Do zakresu działania Referatu ds. organizacyjno - prawnych (IT-03-2) należy:
obsługa sekretarska Dyrektora i Zastępców Dyrektora Centrum;
prowadzenie spraw osobowych i socjalnych pracowników Centrum;
prowadzenie spraw biurowych Centrum;
ewidencja i nadzór nad obiegiem korespondencji;
archiwizacja dokumentacji Centrum, w tym koordynacja dokumentacji w EZD PUW oraz w Servo;
ewidencja dokumentów niejawnych oraz upoważnień pracowników Centrum do dostępu do informacji niejawnych;
przygotowywanie wniosków o nabór nowych pracowników Centrum zgodnie z zasadami obowiązującymi w UMK;
koordynacja procesu szkoleń Centrum;
ewidencja kwalifikacji zawodowych nabytych przez pracowników IT;
prowadzenie spraw związanych z wyjazdami służbowymi pracowników Centrum;
zapewnienie zgodności działań Centrum z Systemem Zarządzania Jakością, w tym prowadzenie ewidencji i monitoring realizacji zaleceń audytowych;
prowadzenie spraw związanych z BHP w zakresie Centrum;
prowadzenie działań zmierzających do doskonalenia organizacji pracy Centrum;
aktualizacja danych pracowników Centrum w Systemie Obsługi Warstwy Organizacyjnej - INTEGRATOR;
współpraca i wymiana informacji z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz instytucjami zewnętrznymi w celu sprawnej koordynacji bieżącej pracy Centrum;
realizacja spraw związanych z gospodarowaniem składnikami majątku w Centrum;
likwidacja i utylizacja majątku komórek organizacyjnych UMK w obszarze informatyki;
koordynacja działań w zakresie udzielania odpowiedzi na interpelacje, wnioski komisji Rady Miasta Krakowa, interwencje poselskie i senatorskie oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej, w tym obsługa konta Internetowy Dziennik Zapytań;
koordynacja działań w zakresie przygotowywania aktów kierowania w Centrum;
rozstrzyganie spraw merytorycznych i finansowych w zakresie formalno – prawnym prowadzonych przez Centrum;
doradztwo prawne w zakresie bieżących spraw Centrum.