1) działalność obejmująca realizację remontów i inwestycji w budynkach oraz lokalach stanowiących siedzibę komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa oraz w siedzibach Rad Dzielnic Krakowa w zakresie utrzymania właściwego stanu technicznego budynku lub lokali;
2) zapewnienie standardów infrastruktury technicznej obiektów Urzędu Miasta Krakowa;
3) przeprowadzanie rocznych i pięcioletnich przeglądów budynków zgłaszanych przez administratorów danego obiektu;
4) przeprowadzanie okresowych przeglądów instalacji technicznych obiektów Urzędu Miasta Krakowa;
5) przygotowanie dokumentacji technicznej, przedmiarów i kosztorysów inwestorskich w ramach remontów i inwestycji;
6) przygotowanie dokumentacji technicznej, przedmiarów i kosztorysów inwestorskich do przetargów oraz uczestniczenie w pracach komisji przetargowych;
7) nadzór i monitorowanie realizacji inwestycji i remontów;
8) opracowanie rocznych i wieloletnich planów inwestycji;
9) opracowanie rocznych i wieloletnich planów remontowych;
10) przygotowanie prognozy planu zamówień publicznych w oparciu o WPF i roczny plan finansowy dotyczący remontów i inwestycji;
11) przygotowanie i prowadzenie dokumentacji zleceń, umów oraz zamówień zgodnie z obowiązującymi przepisami z zakresu zamówień publicznych w zakresie działania Stanowisk ds. Inwestycji i Remontów;
12) prowadzenie nadzoru nad prawidłową gospodarką inwentarzową;
13) planowanie, rozliczanie i monitorowanie wydatków budżetowych w zakresie Stanowisk ds. Inwestycji i Remontów.