Do zakresu działania Biura Prasowego (KS-02) należą sprawy:
tworzenie i realizacja polityki informacyjnej Miasta;
opracowywanie strategii komunikacji Miasta do realizacji poprzez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa, miejskie jednostki organizacyjne oraz spółki miejskie;
koordynacja działań informacyjnych realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa, miejskie jednostki organizacyjne oraz spółki miejskie;
tworzenie strategii komunikacji kryzysowej związanych z działalnością informacyjną Miasta;
współpraca z dziennikarzami, redagowanie i przekazywanie odpowiedzi na pytania dziennikarzy i przedstawicieli mediów;
przygotowanie codziennych serwisów prasowych i przesyłanie ich do dziennikarzy oraz przedstawicieli mediów;
monitoring i analiza artykułów prasowych, audycji radiowych i telewizyjnych oraz ich archiwizowanie;
organizowanie konferencji prasowych i briefingów Prezydenta Miasta Krakowa, Zastępców Prezydenta i wyznaczonych przez nich przedstawicieli Miasta;
uczestnictwo w spotkaniach Prezydenta Miasta Krakowa i Zastępców Prezydenta z dziennikarzami oraz towarzyszenie Prezydentowi w wydarzeniach z udziałem dziennikarzy;
współpraca z asystentami Zastępców Prezydenta w organizowaniu kontaktów z dziennikarzami, w tym autoryzacja wywiadów prasowych;
stała współpraca z Rzecznikiem Prezydenta Miasta Krakowa;
organizacja cyklicznych spotkań z Rzecznikami Prasowymi oraz pracownikami odpowiedzialnymi za politykę informacyjną miejskich jednostek organizacyjnych oraz spółek miejskich
reagowanie na krytykę wyrażoną w mediach i monitorowanie pisemnych sprostowań przekazywanych do mediów przez pozostałe wydziały i miejskie jednostki organizacyjne;
wsparcie merytoryczne w wyborze patronów medialnych dla przedsięwzięć organizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa, miejskie jednostki organizacyjne i spółki miejskie;
pełnienie dyżurów prasowych podczas sesji Rady Miasta Krakowa;
wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta Miasta Krakowa, właściwego Zastępcę Prezydenta, Dyrektora Wydziału, Dyrektora Departamentu oraz Zastępcę Dyrektora ds. Public Relations lub osobę zastępującą.