1) przygotowanie planu budżetu i opracowanie planu finansowego dla Wydziału, opracowanie harmonogramów planowanych wydatków i dochodów, monitorowanie oraz analiza wykorzystania środków finansowych, opracowanie wniosków dotyczących zmian budżetowych, rejestrowanie umów/zleceń , rejestrowanie faktur, obsługa finansowa umów/zleceń - wprowadzanie wydatkowych dokumentów finansowych oraz wystawianie faktur/refaktur/not dla podnajemców lokali użytkowych administrowanych przez Urząd Miasta Krakowa oraz dla innych podmiotów w zakresie działania Wydziału, sporządzanie sprawozdań finansowych z realizacji budżetu w zakresie dochodów, wydatków bieżących i inwestycyjnych związanych z zasobem zarządzanym przez Urząd Miasta Krakowa;
2) obsługa finansowa 18-stu Dzielnic Miasta Krakowa w zakresie realizacji zadań Wydziału;
3) zakup, ewidencja oraz rozliczanie biletów Komunikacji Miejskiej dla pracowników Urzędu Miasta Krakowa i prowadzenie zbiorczej ewidencji;
4) przygotowanie i rozliczanie umów związanych ze zwrotem kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, będących własnością pracowników Urzędu Miasta Krakowa;
5) przygotowanie i prowadzenie dokumentacji zleceń, umów oraz zamówień zgodnie z obowiązującymi przepisami z zakresu zamówień publicznych w zakresie działania Referatu;
6) zakup, ewidencja oraz rozliczanie prasy codziennej i prasy fachowej;
7) prowadzenie i realizowanie opłat za odbiorniki RTV, będące na stanie inwentarzowym Urzędu Miasta Krakowa;
8) obsługa dedykowanej skrzynki e-mail, na którą wpływają faktury z zakresu Wydziału, prowadzenie wspólnego rejestru faktur oraz nadzoru nad procesem zatwierdzania dokumentów księgowych.