koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne w ramach świadczonej przez niego usługi, podlegający kwalifikowalności;
) zawiera m.in. informacje dotyczące: daty zakupu biletów, liczby zakupionych biletów, danych asystenta, daty wykorzystania, poświadczona podpisem Asystenta;
) przed złożeniem dokumentu u Zleceniodawcy zatwierdzana będzie po zakończeniu każdego miesiąca przez Koordynatora zadania ze strony Zleceniobiorcy lub osobę przez niego wyznaczoną;
Zleceniodawca uprawniony jest dokonywać doraźnych kontroli i monitorowania świadczonych usług asystencji osobistej. Czynności w zakresie kontroli i monitorowania, dokonywane i dokumentowane są bezpośrednio w miejscu realizacji usług asystencji osobistej.
Dokumentacja, o której mowa:
) w ust. 30 pkt. 2-7 (miesięczny Harmonogram realizacji usług, Karta Realizacji Usług Asystenckich, Ewidencja jednorazowych biletów komunikacji publicznej/prywatnej, Ewidencja przebiegu pojazdu stanowiącego własność asystenta/udostępnionego przez osobę trzecią, Ewidencja przejazdu innym środkiem transportu, Ewidencja biletów wstępu na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne) doręczana będzie Zleceniodawcy zadania:
) w formie skanu przesłanego e-mailem na adres: dm@mops.krakow.pl, do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym usługa była realizowana,
) prawidłowość sporządzenia dokumentacji uzgodniona zostanie z pracownikiem MOPS w terminie do 10 dnia roboczego miesiąca następującego po jej sporządzeniu,
) w oryginale, w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej sporządzenia, w sposób określony w ust. 32 pkt 4.
) w ust. 27 (Karta Zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023):
) doręczana będzie Zleceniobiorcy zadania w formie skanu przesłanego e-mailem na wskazany adres Zleceniobiorcy,
) doręczana będzie Zleceniobiorcy w oryginale, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu jej otrzymania, w sposób określony w umowie.
) Sprawozdania miesięczne i sprawozdanie roczne oraz ewentualne inne zbiorcze dane, o które zwróci się Zleceniodawca zadania, doręczane będą Zleceniodawcy zadania e-mailem w formie elektronicznej (edytowalnej) na adres: dm@mops.krakow.pl oraz w formie papierowej (lub za pośrednictwem e-PUAP) potwierdzonej podpisem (lub podpisem elektronicznym / Profilem Zaufanym) na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie, w przypadku sprawozdania miesięcznego w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po każdym miesiącu realizacji usługi, w przypadku sprawozdania rocznego do 31.12.2023 r.
) w niniejszym ustępie oraz ewentualnie wszelka inna dokumentacja dotycząca Uczestników objętych usługami:
) w oryginałach przekazywana będzie na Dziennik Podawczy MOPS, ul. Józefińska 14 w Krakowie,
) może być korygowana w przypadku stwierdzonych przez Zleceniodawcę lub Zleceniobiorcę braków lub nieprawidłowości w jej uzupełnianiu, zgodnie z wytycznymi w tym zakresie, które przekazane zostaną Zleceniobiorcy w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy na realizację zadania.
W zakresie realizacji zadania publicznego, Zleceniobiorca zobowiązany jest również do:
) ponoszenia kosztów innych materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonania zlecenia (abonament telefoniczny, artykuły piśmienne i papiernicze, urządzenia techniczne, środki ochrony osobistej niezbędne do zachowania reżimu sanitarnego w okresie epidemii itp.);
) sporządzania i doręczania Zleceniodawcy zestawienia danych dotyczącego wsparcia udzielonego w danym miesiącu obejmującego m.in. wykaz Uczestników objętych wsparciem w danym miesiącu wraz z liczbą zrealizowanych godzin usługi, z których skorzystali; wykaz Uczestników kończących udział w zadaniu w danym miesiącu lub ewentualnie innych zestawień niezbędnych do rozliczenia zadania; dane te sporządzane będą przez Zleceniobiorcę na wzorze sporządzonym przez Zleceniodawcę, który przekazany zostanie Zleceniobiorcy w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia realizacji zadania; wzór zestawień danych może ulegać zmianie w toku realizacji zadania;
) niezwłocznego informowania Zleceniodawcę zadania o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie niniejszej umowy, w tym o wszczęciu wobec niego postępowania egzekucyjnego, naprawczego, upadłościowego, likwidacyjnego lub jakiegokolwiek innego mogącego mieć wpływ na zakłócenie bieżącej działalności.
Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za właściwą realizację zadania oraz ewentualne szkody z niej wynikające.
Oczekiwany cel zlecanego zadania publicznego:
Poprawa funkcjonowania Uczestników przejawiająca się wzrostem poziomu ich samodzielności i aktywności w życiu społecznym.
Oczekiwane rezultatyzlecanego zadania publicznego:
Włączenie osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami w życie społeczne, uwzględniając ich potrzeby autonomii i minimalizując poziom alienacji społecznej, poprzez zapewnienie osobie z niepełnosprawnościami dostępu do podstawowych usług i infrastruktury miasta.
Tworzenie warunków sprzyjających korzystaniu przez osoby z niepełnoprawnościami z różnorodnych usług świadczonych na poziomie lokalnej społeczności (wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych, sportowych, programów zdrowotnych, rehabilitacji medycznej) z uwzględnieniem szczególnych wymagań i potrzeb wynikających ze specyfiki stanu zdrowia.
Uzyskanie pozytywnych zmian w funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnościami w obszarze zaradności i aktywności społecznej poprzez doświadczenie sprawczości, poczucie wpływu i kontroli nad swoim życiem.
Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 ze zm.) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
UWAGA: Przed przystąpieniem do opracowywania oferty, należy zapoznać się z obowiązującym Regulaminem otwartych konkursów ofert w Gminie Miejskiej Kraków, wprowadzonym zarządzeniem nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r. dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
Dofinansowanie dla organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie nastąpi w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego.
W celu wyeliminowania podwójnego dofinansowania, z budżetu Miasta może być przyznana tylko jedna dotacja na realizację konkretnej oferty zgłoszonej do konkursu w ramach poszczególnych zadań.
W przypadku zlecania realizacji zadania publicznego organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które złożyły ofertę wspólną, w umowie o powierzenie realizacji zadania publicznego wskazane zostaną prawa i obowiązki każdej z organizacji lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w tym zakres ich świadczeń składających się na realizowane zadanie.
Beneficjentami realizowanego zadania publicznego mogą być wyłącznie mieszkańcy Gminy Miejskiej Kraków.
Oferent zobowiązany jest do niepobierania opłat z tytułu wszelkich działań prowadzonych w ramach realizacji zadania publicznego od jego beneficjentów.
Dopuszcza się przesunięcia pomiędzy pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego w trakcie jego realizacji, tj. przesunięcie uznaje się za zgodne z umową gdy wartość danej pozycji kosztorysu nie zwiększyła się o więcej niż 15%.
Oferent jest zobowiązany do identyfikacji ryzyk związanych z realizacją zadania publicznego oraz wskazania sposobów zapobiegania im (w odniesieniu do poszczególnych działań zaplanowanych w harmonogramie działań) w postaci uzupełnionego obligatoryjnego załącznika do oferty – załącznik nr 1 do ogłoszenia.
W przypadku wykazywania w ofercie wkładu osobowego, oferent jest zobligowany do oszacowania wartości (w zł) działań w ramach wkładu osobowego wskazanego w kosztach realizacji zadania poprzez uzupełnienie sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII”.
Oferent jest zobligowany do wykazania w ofercie w sekcji III poz. 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” - konkretnych działań jakie planuje przy realizacji zadania w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240 ze zm.).
W przypadku niedopełnienia przez oferenta wymogów wskazanych w ust. 7-9 niniejszego ogłoszenia konkursowego, oferta zostanie odrzucona z powodu niespełnienia kryterium formalnego.
Nieosiągnięcie zaplanowanych w ofercie rezultatów może rodzić konsekwencję proporcjonalnego zwrotu przyznanych środków dotacyjnych.
W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane (w części lub całości) zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, oferent i komórka merytoryczna mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń – w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy dotacyjnej – oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego (w części lub całości), w tym osiągania założonych rezultatów.
Oferent jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 ze zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 1129 ze zm.).
Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT, powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert, w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy oferent oraz przedstawiciele Działu Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie oferenta od jego realizacji.
W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Prezydenta Miasta Krakowa, jak również w przypadku rezygnacji ze zlecania zadania publicznego, Prezydent zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Dotacja zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 ze zm.) po podpisaniu umowy z wyłonionym oferentem zostanie przekazana w transzach zgodnie z ust. 10 warunków realizacji zadania publicznego.
Upoważnieni przedstawiciele oferenta zobowiązani są do kontaktu z Działem Koordynacji Pracy Filii MOPS w Krakowie, w celu potwierdzenia gotowości do realizacji zadania publicznego i ustalenia warunków jego realizacji w terminie do 14 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu.
Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w pkt. 19.
Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy dotacyjnej z Gminą Miejską Kraków oraz nie później niż do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania publicznego, nie przekraczając jednocześnie 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
Dotacje udzielone z budżetu Miasta wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
Z wykonania zadania publicznego objętego umową, w tym z zaangażowania środków własnych w jego realizację, oferent sporządza sprawozdania, zgodne ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 2do ogłoszenia) w terminach określonych w umowie dotacyjnej z wykorzystaniem narzędzia NGO Generator.
SPOSÓB I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Organizacja pozarządowa lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zainteresowane udziałem w niniejszym otwartym konkursie ofert, zakładają konto w obowiązującym w GMK elektronicznym NGO Generatorze na stronie internetowej https://krakow.ngogenerator.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Założone konto służy do sporządzenia i przesłania oferty za pośrednictwem obowiązującego elektronicznego NGO generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Dla prawidłowego działania NGO Generatora niezbędne jest urządzenie umożliwiające dostęp do sieci Internet oraz korzystanie z jednej z przeglądarek internetowych: Chrome, FireFox, Edge lub Safari w najnowszej wersji z włączoną obsługą JavaScript, a także włączoną obsługą ciasteczek (ang. cookies) wraz z oprogramowaniem pozwalającym na pracę w plikach eksportowanych z NGO Generatora lub importowanych do NGO Generatora w ogólnie znanych formatach np. pdf, xls lub rtf.
Z uwagi na wykorzystywane technologie zaleca się pracę z jednego loginu w danym momencie, tylko i wyłącznie nad jedną ofertą.
Z uwagi na uwarunkowania systemu NGO Generator, aby wygenerować ofertę ostatniego dnia terminu składania ofert, prace nad nią w systemie należy rozpocząć tego dnia do godz. 12.00.
W przypadku stwierdzenia błędów czy zastrzeżeń do poprawnej pracy elektronicznego generatora ofert, Oferent powinien dokonać zgłoszenia na adres mailowy: dm@mops.krakow.pl na co najmniej 24 godziny przed zakończeniem terminu składania ofert, z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni wolnych od pracy wynikających z organizacji pracy UMK.
Obligatoryjnym jestskładanie oferty do otwartego konkursu poprzez:
1) wygenerowanie oferty poprzez elektroniczny NGO Generator, załączenie plików
z załącznikami do oferty, podpisanie oferty i każdego z załączników profilem zaufanym i przesłanie poprzez NGO Generator do komórki merytorycznej odpowiedzialnej
za ogłoszony konkurs ofert
LUB
2) wygenerowanie oferty poprzez NGO Generator, załączenie plików z załącznikami
do oferty, przesłanie plików w wersji elektronicznej poprzez NGO Generator, a następnie wydruk oferty, dołączenie załączników, podpisanie każdego z dokumentów podpisem tradycyjnym i dostarczenie w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią organizacji i opisanej kopercie do komórki merytorycznej ogłaszającej otwarty konkurs ofert.
Oferta złożona w wersji papierowej musi posiadać taki sam prefix, jak ta złożona
w NGO Generatorze.
Oferta oraz załączniki składane w formie papierowej dla swojej ważności muszą być opatrzone datą, podpisem uprawnionej (-ych) statutowo osoby (-ób) oraz pieczątką (-mi) imienną (-ymi) z zastrzeżeniem ust. 9.
Jeżeli osoby uprawnione do podpisania oferty nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Termin składania ofert na realizację zadania publicznego upływa 15lutego 2023 r. o godz. 12.00.
Ofertę po wygenerowaniu w NGO Generatorze wraz z załącznikami należy:
1) przesłać w postaci plików pdf opatrzonych (każdy z osobna) Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator zgodnie z wymogami określonymi w Regulaminie użytkowania NGO Generatora stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 413/2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r. dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem:
2) wysłać pocztą/kurierem lub dostarczyć osobiście w wersji papierowej w zaklejonej, opieczętowanej pieczęcią oferenta kopercie z zaznaczeniem na kopercie nazwy i adresu oferenta wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy.
Oferty złożone w innych lokalizacjach Urzędu Miasta lub dostarczone po upływie terminu składania ofert (decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14 lub data przesłania poprzez NGO Generator) uznane będą za niespełniające wymogów formalnych.
TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY ORAZ TERMIN DOKONANIA WYBORU OFERT:
Do złożenia ofert w konkursie uprawniona jest organizacja pozarządowa oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie Gminy, niedziałające w celu osiągnięcia zysku oraz których działalność statutowa obejmuje pomoc społeczną, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie właściwego formularza oferty (wraz z załącznikami), zgodnego ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego (załącznik nr 3 do ogłoszenia) przy wykorzystaniu elektronicznego NGO Generatora ofert wskazanego w ogłoszeniu konkursowym.
Po wypełnieniu formularza oferty postąpić zgodnie z zapisami ust. 11 „Sposobu i terminu składania ofert” ogłoszenia konkursowego.
W przypadku, kiedy prowadzona działalność pożytku publicznego oraz upoważnienie do reprezentowania organizacji pozarządowej wynika z innych rejestrów niż Krajowy Rejestr Sądowy, Organizacja zobowiązana jest do dołączenia odpisu z właściwych rejestrów do składanej oferty.
Oferent winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych
w niej informacji.
Komisja konkursowa opiniuje oferty najpóźniej do 60 dni od daty określającej końcowy termin składania ofert.
Komisja konkursowa proponuje wysokość kwot dotacji w oparciu o kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu.
Oferta nie podlega ocenie i zostaje odrzucona z powodu następujących błędów formalnych:
) złożenie oferty po terminie;
) złożenie oferty w sposób niezgodny z ogłoszeniem konkursu (tj. np. z pominięciem obowiązującego w GMK elektronicznego NGO Generatora ofert; nieprzesłanie oferty wraz z załącznikami podpisanymi Profilem Zaufanym poprzez NGO Generator lub niedostarczenie wersji papierowej oferty wraz z załącznikami; przesłanie oferty i załączników mailowo lub faxem);
) złożenie formularza oferty bez wymaganego załącznika (-ów) (w tym analizy ryzyka);
) złożenie oferty na niewłaściwym formularzu, innym niż określony w ogłoszeniu konkursowym;
) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty, w tym:
a) nieoszacowanie wartości w zł w sekcji VI oferty poz. 3 – „Inne działania, które mogą mieć znaczenie przy ocenie oferty, w tym odnoszące się do kalkulacji przewidywanych kosztów oraz oświadczeń zawartych w sekcji VII” w przypadku wykazywania wkładu osobowego przez Oferenta w kalkulacji w ofercie,
b) nieuwzględnienie w sekcji III pkt 3 oferty – „Syntetyczny opis zadania” konkretnych planowanych działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze specjalnymi potrzebami;
) złożenie oferty przez organizację pozarządową, która zgodnie z celami ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym rejestrze lub ewidencji nie realizuje rodzaju zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu konkursowym;
) złożenie oferty nie w jednoznacznie zdefiniowanym zakresie zadania publicznego;
) złożenie oferty niepodpisanej przez osoby upoważnione do tego zgodnie z danymi ujawnionymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym, załączonym do oferty, dokumencie potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących; w przypadku zmian osobowych w reprezentacji organizacji pozarządowej lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieujawnionych na dzień składania oferty w KRS, dla wykazania umocowania do działania w imieniu Oferenta należy przedłożyć uchwałę podjętą we właściwym dla Oferenta trybie oraz potwierdzenie złożenia wniosku o dokonanie wpisu zmian w KRS,
Komisja konkursowa może żądać od oferentów dodatkowych informacji oraz wyjaśnień dotyczących złożonych ofert, m. in. odnośnie działalności statutowej oferenta w kontekście zakresu zadania publicznego w ogłoszonym konkursie ofert.
Komisja dokonuje oceny oferty pod względem formalnym na podstawie karty oceny formalnej stanowiącej załącznik nr 4 do ogłoszenia.
Po przeprowadzeniu oceny formalnej oferty, komisja konkursowa sporządza listę ofert spełniających wymogi formalne i listę ofert nie spełniających wymogów formalnych.
Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert spełniających wymogi formalne, przystępuje do ich oceny pod względem merytorycznym, zgodnie z kartą oceny merytorycznej, stanowiącą załącznik nr 5do ogłoszenia, zawierającą szczegółowe kryteria oceny merytorycznej.
Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o następujące kryteria:
) możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy;
) kalkulację kosztów zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
) jakość wykonania zadania oraz kwalifikacje i doświadczenie osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy będą realizować zadanie publiczne;
) planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy wkład własny niefinansowy (w tym osobowy i rzeczowy);
) analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
Ostatecznego wyboru ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Prezydent lub osoba przez niego upoważniona.
Każdy, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
Wyniki otwartego konkursu ofert, komórka merytoryczna zamieszcza niezwłocznie:
) w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie
oraz
udostępnia się je w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl.
Otwarty konkurs ofert może zostać unieważniony w przypadku, gdy:
) nie zostanie złożona żadna oferta,
) żadna ze złożonych ofert nie będzie spełniać wymogów formalnych i merytorycznych zawartych w niniejszym ogłoszeniu.
ZASADY UŻYTKOWANIA ELEKTRONICZNEGO GENERATORA OFERT
Regulamin funkcjonowania i użytkowania systemu NGO Generator określa zarządzenie nr 413 / 2022 PMK z 18 lutego 2022 r. dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, pod numerem tel. 12 616-53-26 lub w pokoju nr 207a w przypadku merytorycznych zagadnień dotyczących ogłoszenia konkursowego oraz zasad wypełniania formularza oferty i jej składania.
Zgłoszenia w zakresie funkcjonowania NGO Generatora należy zgłaszać mailowo na adres: dm@mops.krakow.pl.
Dodatkowo pomoc przy wypełnieniu formularza oferty można uzyskać (po uprzedniej telefonicznej lub mailowej rezerwacji terminu konsultacji):
- w „Centrum Obywatelskim – ul. Reymonta 20”, tel. 669-528-381, e-mail: centrum@krafos.pl, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.co.krakow.pl;
- w „Centrum Obywatelskim Centrum C 10”, tel. 578-562-000, e-mail: c10@ipp.expert, godziny funkcjonowania dostępne na stronie internetowej www.c10.krakow.pl.
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE OGŁASZA NABÓR NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWEJ:
Ogłasza się nabór do komisji konkursowej w celu dokonania oceny ofert złożonych przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego pn. Świadczenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023.w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób.
Komisja konkursowa powoływana jest w celu opiniowania ofert złożonych w ramach otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego określonego w niniejszym ogłoszeniu.
W skład komisji konkursowej wchodzi do 7 osób z prawem głosu:
) przewodniczący komisji – przedstawiciel komórki merytorycznej, odpowiedzialnej za dany konkurs;
) do trzech przedstawicieli komórki merytorycznej, w tym zastępca przewodniczącego;
) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Krakowska Rada Działalności Pożytku Publicznego może rekomendować jedną z nich.
W sytuacjach wyjątkowych komisja może obradować przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Decyzję o obradach komisji
z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych podejmuje Przewodniczący komisji.
Komisja konkursowa dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej, zgodnie
z ogłoszonymi warunkami konkursowymi.
W przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, członkowie komisji zobowiązani są do niezwłocznego złożenia swoich podpisów na kartach oceny formalnej i merytorycznej ocenianych ofert.
Do prac komisji konkursowej przewodniczący komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
Dopuszcza się powołanie komisji konkursowej w składzie przekraczającym liczbę określoną w ust. 3.
Komisja konkursowa powoływana jest przez Prezydenta lub osobę przez niego upoważnioną w drodze zarządzenia.
Prezydent lub osoba przez niego upoważniona powołuje do komisji przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innych podmiotów spośród zgłoszonych wcześniej kandydatur.
Kandydaci muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
1) są obywatelami RP i korzystają w pełni z praw publicznych;
2) nie podlegają wyłączeniu określonemu w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
– Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2022 r. poz. 2000 ze zm.);
3) wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
4) zgłoszą swoją kandydaturę poprzez formularz zgłoszeniowy, stanowiący załącznik nr 6 do ogłoszenia, podpisany i wypełniony przez kandydata oraz przez podmiot zgłaszający kandydata / kandydatkę.
13. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.
14. Reprezentant organizacji pozarządowych powołany do komisji konkursowej będzie zobowiązany, po zapoznaniu się z listą złożonych do konkursu ofert do złożenia na pierwszym posiedzeniu komisji konkursowej oświadczenia o braku konfliktu interesów wobec oferentów uczestniczących w konkursie, zgodnie z załącznikiem nr 7 do ogłoszenia konkursowego oraz, w przypadku pracy komisji konkursowej z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, do wypełnienia także oświadczenia o niezachowaniu kopii dokumentacji konkursowej, stanowiącego załącznik nr 8 do ogłoszenia konkursowego.
15. Termin zgłaszania kandydatów upływa z dniem 06 lutego 2023 roku o godz. 12.00. Wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy należy:
przesłać w postaci skanu pocztą elektroniczną na adres do@mops.krakow.pl
lub
wysłać pocztą / kurierem lub dostarczyć osobiście wyłącznie do siedzibyMiejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14, Dziennik Podawczy
lub
przesłać poprzez ePUAP w formacie podpisanego elektronicznie pliku pdf
adresowanego do komórki merytorycznej ogłaszającej konkurs ofert.
16. Pracownicy komórki merytorycznej urzędu powoływani do komisji konkursowej przez Prezydenta oraz pracownicy MJO powoływani do komisji konkursowych przez Dyrektora MJO są zobowiązani do wypełnienia jedynie oświadczenia o bezstronności przy opiniowaniu ofert w stosunku do oferentów biorących udział w konkursie ofert.
WAŻNE DOKUMENTY:
Regulamin przeprowadzania przez Gminę otwartych konkursów ofert na realizację przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zadań publicznych określa zarządzenie nr 548 / 2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 3 marca 2022 r., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofertokreśla załącznik nr 1 do Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2022 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przyjęty uchwałą nr C/2722/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Miejskiej Kraków na rok 2023 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dostępną w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem: Uchwala- Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK
Regulamin funkcjonowania NGO Generatora w Gminie Miejskiej Kraków reguluje zarządzenie 413 / 2022 PMK z dnia 18 lutego 2022 r., dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa pod adresem:
Obowiązujące formularze oferty i sprawozdania z realizacji zadania dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa: www.bip.krakow.pl,
w miejskim portalu dla organizacji pozarządowych: www.ngo.krakow.pl, a także w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Dział Koordynacji Pracy Filii, ul. Józefińska 14, 30-529 Kraków.
ZAŁĄCZNIKI DO OGŁOSZENIA KONKURSOWEGO:
załącznik nr 1 – formularz analizy ryzyka związanego z realizacją zadania publicznego i sposób zapobiegania;
załącznik nr 2 – formularz sprawozdania z realizacji zadania publicznego, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;
załącznik nr 3 – formularz oferty, zgodny ze wzorem określonym w aktualnym Rozporządzeniu;