Do zakresu działania Referatu ds. organizacyjno - prawnych (IT-03-4) należy:
1) obsługa sekretarska Dyrektora i Zastępców Dyrektora Centrum;
2) prowadzenie spraw osobowych i socjalnych pracowników Centrum;
3) prowadzenie spraw biurowych Centrum;
4) ewidencja i nadzór nad obiegiem korespondencji;
5) archiwizacja dokumentacji Centrum, w tym koordynacja dokumentacji w EZD PUW oraz w Servo;
6) ewidencja dokumentów niejawnych oraz upoważnień pracowników Centrum do dostępu do informacji niejawnych;
7) przygotowywanie wniosków o nabór nowych pracowników Centrum zgodnie z zasadami obowiązującymi w UMK;
8) koordynacja procesu szkoleń Centrum;
9) ewidencja kwalifikacji zawodowych nabytych przez pracowników IT;
10) prowadzenie spraw związanych z wyjazdami służbowymi pracowników Centrum;
11) zapewnienie zgodności działań Centrum z Systemem Zarządzania Jakością, w tym prowadzenie ewidencji i monitoring realizacji zaleceń audytowych;
12) prowadzenie spraw związanych z BHP w zakresie Centrum;
13) prowadzenie działań zmierzających do doskonalenia organizacji pracy Centrum;
14) aktualizacja danych pracowników Centrum w Systemie Obsługi Warstwy Organizacyjnej - INTEGRATOR;
15) współpraca i wymiana informacji z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz instytucjami zewnętrznymi w celu sprawnej koordynacji bieżącej pracy Centrum;
16) realizacja spraw związanych z gospodarowaniem składnikami majątku w Centrum;
17) likwidacja i utylizacja majątku komórek organizacyjnych UMK w obszarze informatyki;
18) koordynacja działań w zakresie udzielania odpowiedzi na interpelacje, wnioski komisji Rady Miasta Krakowa, interwencje poselskie i senatorskie oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej, w tym obsługa konta Internetowy Dziennik Zapytań;
19) koordynacja działań w zakresie przygotowywania aktów kierowania w Centrum;
20) rozstrzyganie spraw merytorycznych i finansowych w zakresie formalno – prawnym prowadzonych przez Centrum;
21) doradztwo prawne w zakresie bieżących spraw Centrum.