Od 1 lipca obcokrajowcy do wniosku o rejestrację pojazdów będą musieli przedstawić dokumenty potwierdzające zamieszkanie/przebywanie na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Poniżej przykładowe dokumenty, które będą stanowiły potwierdzenie zamieszkania na terenie Krakowa:
- potwierdzenie zameldowania stałego lub czasowego,
- umowa najmu lokalu mieszkalnego,
- umowa o pracę,
- karta mieszkańca,
- rachunki za prąd lub inne media,
- deklaracja podatkowa,
- inny dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie GMK.
Infolinia nr telefonu 12 616 5555
Godziny obsługi w lokalizacjach Wydziału - od poniedziałku do piątku w godz. 7.40-18.00
Punkty Obsługi Mieszkańca w galeriach handlowych - obsługa od poniedziałku do soboty w godz. 10.00–18.00
Obsługa mieszkańców w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców odbywa się przy pomocy elektronicznego systemu kolejkowego. Wydawanie numerów z systemu kolejkowego w danym dniu zostaje zaprzestane, gdy przybliżony czas obsługi osób, które już pobrały bloczki z systemu, nie pozwoli na obsługę kolejnych osób w godzinach pracy Wydziału.
Śródmieście i Krowodrza - al. Powstania Warszawskiego 10, Kierownik Referatu - Andrzej Ślaski, Kierownik Referatu - Katarzyna Kossakowska Nowa Huta - os. Zgody 2, Kierownik Referatu - Maciej Nowak Podgórze - ul. Wielicka 28 a, Kierownik Referatu - Barbara Zapiór Kontakt e-mail:www.bip.krakow.pl/idz
Punkty Obsługi Mieszkańca w galeriach handlowych:
Bronowice - Kraków ul. Stawowa 61, lokal 193
Bonarka – Kraków ul. Kamieńskiego 11, lokal M 01
Serenada – Kraków ul. Bora-Komorowskiego 41, lokal B 213
godziny obsługi od poniedziałku do soboty w godz. 10.00–18.00.
Wpisanie lub wykreślenie współwłaściciela, adnotacji - GAZ, HAK, TAXI, NAUKA JAZDY, EURO, VAT, PIT, CIT, BUS [procedura KM-3 i wniosek],
Wymiana lub wtórnik tablic rejestracyjnych np. kradzież, zagubienie, zniszczenie, wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej [procedura KM-4 i wniosek],