Stanowiska funkcjonują pod bezpośrednim nadzorem Koordynatora stanowisk. Do zadań komórki należy:
współpraca z MJO oraz innymi samorządami w zakresie wdrożenia i użytkowania systemu kancelaryjnego EZD oraz systemów teleinformatycznych EZD PUW oraz EZD RP, w tym:
wspieranie prac organizacyjnych przy wdrożeniu systemu EZD w MJO,
prezentowanie dobrych praktyk w zakresie wdrażania i funkcjonowania systemu EZD w UMK,
udostępnianie procedur (za wyjątkiem procedur technicznych udostępnianych przez Centrum Obsługi Informatycznej) oraz dokumentacji wdrożeniowej systemu EZD,
bieżące udzielanie merytorycznej pomocy niezbędnej dla zapewnienia prawidłowego przebiegu wdrożenia i korzystania z systemu EZD, w tym zgłaszanie błędów do wykonawcy systemu,
opracowywanie programów szkoleniowych i realizacja szkoleń dla pracowników MJO,
realizacja zadań związanych ze współpracą z NASK jako jednostką wiodącą w zakresie wdrożenia w GMK systemu EZD RP,
organizowanie i przeprowadzanie warsztatów i szkoleń dotyczących użytkowania systemu EZD dla pracowników UMK oraz MJO