1. Realizacja działań wynikających z Polityki zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021-2028 we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi UMK, MJO i interesariuszami gospodarki turystycznej w Krakowie;
2. Wsparcie rozwoju kluczowych produktów turystycznych Miasta Krakowa i działania na rzecz tworzenia, rozwoju oraz promocji produktów turystycznych we współpracy z krakowską branżą turystyczną:
organizacja i współorganizacja wydarzeń, spotkań, warsztatów oraz konkursów skierowanych do turystów oraz branży związanej z rynkiem turystycznym Krakowa,
wspieranie nowych form i sposobów zwiedzania Miasta,
stymulowanie branży do tworzenia nowych produktów turystycznych;
3. Realizacja działań dot. marketingu turystycznego Miasta na terenie kraju i za granicą oraz budowania wizerunku Krakowa, poprzez:
promocję oferty turystycznej Miasta realizowaną podczas krajowych i zagranicznych targów turystycznych i prezentacji branżowych oraz innych przedsięwzięć promocyjnych związanych z turystyką,
organizację i realizację wizyt studyjnych dla zagranicznych i krajowych dziennikarzy, influencerów, touroperatorów oraz osób opiniotwórczych mających wpływ na budowę wizerunku turystycznego Krakowa i komercjalizację jego produktów,
realizację krajowych i zagranicznych kampanii marketingowych przy użyciu nowoczesnych narzędzi komunikacji,
merytoryczne przygotowanie wydawnictw informacyjno- promocyjnych dotyczących turystycznych zasobów Miasta,
współpracę z polską i zagraniczną branżą turystyczną, w tym mediami branżowymi, w zakresie udostępniania i publikacji materiałów promocyjnych,
realizację zadań związanych ze współpracą Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami krajowymi i zagranicznymi, w tym działania związane z patronatem nad okrętem transportowo-minowym O.R.P. Kraków;
4. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi UMK i MJO w zakresie procesu działań komunikacyjnych skierowanych do turystów i mieszkańców, w tym planowanie, realizacja oraz bieżący monitoring oznakowania turystycznego zgodnego z Systemem Identyfikacji Wizualnej (SIW) i Systemem Informacji Miejskiej dla Krakowa (SIM);
5. Opiniowanie i realizacja projektów Budżetu Obywatelskiego związanych z krakowskim produktem turystycznym;
6. Współpraca i udział w stowarzyszeniach krajowych i zagranicznych;
7. Przeprowadzanie otwartych konkursów ofert oraz innych trybów zlecania zadań publicznych do realizacji organizacjom pozarządowym w ramach działań Wydziału;
8. Prowadzenie magazynu wydawnictw informacyjno-promocyjnych Miasta i materiałów wystawienniczych Wydziału, w tym prowadzenie odpowiednich ewidencji.