Od dnia 14 października
Urząd Miasta Krakowa jest zamknięty dla bezpośredniej obsługi klienta
1. W związku z aktualną sytuacją epidemiczną informujemy, że kontakt klientów z Wydziałem Ewidencji Pojazdów i Kierowców co do zasady, będzie odbywał się poprzez funkcjonujące kanały komunikacji elektronicznej, urzędowej telefonii stacjonarnej i komórkowej, za pośrednictwem Poczty Polskiej bądź poprzez wrzucenie specjalnej koperty do odpowiedniego pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu.
2. W przypadku niektórych spraw kontakt będzie prowadzony również za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd24.
3. Wszelkie wszczęte wcześniej i niezrealizowane dotychczas sprawy w Urzędzie Miasta Krakowa, wymagające obsługi bezpośredniej podlegają załatwieniu w zwyczajowy sposób.
4. Umówione wcześniej i niezrealizowane wizyty w Wydziale zachowują swoją ważność i podlegają bezpośredniej obsłudze w lokalizacjach głównych Wydziału.
5. W przypadku spraw rozpoczętych w Punkcie Obsługi Mieszkańca w galeriach handlowych, w tym dowody rejestracyjne i wtórniki tablic rejestracyjnych oraz tablice na bagażnik dla wniosków złożonych przed zamknięciem POM-ów, można odbierać w odpowiedniej lokalizacji głównej Wydziału:
Na bieżąco będziemy informować Państwa o wszelkich wprowadzanych zmianach organizacyjnych.
Za utrudnienia przepraszamy
Uprzejmie informujemy, że w przypadku gdy ważność:
1) prawa jazdy,
2) pozwolenia na kierowanie tramwajem,
3) zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
4) świadectwa kierowcy,
5) uprawnień do kierowania pojazdami,
– upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego (od12.03.2020) albo stanu epidemii (od 20.03.2020), ważność tych dokumentów, uprawnień i wpisu ulega przedłużeniu do dnia upływu 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego (Dz.U. 2020 poz. 695).
Referat Praw Jazdy
al. Powstania Warszawskiego 10, 31-541 Kraków
Kierownik Referatu - Wojciech Florczyk, tel. 12 616 9109, faks 12 616 9371
kontakt e-mail: www.bip.krakow.pl/idz
1. Kandydat na kierowcę musi założyć w Urzędzie Miasta Profil Kandydata na Kierowcę - lokalizacje niżej w punkcie składanie wniosków...
2. Opłata za prawo jazdy (wydanie, wtórnik, zmiana danych, wpis kwalifikacji) wynosi– 100,50 zł.
3. Opłata za wydanie międzynarodowego prawa jazdy wynosi – 35,00 zł.
4. Opłata za pozwolenie tramwajowe (wydanie, zmiana danych, wtórnik) wynosi – 30,50 zł.
5. Opłata za zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym oraz przewożącym wartości pieniężne (wydanie, przedłużenie ważności, wtórnik, zamiana danych) wynosi - 50,00 zł.
6. Opłat można dokonać w kasach Urzędu Miasta Krakowa lub przelewem na konto podając w tytule imię i nazwisko oraz nr Pesel.
7. Wykaz ośrodków szkolenia kierowców - [TUTAJ].
8. Wniosek do pobrania - [TUTAJ].
9. Kilka ważnych informacji - utrata prawa, wymiana zagranicznego lub wydanie prawa jazdy poza miejscem zameldowania [TUTAJ]
Składanie wniosków, odbiór dokumentów, zakładanie Profili Kandydata na Kierowcę: poniedziałek - piątek, w godz. 7.40 - 15.00
al. Powstania Warszawskiego 10 - Centrum Administracyjne piętro I, stanowiska nr 57, 58, 59,
Zatrzymane prawa jazdy: poniedziałek - piątek, w godz.7.40 - 15.00
al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne I piętro, boks 75
tel. 12 616 9347, 12 616 9368, faks 12 616 9371
Kasy czynne [zobacz TUTAJ]
Zapraszamy po odbiór jeżeli dokument uzyska status "Dokument do odbioru w urzędzie" lub otrzymasz SMS potwierdzającego gotowość wydania dokumentu.