Do zakresu działania Referatu ds. Obsługi Mieszkańców (SO-02) należą sprawy:
przyjmowanie wniosków i ich uzupełnień w sprawach realizowanych przez Centrum;
wydawanie wniosków i formularzy oraz udzielanie niezbędnych informacji z zakresu świadczeń realizowanych przez Centrum;
rejestracja wniosków i przekazywanie ich do właściwych referatów Centrum;
wystawianie wezwań w sprawie uzupełniania wniosków o brakujące dokumenty;
realizacja programu pn. Karta Krakowska w zakresie przyjmowania wniosków, ustalania uprawnienia, wydawania i przedłużania ważności, wydawania dodatkowej formy Karty Krakowskiej, zmiany nośnika Karty na Kartę Krakowską, wydawania oraz przedłużania ważności Karty dla wniosków składanych przez placówki, wydawania duplikatu Karty Krakowskiej w formie plastikowej oraz unieważniania Karty Krakowskiej;
realizacja programu pn. Krakowska Karta Rodzinna 3+ w zakresie przyjmowania wniosków, ustalania uprawnienia i wydawania oraz przedłużania ważności Krakowskiej Karty Rodzinnej;
realizacja ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny, w tym ustalanie uprawnienia do Karty Dużej Rodziny i jej wydawanie;
udzielanie pomocy repatriantom i uprawnionym członkom ich rodzin na podstawie:
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji, w tym poprzez zawieranie umów w zakresie aktywizacji zawodowej repatriantów,
obowiązującej uchwały Rady Miasta Krakowa, dotyczącej określenia formy, wysokości i trybu przyznawania pomocy dla repatrianta zaproszonego przez Gminę Miejską Kraków do osiedlenia się na terenie miasta Krakowa.
wystawianie i wydawanie zaświadczeń na wniosek stron i instytucji;
wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku odmowy w sprawach określonych w pkt 7;
opracowywanie projektów odpowiedzi na odwołania od decyzji administracyjnych do organu wyższej instancji;
bieżąca analiza orzeczeń wydanych w trybie odwoławczym przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchylających bądź zmieniających decyzje w sprawach, o których mowa w niniejszym paragrafie;
przygotowywanie kwartalnych, półrocznych i rocznych sprawozdań z realizacji zadań, w tym do Wojewody Małopolskiego.
Uwagi:
Bezpośrednia obsługa klientów odbywa się w lokalizacjach Krakowskiego Centrum Świadczeń: przy ul. Stachowicza 18 w godzinach od 7:40 do 18:00 (możliwość pobrania biletu z kolejkomatu do godziny 17:30) oraz os. Zgody 2 w godzinach od 7:40 do 15:30 (możliwość pobrania biletu z kolejkomatu do godziny 15:00).
Aby uniknąć oczekiwania w kolejce, warto wcześniej umówić swoją wizytę w Centrum za pośrednictwem strony internetowej.
Ponadto zachęcamy Państwa do załatwienia spraw drogą elektroniczną, kontaktu telefonicznego (infolinia: 12 616 55 55) oraz mailowego (so.umk@um.krakow.pl).