Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania oraz analizować ruch na stronie. Szczegółowe informacje w
polityce prywatności. Klikając "Tak", akceptujesz te warunki.
Do zakresu działania Referatu Skarg i Wniosków (OR-05) należy:
prowadzenie rejestru skarg i wniosków adresowanych bezpośrednio do PMK, Zastępców PMK, DM, SM i SK, jak również ewidencjonowanie skarg i wniosków wpływających bezpośrednio do dyrektorów wydziałów i kierujących MJO, a także prowadzenie rejestru petycji skierowanych do PMK;
prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach skarg, wniosków, petycji i interwencji przekazanych do rozpatrzenia przez PMK, Zastępców PMK, DM, SM i SK oraz przygotowywanie projektów zawiadomień o sposobie załatwienia skargi, wniosku lub petycji, a także przygotowywanie projektów odpowiedzi na interwencje;
przyjmowanie do protokołu skarg, dotyczących ewentualnych nieprawidłowości (w tym zachowań pracowników) we wszystkich wydziałach i MJO utworzonych przez GMK oraz przyjmowanie do protokołu wniosków i interwencji;
publikowanie w BIP MK informacji zawierających odwzorowanie cyfrowe (skan) załatwianych przez PMK petycji wraz z datą jej złożenia, dane dotyczące przebiegu postępowania w sprawie rozpatrzenia petycji, w szczególności dotyczące zasięganych opinii, przewidywanego terminu załatwienia petycji oraz informacje o sposobie rozpatrzenia petycji, a także inne prawem wymagane dane;
sporządzanie i zamieszczanie w BIP MK zbiorczej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim;
sprawowanie bieżącego nadzoru i kontroli nad przyjmowaniem oraz załatwianiem skarg, wniosków oraz petycji;
sporządzanie półrocznych sprawozdań z analiz i ocen, dotyczących rozpatrzonych skarg i wniosków wraz z wnioskami wynikającymi z przeprowadzonych postępowań i przedstawianie ich DM oraz właścicielom procesów horyzontalnych w UMK.