Uzgadnianie procesji, pielgrzymek lub innych imprez o charakterze religijnym w zakresie bezpieczeństwa ruchu na drogach publicznych na terenie Gminy Miejskiej Kraków GK-14
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać uzgodnienie procesji, pielgrzymek lub innych imprez o charakterze religijnym w zakresie bezpieczeństwa ruchu na drogach publicznych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, za wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych:
Przygotuj pisemny wniosek, zawierający wszelkie niezbędne informacje (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”). Uwaga - zaleca się, aby wniosek został złożony co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym.
Udaj się do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą wniosek. Istnieje możliwość złożenia dokumentów drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Po rozpatrzeniu wniosku otrzymasz stosowne uzgodnienie.
Kogo dotyczy usługa
Rozwiń
Usługa dotyczy:
Kościoła Katolickiego.
Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego.
Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego.
Kościoła Chrześcijan Baptystów.
Kościoła Ewangelicko-Metodystycznego.
Kościoła Polskokatolickiego.
Kościoła Starokatolickiego Mariawitów.
Kościoła Katolickiego Mariawitów.
Kościoła Zielonoświątkowego.
Kryteria dla realizacji usług
Rozwiń
Organizator procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym składa wniosek o uzgodnienie jej w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach publicznych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, za wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Zaleca się, aby wniosek został złożony co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym.
Trasy konduktów pogrzebowych odbywających się stosownie do miejscowego zwyczaju nie wymagają uzgodnienia.
Procedura nie dotyczy autostrad i dróg ekspresowych oraz dróg wewnętrznych położonych na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Wymagane dokumenty
Rozwiń
Pisemny wniosek zawierający w szczególności:
Nazwę lub imię, nazwisko oraz siedzibę lub adres zamieszkania organizatora procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym oraz zalecane informacje: numer telefonu/adres e-mail.
Program procesji, pielgrzymki lub imprezy religijnej – informację o miejscu, dacie, godzinie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym.
Szczegółowy opis trasy w przypadku planowanego przejścia po drogach (zaleca się zaznaczenie przebiegu trasy na mapie).
Informację o przewidywanej liczbie uczestników procesji, pielgrzymki lub innej imprezy religijnej.
Podpis organizatora.
Opłaty
Rozwiń
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)
Podpis osobisty (z wykorzystaniem warstwy elektronicznej dowodu osobistego)
Sposób realizacji usługi
Rozwiń
Wydział Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury może wezwać organizatora do przedstawienia dodatkowych informacji i dokumentów niezbędnych do uzgodnienia procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym na drodze publicznej.
Po rozpatrzeniu wniosku organizator otrzyma pisemne uzgodnienie lub odmowę uzgodnienia.
Termin załatwienia
Rozwiń
Rozpatrzenie wniosku bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca od dnia jego złożenia wraz z kompletem wymaganych dokumentów.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Rozwiń
Potwierdzenie przyjęcia do zabezpieczenia przez Policję procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Opinia Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Opinia Wydziału Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Krakowa, uzyskiwana w zależności od potrzeb.
Podstawa prawna
Rozwiń
Art. 16 ust 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 13 ustawy z dnia 4 lipca 1991 r. o stosunku Państwa do Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego.
Art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 1995r. o stosunku Państwa do Kościoła Chrześcijan Baptystów w Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Metodystycznego w Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Polskokatolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Starokatolickiego Mariawitów w Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego Mariawitów w Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Zielonoświątkowego w Rzeczypospolitej Polskiej.
Art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
Art. 9 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i wyznania.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
Obowiązek informacyjny
Rozwiń
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gk.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu uzgodnienia procesji, pielgrzymek lub innych imprez o charakterze religijnym w zakresie bezpieczeństwa ruchu na drogach publicznych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, za wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych.
Informujemy, że:
Ma Pan/Pani prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 5 lat, po ulegną zniszczeniu.
Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi art. 10 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.