Do zakresu działania Samodzielnych Stanowisk ds. Kontroli (SA-11) należy w szczególności:
opracowywanie rocznych planów kontroli, we współpracy z referatami SA-06 i SA-10-1;
przeprowadzanie kontroli nieplanowanych, będących skutkiem skarg, interwencji oraz zgłaszanych nieprawidłowości;
przeprowadzanie kontroli przedsiębiorców w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w tym przeprowadzanie kontroli podczas trwania imprez, pikników, koncertów itp.;
kontrolowanie prawidłowości zajęcia placów i terenów miejskich oraz nieruchomości Skarbu Państwa zarządzanych przez Wydział Spraw Administracyjnych;
przeprowadzenie kontroli w zakresie prowadzonej sprzedaży, świadczenia usług, umieszczenia tablic i urządzeń reklamowych, organizacji ogródków gastronomicznych, występów artystów ulicznych, imprez, wydarzeń oraz wjazdu i postoju pojazdów na zarządzanych/objętych umowami terenach;
prowadzenie postępowań związanych z samowolnym zajęciem nieruchomości znajdujących się w obrębie placów i terenów miejskich oraz nieruchomości Skarbu Państwa zarządzanych przez Wydział Spraw Administracyjnych oraz z ich przywróceniem do stanu pierwotnego;
przygotowanie projektów wystąpień pokontrolnych, będących wynikiem prowadzonych postępowań kontrolnych;
monitorowanie terminowego przekazania przez podmiot kontrolowany informacji o realizacji zaleceń pokontrolnych, będących wynikiem prowadzonych postępowań;
przeprowadzanie kontroli sprawdzających realizację wydanych zaleceń pokontrolnych;
opracowywanie projektów wniosków lub zawiadomień do właściwych służb, organów, instytucji, gdy wyniki kontroli wskazują na niezgodne z prawem działania podmiotu kontrolowanego.
2. Dyrektor Wydziału może wyznaczyć pracownika lub pracowników referatów SA-06 lub SA-10-1 do realizacji zadań, o jakich mowa w ustępie poprzedzającym.