Do zakresu działania Stanowisk ds. Pomocy Publicznej (NW-03-1) w szczególności należy:
koordynowanie działań związanych z udzielaniem pomocy publicznej w Gminie Miejskiej Kraków;
opiniowanie projektów dokumentów związanych z udzieleniem pomocy publicznej we współpracy z Zespołem Radców Prawnych;
sporządzanie i przedstawianie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie albo informacji o nieudzielaniu takiej pomocy w danym okresie sprawozdawczym;
sporządzanie sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych;
publikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej w oparciu o przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
prowadzenie działu pomoc publiczna w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa;
opracowywanie analiz związanych z szeroko pojętym zagadnieniem pomocy publicznej na potrzeby najwyższego kierownictwa Urzędu Miasta Krakowa;
wsparcie merytoryczne komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych przy opracowywaniu oraz aktualizacji programów pomocowych dla przedsiębiorców.