Powrót do strony Pojazdy i Kierowcy
UWAGA:
Od 1 lipca wprowadzamy zmianę w zakresie obsługi wniosków o wymianę zagranicznych praw jazdy oraz założenie profilu kierowcy zawodowego (PKZ). Wnioski będą przyjmowane wyłącznie przy al. Powstania Warszawskiego 10, centrum administracyjne, I piętro, stanowiska 65-69.
Ponadto obcokrajowcy do wniosku o wymianę zagranicznego prawa jazdy będą musieli przedstawić dokumenty potwierdzające zamieszkanie na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Poniżej przykładowe dokumenty, które będą stanowiły potwierdzenie zamieszkania na terenie Krakowa:
- potwierdzenie zameldowania stałego lub czasowego,
- umowa najmu lokalu mieszkalnego,
- umowa o pracę,
- karta mieszkańca,
- rachunki za prąd lub inne media,
- deklaracja podatkowa,
- inny dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie GMK.
NOTICE:
From 1 july 2024, submission of applications for:
Will only be possible at al. Powstania Warszawskiego 10, administration centre (centrum administracyjne), 1st floor, stands 65–69.
УВАГА:
З 1 ЛИПНЯ 2024 Р. ПОДАЧА ЗАЯВИ НА:
БУДЕ МОЖЛИВА ЛИШЕ ЗА АДРЕСОЮ: AL. POWSTANIA WARSZAWSKIEGO 10, АДМІНІСТРАТИВНИЙ ЦЕНТР, 2-Й ПОВЕРХ, МІСЦЯ 65-69.
Informacja dotycząca stanowisk obsługi bezpośredniej:
Obsługa mieszkańców w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców odbywa się przy pomocy elektronicznego systemu kolejkowego. Wydawanie numerów z systemu kolejkowego w danym dniu zostaje zaprzestane, gdy przybliżony czas obsługi osób, które już pobrały bloczki z systemu, nie pozwoli na obsługę kolejnych osób w godzinach pracy Wydziału.
Kierownik Referatu: Edyta Witulska
Adres: Kraków al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków
Kontakt e-mail: www.bip.krakow.pl/idz
– upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego (od12.03.2020) albo stanu epidemii (od 20.03.2020), ważność tych dokumentów, uprawnień i wpisu ulega przedłużeniu do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego (Dz.U. 2020 poz. 695).
Składanie wniosków, odbiór dokumentów, zakładanie Profili Kandydata na Kierowcę - al. Powstania Warszawskiego 10 - Centrum Administracyjne piętro I, stanowiska nr 66, 67, 69.
Sprawy dotyczące zatrzymanych praw jazdy - al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne I piętro, boks 75, tel. 12 616 9347, 12 616 9368, faks 12 616 9371, godziny obsługi 7.40 do 15.30 (dotyczy tylko zatrzymanych praw jazdy).
Dodatkowo możliwe jest jedynie złożenie wniosku (nie dotyczy wymiany zagranicznego prawa jazdy, założenie Profilu Kierowcy Zawodowego PKZ) i założenie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK) w lokalizacjach UMK ul. Wielicka 28a i os. Zgody 2 oraz w Punkcie Obsługi Mieszkańca w galeriach handlowych:
godziny obsługi od poniedziałku do soboty w godz. 10.00–18.00
Możesz sprawdzić status kolejki oczekujących tutaj
Zapraszamy po odbiór jeżeli dokument uzyska status "Dokument do odbioru w urzędzie" lub otrzymasz SMS potwierdzającego gotowość wydania dokumentu.