1. Określanie standardów infrastruktury technicznej obiektów Urzędu.
2. Przeprowadzanie rocznych i pięcioletnich przeglądów budynków.
3. Przeprowadzenie okresowych przeglądów instalacji technicznych obiektów Urzędu.
4. Opracowywanie rocznych i wieloletnich planów inwestycji.
5. Opracowywanie rocznych i wieloletnich planów remontowych.
6. Organizowanie i prowadzenie procesów inwestycyjnych i remontowych w budynkach i lokalach w koordynacji z administratorami oraz służbami bhp i p.poż.
7. Przygotowanie prognozy planu zamówień publicznych w oparciu o WPF i roczny plan finansowy dotyczący remontów i inwestycji.
8. Przygotowywanie dokumentacji technicznej, przedmiarów i kosztorysów inwestorskich do przetargów oraz uczestniczenie w pracach komisji przetargowych.
9. Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji umów (zleceń, zamówień) w zakresie pozyskiwania wykonawców w trybach innych niż przetarg.
10. Planowanie, rozliczanie i monitorowanie wydatków budżetowych w zakresie inwestycji i remontów.