Do zakresu działania Referatu Zarządzania Marką Kraków (KS-04) należą sprawy:
kreowanie marki Miasta w oparciu o Strategię Rozwoju Krakowa, programy strategiczne i polityki miejskie;
nadzór nad realizacją i ewaluacją Programu strategicznego komunikacji marki Krakowa;
koordynowanie przedsięwzięć promocyjnych Miasta, w tym: a)obsługa bieżąca spotkań zespołów uczestniczących w procesie koordynacji, tj. Komitetu Sterującego Promocją i Wizerunkiem Miasta Krakowa; b) obsługa Platformy Systemu Koordynacji Promocji, w tym m.in.: weryfikowanie rocznych planów promocyjnych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych; c) akceptacja projektów graficznych w zakresie ich zgodności z Systemem Identyfikacji Wizualnej Miasta;
nadzór nad stosowaniem Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne, a także przez beneficjentów środków miejskich;
opiniowanie umów i porozumień komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa pod kątem zgodności z Systemem Identyfikacji Wizualnej Miasta;
zarządzanie miejskim systemem wystawienniczym;
prowadzenie i aktualizacja bazy materiałów promocyjnych Miasta (Baza Wizerunku);
koordynowanie i realizacja projektów informatycznych związanych z wizerunkiem Miasta we współpracy z Centrum Obsługi Informatycznej, w tym realizacja projektu mKraków w zakresie kompetencji Wydziału;
zarządzanie miejskimi nośnikami reklamowymi;
opracowanie koncepcji i nadzór nad produkcją gadżetów promocyjnych Miasta;
realizacja przedsięwzięcia „Krakowska Wyprawka” polegającego na: a) ustaleniu składu i wykonaniu elementów „Krakowskiej Wyprawki”; b) wysyłce do osób, które przeszły pozytywnie weryfikację beneficjentów „Krakowskiej Wyprawki”;
oordynacja działań, przedsięwzięć i wydarzeń w ramach Święta Miasta w szczególności przygotowanie programu wydarzenia we współpracy ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz spółkami miejskimi;
organizacja i współorganizacja wydarzeń promocyjnych oraz zakup świadczeń promocyjnych w ramach innych wydarzeń;
opiniowanie zaangażowania Miasta w projekty realizowane przez podmioty zewnętrzne, w tym opiniowanie wniosków o patronat Prezydenta Miasta Krakowa lub partnerstwo Miasta;
ścisła współpraca z zewnętrznymi organizatorami wydarzeń, które są współfinansowane przez Miasto w zakresie promocji marki Krakowa;
prowadzenie magazynów z materiałami wystawienniczymi Wydziału, w tym prowadzenie odpowiedniej ewidencji;
koordynacja, aktualizacja i monitoring działań oraz sprawozdań w zakresie Programu strategicznego komunikacji marki Krakowa;
realizacja programu podnoszenia kompetencji marketingowych pracowników komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa oraz miejskich jednostek organizacyjnych;
realizacja i monitoring badań marketingowych w zakresie promocji Miasta;
organizacja i udział w pracach zespołów zadaniowych i roboczych mających wpływ na wizerunek Miasta;
wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta Miasta Krakowa, właściwego Zastępcę Prezydenta, Dyrektora Departamentu, Dyrektora Wydziału oraz Zastępcę Dyrektora ds. Marki Kraków i Marketingu lub osobę zastępującą.