Do zakresu działania Referatu ds. telekomunikacji i łączności IT-04-4 należy:
modernizacja, rozwój i utrzymanie infrastruktury teletechnicznej:
planowanie rozwoju instalacji teletechnicznych oraz udział w projektach związanych z rozbudową instalacji lub budową nowych elementów sieci UMK,
bieżące utrzymanie oraz modernizacja posiadanej infrastruktury sieciowej,
wsparcie użytkowników w zakresie instalacji teletechnicznej i obsługi awarii i zgłoszeń,
zapewnienie i utrzymanie łącz zgodnie z zapotrzebowaniem COI/UMK
w tym realizacja i zapewnienie łącz między lokalizacjami oraz dostępu do Internetu UMK zgodnie z wytycznymi AT sieci UMK,
zapewnienie infrastruktury sieci pod montaż punktów dostępowych sieci bezprzewodowej lub innych urządzeń wymagających dostępu do sieci LAN,
współpraca z Wydziałem OU w zakresie prac związanych z instalacją teletechniczną,
prowadzenie bieżącej inwentaryzacji i dokumentacji w zakresie infrastruktury teletechnicznej,
pre instalacja urządzeń warstwy 2 oraz montaż/demontaż w węzłach sieci urządzeń zgodnie zaleceniami AT urządzeń sieciowych,
świadczenie usługi "zdalnych rąk" w zakresie pomocy w realizacji zadań AT sieci,
inicjowanie procesów związanych z remontem lub modernizacją infrastruktury,
zapewnienie podtrzymania zasilania urządzeń sieciowych na węzłach UMK (z wyłączeniem serwerowni głównej z uwagi na podział kompetencyjny) samodzielnie lub we współpracy w Wydziałem OU,
realizacja umów/zleceń/postępowań przetargowych niezbędnych w realizacji powyższych zadań,
zapewnienie łącz lub usług związanych z dostępem do Internetu w zakresie bieżących potrzeb;
utrzymanie usługi telefonii VoIP w UMK oraz zarządzanie umowami związanymi z zapewnieniem działania usługi:
wsparcie użytkowników w zakresie świadczenie usługi VoIP oraz obsługa awarii,
współpraca w zakresie konfiguracji sieci na potrzeby VoIP w zakresie zdefiniowanie potrzeb ruchu sieci VoIP, budowy stref DMZ, VLAN, filtrów DHCP,
zarządzanie stosem technologicznym przeznaczonym dla utrzymania
i świadczenia usługi,
zarządzanie użytkownikami i konfiguracją aparatów,
rozbudowa i utrzymanie systemu VoIP oraz obsługa umów,
inicjowanie, współpraca i koordynowanie działań w zakresie rozbudowy funkcjonalnej systemu VoIP,
realizacja umów/zleceń/postępowań przetargowych niezbędnych
w realizacji powyższych zadań;
Realizacja postępowań oraz obsługa umów związanych z utrzymaniem lub świadczeniem usług:
obsługi infrastruktury e-Kraków,
zapewnienia dostępu do sieci bezprzewodowej na terenie MK;
Wsparcie w zakresie teletechnicznym obsługi Dzielnic RMK.