Do zakresu działania Referatu Organizacyjno – Budżetowego (CA – 01) należy:
prowadzenie Sekretariatu i obsługi administracyjno-biurowej Centrum;
prowadzenie bieżącej ewidencji korespondencji wpływającej i wypływającej w tym obsługi elektronicznej skrzynki wydziałowej oraz koordynowanie obsługi podsystemu informatycznego do rejestracji przesyłek oraz obsługa skrzynki wydziałowej funkcjonującej w ramach aplikacji ePUAP w zakresie przewidzianym dla użytkownika posiadającego uprawnienia operatora zaawansowanego;
koordynowanie działań związanych z opracowaniem, publikowaniem, a następnie aktualizowaniem informacji dotyczących Centrum w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
koordynowanie działań związanych z udzielaniem odpowiedzi na zapytania kierowane do Centrum za pomocą Internetowego Dziennika Zapytań (IDZ);
koordynowanie działań dotyczących prowadzenia w Centrum spraw związanych z realizacją Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz obsługa aplikacji informatycznej Systemu Ewidencjonowania Zbiorów, Administrowania i Monitorowania (SEZAM);
sporządzanie projektów upoważnień do przetwarzania danych osobowych do pracy w zbiorach danych, zgodnie z obowiązującą Polityką Bezpieczeństwa Informacji;
koordynowanie działań w zakresie udostępniania informacji publicznej na wniosek, prowadzenie rejestru tego typu spraw;
koordynowanie spraw z zakresu Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Krakowa i obsługa aplikacji informatycznej Portal Internetowy Systemu Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Krakowa (Q- SYSTEM);
współpraca z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Krakowa ds. Systemu Zarządzania Jakością oraz realizacja zadań w tym zakresie;
aktualizacja danych udostępnianych poprzez System Obsługi Warstwy Organizacyjnej - Integrator (INTG) w zakresie dotyczącym Centrum;
koordynowanie opracowania projektów zarządzeń, poleceń Prezydenta Miasta Krakowa i Dyrektora Magistratu związanych z działalnością Centrum;
opracowanie projektów zarządzeń wewnętrznych i poleceń służbowych Dyrektora Centrum oraz kontrola ich wykonania;
opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw Prezydenta Miasta Krakowa; prowadzenie i aktualizacja wydziałowego rejestru udzielonych przez Prezydenta Miasta Krakowa upoważnień i pełnomocnictw;
prowadzenie wydziałowego rejestru wniosków, interpelacji oraz postulatów posłów i senatorów dotyczących zadań Centrum;
współpraca z Wydziałem Organizacji i Nadzoru w zakresie spraw kadrowych i socjalnych pracowników Centrum;
prowadzenie wybranych spraw kadrowych pracowników Centrum, tj. zakresów czynności, list obecności, książki wyjść służbowych i wyjść prywatnych, rejestru godzin nadliczbowych, wniosków o wypłatę stałych i zmiennych składników wynagrodzeń,
przygotowanie dokumentacji oraz uczestniczenie w procedurze naboru na wolne stanowiska urzędnicze;
prowadzenie ewidencji kart badań okresowych i nadzór nad terminowością ich wykonania;
koordynowanie spraw dotyczących monitorowania czasu pracy w aplikacji Rejestracja Czasu Pracy (RCP);
prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem pracowników Centrum w szkoleniach, konferencjach oraz ewidencjonowanie wniosków o udział w szkoleniach;
prowadzenie rejestru krajowych i zagranicznych wyjazdów służbowych pracowników Centrum;
bieżące monitorowanie stanu ewidencji składników majątkowych Centrum oraz wykonywanie innych zadań wynikających z instrukcji gospodarowania składnikami majątkowymi; prowadzenie i przechowywanie kart użytkownika urządzeń informatycznych i osobistego wyposażenia;
prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem Centrum w materiały biurowe i inne środki niezbędne do realizacji zadań oraz obsługa aplikacji internetowej w zakresie Internetowego Systemu Zaopatrzenia Jednostek Organizacyjnych (ISZ);
prowadzenie spraw związanych z zamawianiem pieczątek oraz prowadzenie rejestru pieczątek Centrum;
prowadzenie biblioteki Centrum oraz prowadzenie obsługi w tym zakresie w aplikacji System Obsługi Księgozbioru Urzędu (SOKU);
zgłaszanie spraw i awarii dotyczących Centrum poprzez aplikację informatyczną Obsługa Budynków Urzędu Miasta Krakowa (OBUD);
prowadzenie rejestru zawiadomień do uprawnionych organów w związku ze stwierdzeniem naruszenia dyscypliny finansów publicznych;
opracowywanie wniosków do projektu budżetu Miasta w układzie zadań budżetowych, wprowadzanie projektów planów budżetu oraz Karty Mierników i Wskaźników do systemu informatycznego, sporządzanie sprawozdań oraz koordynacja i nadzór nad realizacją planu finansowego Centrum, według zadań i klasyfikacji budżetowej;
sporządzanie harmonogramów dochodów i wydatków, dokonywania korekt oraz nadzór nad realizacją poszczególnych zadań wg harmonogramów, opracowywania prognoz dochodów i wydatków, obsługi aplikacji PF PRO;
prowadzenie ewidencji rachunków, faktur i umów, obsługa podsystemów GRU, WYBUD i WPBUD;
przygotowywanie dokumentacji oraz projektów umów dotyczących zlecania wykonania zadań innym podmiotom, w tym w trybie ustawy o zamówieniach publicznych;
opracowywanie planów zamówień publicznych Centrum oraz obsługi aplikacji SOZP;
koordynowanie sporządzenia okresowych sprawozdań z wykonanych kontroli, składanych PMK, do wiadomości Komitetu Audytu dla GMK;
sporządzanie analiz statystycznych w zakresie działania Centrum.