Do zakresu działania Referatu ds. umów i zamówień publicznych (IT-03-2) należy:
realizacja zadań związanych z zaciąganiem zobowiązań finansowych przez Centrum w zakresie:
planów zamówień publicznych,
dokumentacji zamówień publicznych,
przeprowadzania zamówień publicznych (w tym procedur przetargowych) Centrum,
procesu zawierania umów i zleceń;
koordynacja działań Centrum w zakresie procesu zawierania umów i zleceń na potrzeby innych komórek organizacyjnych UMK, miejskich jednostek organizacyjnych oraz Rad i Zarządów Dzielnic Miasta Krakowa;
koordynacja działań Centrum w zakresie procesu udzielania opinii w obszarach zakupu infrastruktury i usług IT, które stanowią elementy SI UMK i są zarządzane przez Centrum, w tym również aplikacje i systemy lokowane poza strukturą informatyczną SI UMK na potrzeby innych komórek organizacyjnych UMK (szczegółowe rodzaje kosztów ujęte są w aktualnym zarządzeniu Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie ewidencji kosztów rodzajowych w Urzędzie Miasta Krakowa);
realizacja zadań związanych z zakupami internetowymi i innymi zakupami nieobjętymi umowami i zleceniami w zakresie przeprowadzenia weryfikacji ww. zakupów w aplikacji System Obsługi Zamówień Publicznych (SOZP);
sprawozdawczość z zakresu zamówień publicznych Centrum.