przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z wydziałów oraz dokumentacji po jednostkach organizacyjnych zlikwidowanych, dla których organem założycielskim był odpowiednio PMK lub organ jednostki samorządu terytorialnego,
przejmowanie dokumentacji papierowej ze składów chronologicznych i dokumentacji elektronicznej na nośnikach danych,
przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
udostępnianie przechowywanej dokumentacji oraz prowadzenie kwerend archiwalnych,
porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym,
inicjowanie brakowania dokumentacji elektronicznej i tradycyjnej niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
przygotowanie oraz przekazanie materiałów archiwalnych w wersji tradycyjnej i elektronicznej do właściwego archiwum państwowego,
realizacja zadań związanych z pracami zabezpieczającymi dotyczącymi zasobu archiwalnego zdegradowanego w wyniku pożaru budynków Archiwum zakładowego UMK,
współpraca ze Stanowiskami ds. koordynacji czynności kancelaryjnych w zakresie bieżącego nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych, właściwym doborem klas z wykazu akt oraz właściwym prowadzeniem akt spraw,
wsparcie komórek organizacyjnych oraz realizacja szkoleń wewnętrznych w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją, w tym w zakresie właściwego porządkowania dokumentacji celem jej przekazania do archiwum,
cyfryzacja procesów archiwizacyjnych,
archiwizacja dokumentów elektronicznych w systemie EZD,
wsparcie komórek organizacyjnych w zakresie postępowania z dokumentacją elektroniczną w systemie kancelaryjnym tradycyjnym