1) weryfikacja pod względem merytorycznym wniosków o przyznanie świadczeń opiekuńczych, zasiłku dla opiekuna i dodatku opiekuńczego,
2) współpraca z instytucjami publicznymi w zakresie wymiany informacji co do okoliczności mających wpływ na prawo do świadczeń o których mowa w pkt. 1 zwanych dalej świadczeniami,
3) prowadzenie postępowań w zakresie ustalania prawa do świadczeń opiekuńczych,
4) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych w pkt. 1,
5) przekazywanie kopii decyzji do Referatu ds. Sprawozdawczości i Rozliczeń Świadczeń,
6) wystawianie zaświadczeń na wniosek stron i instytucji,
7) opracowywanie projektów odpowiedzi na odwołania od decyzji administracyjnych w sprawie przyznawania świadczeń opiekuńczych oraz nienależnie pobranych świadczeń do organu wyższej instancji,
8) bieżąca analiza orzeczeń wydanych w trybie odwoławczym przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchylających bądź zmieniających decyzje w sprawach o których mowa w niniejszym paragrafie.
Od 28 lutego przywrócona została bezpośrednia obsługa klientów we wszystkich budynkach UMK, w tym w obu lokalizacjach Krakowskiego Centrim Świadczeń: przy ul. Stachowicza 18 oraz os. Zgody 2. Klienci przyjmowani są w godzinach od 7:40 do 15:30.
Do Państwa dyspozycji nadal pozostaje możliwość zarezerwowania wizyty w Centrum za pośrednictwem strony internetowej.
Ponadto zachęcamy Państwa do załatwienia spraw drogą elektroniczną, kontaktu telefonicznego (infolinia: 12 616 50 01) oraz mailowego (so.umk@um.krakow.pl).
Wykaz spraw znajduje się na stronie : www.sprawyspoleczne.krakow.pl