1. Realizacja działań wynikających z Polityki zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021-2028 we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi UMK, MJO i interesariuszami gospodarki turystycznej w Krakowie;
2. Wsparcie rozwoju kluczowych produktów turystycznych Miasta Krakowa i działania na rzecz tworzenia, rozwoju oraz promocji produktów turystycznych we współpracy z krakowską branżą turystyczną:
3. Realizacja działań dot. marketingu turystycznego Miasta na terenie kraju i za granicą oraz budowania wizerunku Krakowa, poprzez:
4. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi UMK i MJO w zakresie procesu działań komunikacyjnych skierowanych do turystów i mieszkańców, w tym planowanie, realizacja oraz bieżący monitoring oznakowania turystycznego zgodnego z Systemem Identyfikacji Wizualnej (SIW) i Systemem Informacji Miejskiej dla Krakowa (SIM);
5. Opiniowanie i realizacja projektów Budżetu Obywatelskiego związanych z krakowskim produktem turystycznym;
6. Współpraca i udział w stowarzyszeniach krajowych i zagranicznych;
7. Przeprowadzanie otwartych konkursów ofert oraz innych trybów zlecania zadań publicznych do realizacji organizacjom pozarządowym w ramach działań Wydziału;
8. Prowadzenie magazynu wydawnictw informacyjno-promocyjnych Miasta i materiałów wystawienniczych Wydziału, w tym prowadzenie odpowiednich ewidencji.