Do zakresu działania Referatu Kampanii Informacyjno-Promocyjnych Miasta (KS-05) należą sprawy:
koordynowanie i realizacja miejskich kampanii informacyjno-promocyjnych Miasta;
współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w zakresie kampanii informacyjno-promocyjnych;
opracowywanie raportów i analiz z realizacji kampanii informacyjno-promocyjnych Miasta;
inicjowanie własnych przedsięwzięć promocyjnych a także wsparcie działań promocyjnych partnerów zewnętrznych współpracujących z Miastem;
współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz spółkami miejskimi w zakresie realizacji kampanii informacyjno-promocyjnych;
organizacja i udział w pracach zespołów zadaniowych i roboczych dotyczących działań informacyjno-promocyjnych Miasta;
wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta Miasta Krakowa, właściwego Zastępcę Prezydenta, Dyrektora Departamentu, Dyrektora Wydziału oraz Zastępcę Dyrektora ds. Marki Kraków i Marketingu lub osobę zastępującą.