Wdrożenie Systemu Elektronicznych Usług Publicznych w Urzędzie Miasta Krakowa i Miejskich Jednostkach Organizacyjnych Gminy Miejskiej Kraków
Program Małopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007-2013
Działanie 1.2. Rozwój społeczeństwa informacyjnego
Oś Priorytetowa 1. Warunki dla rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy
Jednostka realizująca Wydział Organizacji i Nadzoru
Okres realizacji od: 6.10.2010 - 31.05.2015
Opis
System elektronicznych usług publicznych jest rozwiązaniem umożliwiającym realizację przy użyciu Internetu spraw każdemu mieszkańcowi, a także pracownikom Urzędu Miasta Krakowa i trzech wybranych Miejskich Jednostek Organizacyjnych Gminy Miejskiej Kraków: Zarządu Budynków Komunalnych, Zarządu Cmentarzy Komunalnych i Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Głównym produktem, rozumianym jako bezpośredni efekt realizacji projektu, jest 89 usług publicznych uruchomionych on-line (w tym 77 usług publicznych realizowanych przez UMK oraz 12 usług publicznych realizowanych przez MJO)
Wykaz usług publicznych wybranych do realizacji projektu SEUP
Dodatkowo, projektem objętych jest 10 procedur wewnętrznych UMK
Wykaz procedur wewnętrznych wybranych do realizacji projektu SEUP
Efektem realizacji projektu będzie również wdrożenie w Urzędzie Miasta Krakowa elektronicznego obiegu dokumentów, który usprawni działania oraz ułatwi przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi odpowiedzialnymi za realizację usług publicznych oraz procedur wewnętrznych.
Projekt jest realizacją strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do 2013 roku i wdrażanymi w związku z tym zmianami wielu ustaw, m.in. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, kodeks postępowania administracyjnego, o podpisie elektronicznym oraz innych ustaw szczególnych.
Elektroniczne formularze, które opracowane zostaną w ramach projektu zarejestrowane zostaną w Centralnym Repozytorium Dokumentów na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) administrowanej przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, w związku z tym będą podlegały publicznemu wykorzystaniu.
Docelowo, do 2020 r., planuje się, iż projekt obejmie wszystkie usługi publiczne Gminy Miejskiej Kraków.
Kierownik projektu: Halina Cepura
tel. 12 616 19 09, 519 323 655
e-mail: Halina.Cepura@um.krakow.pl