Udzielenie ulgi w spłacie należności pieniężnych mających charakter publicznoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków – Zarządowi Transportu Publicznego w Krakowie ZTP-10
MJO
Zarząd Transportu Publicznego
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz ubiegać się o udzielenie ulgi w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, wynikających z art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych:
wypełnij wniosek o udzielenie ulgi w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym;
udaj się do Zarządu Transportu Publicznego (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”), zabierając ze sobą wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”);
jeśli w Twoim imieniu działa pełnomocnik należy pamiętać o uiszczeniu opłaty skarbowej (szczegóły w sekcji „Opłaty”) i zabraniu potwierdzenia jej uiszczenia;
po rozpatrzeniu wniosku otrzymasz decyzję administracyjną;
jeśli wniosek będzie niekompletny lub będzie zawierał błędy, otrzymasz wezwanie do uzupełnienia lub poprawienia go. W przypadku nieuzupełnienia braków wniosek zostanie pozostawiony bez rozpatrzenia. Jeżeli nie wskażesz adresu we wniosku, organ pozostawi go bez rozpatrzenia. W tym przypadku nie otrzymasz wezwania, o którym mowa powyżej.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy:
osób fizycznych oraz podmiotów ubiegających się o przyznanie ulgi w spłacie należności niestanowiącej pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Grupa 1);
przedsiębiorców ubiegających się o przyznanie pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Grupa 2).
Kryteria dla realizacji usług
Aby skorzystać z procedury we wniosku powinieneś wskazać okoliczności świadczące o wystąpieniu co najmniej jednej z poniższych ustawowych przesłanek do udzielenia ulgi. Pamiętaj, aby do wniosku dołączyć dowody dokumentujące opisane okoliczności:
przyznanie ulgi w formie umorzenia należności jest uwarunkowane ważnym interesem zobowiązanego lub interesem publicznym;
przyznanie ulgi w formie częściowego umorzenia, odroczenia terminu spłaty całości albo części należności lub rozłożenia na raty płatności całości albo części należności jest uwarunkowane uzasadnionymi względami społecznymi lub gospodarczymi, w szczególności możliwościami płatniczymi zobowiązanego.
Wymagane dokumenty
Osoby fizyczne oraz podmioty ubiegające się o przyznanie ulgi w spłacie należności niestanowiącej pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie. (Grupa 1) powinny przedłożyć niżej wymienione dokumenty:
pisemny wniosek o udzielenie ulgi wraz z uzasadnieniem (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi) – druk do pobrania (załącznik nr 1);
oświadczenie o stanie majątkowym (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe), istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, inne) oraz sytuacji materialnej – druk do pobrania (załącznik nr 2);
dokument stwierdzający wysokość dochodów własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (np. zaświadczenie o średniej wysokości wynagrodzenia z ostatnich 3 miesięcy z zakładu pracy, odcinki od emerytury lub renty lub do wglądu inny dokument potwierdzający wysokość dochodów – nagród, honorariów);
dokument stwierdzający pobieranie zasiłków z tytułu pomocy społecznej lub bezrobocia oraz innych należności lub otrzymywanych świadczeń;
do wglądu zeznania podatkowe wraz z załącznikami, potwierdzone przez Urząd Skarbowy lub zaświadczenia o osiągniętym dochodzie, z wyszczególnieniem kwoty dochodu i odliczeń oraz kwoty nadpłaty lub kwoty podatku do zapłaty;
do wglądu udokumentowane wydatki ponoszone na miesięczne utrzymanie mieszkania (np. rachunek za czynsz, prąd, gaz, wodę, wywóz śmieci, zakup węgla i inne);
informacje o zadłużeniu Wnioskodawcy, np. zaległości w opłatach eksploatacyjnych (wymienić z jakich tytułów i na jaką kwotę), zaciągnięte kredyty, pożyczki – wskazać, kiedy i na jaki cel zostały zaciągnięte i jaka jest wysokość miesięcznych obciążeń z tego tytułu (dołączyć stosowne dokumenty, np. zaświadczenia, wezwania do zapłaty, harmonogramy spłaty);
wszelkie inne dokumenty mające wpływ na sytuację wnioskodawcy, uzasadniające przyznanie ulgi (np. zaświadczenie lekarskie, rachunki z apteki, itp.);
w przypadku podmiotów niebędących osobami fizycznymi: statutu lub aktu założycielskiego, sprawozdania finansowego za ostatni rok obrotowy, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi;
Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Grupa II) powinni przedłożyć niżej wymienione dokumenty:
pisemny wniosek o udzielenie ulgi wraz z uzasadnieniem (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi) oraz określeniem jakiej pomocy de minimis wniosek dotyczy – druk do pobrania (załącznik nr 1);
oświadczenie o stanie majątkowym (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe), istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, inne) oraz sytuacji materialnej – druk do pobrania (załącznik nr 2);
informacje na temat zakresu i rodzaju prowadzonej działalność, zasięgu terytorialnego, szacunkowego udziału i konkurencji na rynku;
w przypadku podmiotów zobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami o rachunkowości, sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa, obejmująca wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia, opinię biegłego rewidenta, jeżeli sprawozdanie finansowe podlegało badaniu;
w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami o rachunkowości, innych sprawozdań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat podatkowych, (np. zeznania podatkowe PIT-36, PIT-28, PIT-16A);
informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunku zysków i strat, inne), planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy;
wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku (np. kredyty bankowe zaciągnięte w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą itp.);
inne dokumenty, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi oraz w celu prawidłowego wyliczenia wartości brutto pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, której wzór został określony rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53 poz. 311 z późn. zm.) – druk do pobrania (załącznik nr 3);
albo
formularz informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, której wzór został określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121 poz. 810) – druk do pobrania (załącznik nr 4);
albo
formularz informacji składanych przy ubieganiu się o pomoc de minimis przez przedsiębiorcę wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym, której wzór został określony rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53 poz. 311 z późn. zm.) – druk do pobrania (załącznik nr 5);
wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, wydane przez organy uprawnione do udzielania pomocy ze środków publicznych potwierdzające, wielkość otrzymanej pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w okresie bieżącego roku podatkowego, w którym wystąpiono o ulgę oraz dwóch poprzedzających lat podatkowych lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy lub o wielkości pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w tym okresie – druk oświadczeniado pobrania (załącznik nr 6);
oświadczenie o zobowiązaniu do poinformowania o otrzymaniu pomoc de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w trakcie toczącego się postepowania – druk do pobrania (załącznik nr 7).
Ponadto wszyscy wnioskodawcy powinni przedłożyć:
pełnomocnictwo, jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę;
dowód wniesienia opłaty skarbowej od ewentualnie udzielonego pełnomocnictwa.
Opłaty
*Internetowy dowód wpłaty powinien precyzyjnie określać przedmiot tej opłaty oraz w którym urzędzie/jednostce/wydziale ma być dokonana czynność urzędowa.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od wydania decyzji
10
kasa UMK
; przelew
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej)*
17
kasa UMK
; przelew
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Dokumenty można złożyć w Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Dział Organizacji - Sekcja ds. Windykacji
ul. Wielopole 1, 31-072 Kraków (Dziennik Podawczy)
Formularz wymaga zaadresowania. W polu „Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo” należy wpisać: Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Sposób realizacji usługi
Po złożeniu wniosku:
pracownik Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie (Sekcji ds. Windykacji w Dziale Organizacji) sprawdzi prawidłowość wypełnienia i kompletność wniosku;
Dyrektor Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie wyda decyzję administracyjną o:
udzieleniu ulgi albo odmowie udzielenia ulgi;
odmowie wszczęcia postępowania;
umorzeniu postępowania;
w przypadku gdy zaistnieją wątpliwości zostanie przeprowadzone postępowanie wyjaśniające. Jeśli wniosek zawiera braki albo błędy otrzymasz wezwanie o jego uzupełnienie lub poprawienie. W przypadku nieuzupełnienia braków wniosek nie będzie rozpatrzony. Jeżeli wniosek nie będzie zawierał adresu, zostanie pozostawiony bez rozpatrzenia. W tym przypadku nie otrzymasz wezwania, o którym mowa powyżej.
Informacje dodatkowe
Pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, nie może zostać udzielona do czasu przekazania przez Wnioskodawcę zaświadczeń, oświadczeń lub informacji wymaganych przy ubieganiu się o tę pomoc, zgodnie z art. 37 ust. 7 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
W przypadku otrzymania pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie Wnioskodawcy zostanie wydane zaświadczenie, sporządzone na formularzu obowiązującym w dniu udzielenia pomocy potwierdzające, że udzielona pomoc ma charakter pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Masz prawo złożyć ponaglenie na organ rozpatrujący sprawę, jeżeli:
nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego lub przepisach szczególnych, ani w terminie wskazanym w art. 36 §1 kodeksu postępowania administracyjnego,
postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy. Ponaglenie możesz wnieść do organu wyższego stopnia, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa – Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie. Ponaglenie winno zawierać uzasadnienie.
W przypadku Wnioskodawcy, będącego osobą fizyczną lub podmiotem ubiegającym się o przyznanie ulgi w spłacie należności niestanowiącej pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie przedłożenie dokumentów, wymienionych w procedurze jest dobrowolne, jednakże umożliwia wyczerpujące uzasadnienie wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnej.
W przypadku Wnioskodawcy, będącego podmiotem ubiegającym się o przyznanie pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie przedłożenie dokumentów wymienionych w części II pkt 1) do 8) jest dobrowolne, jednakże umożliwia wyczerpujące uzasadnienie wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnych, natomiast nieprzedłożenie dokumentów określonych w pkt. 9), lub 10), lub 11) oraz w pkt. 12) i pkt. 13) uniemożliwia udzielenie pomocy publicznej.
W przypadku uzasadnienia wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnej stanem zdrowia Wnioskodawcy, powinna zostać wyrażona wyraźna zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych w celu wydania decyzji w sprawie udzielenia ulgi w spłacie należności publicznoprawnych. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych powinny zostać dołączone stosowne dokumenty potwierdzające stan zdrowia, a w przypadku chorób dołączyć zaświadczenia o ich leczeniu ze wskazaniem wysokości miesięcznych kosztów tego leczenia oraz wypisy ze szpitala (o ile pozostają w posiadaniu).
Wniosek o udzielenie ulgi nie stanowi podstawy zawieszenia postępowania egzekucyjnego.
Termin załatwienia
Sprawę załatwisz w ciągu 30 dni od daty złożenia kompletu dokumentów.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
W zależności od potrzeb – opinie właściwych komórek organizacyjnych Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie (ZTP).
Opinia Komisji do spraw udzielania ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, wynikających z art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, przypadających Gminie Miejskiej Kraków.
W przypadku, gdy kwota należności przekracza 15 000,00 zł. - opinia działającego przy Prezydencie Miasta Krakowa Zespołu Zadaniowego ds. ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym wynikających z art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych, przypadających Gminie Miejskiej Kraków, a także ulg w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym, przypadających Skarbowi Państwa, udzielanych bez zgody wojewody.
Zestawienie bieżącego stanu zadłużenia Wnioskodawcy.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji możesz złożyć pisemne odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia decyzji. W odwołaniu należy podać nr decyzji, od której się odwołujesz oraz go podpisać. Odwołanie nie podlega opłatom.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
Uchwała nr CXV/3017/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 7 listopada 2018 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie do udzielania ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 360/2012 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), (dalej zwane RODO), informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest: Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie z siedzibą ul. Wielopole 1, 31-072 Kraków (dalej: ZTP).
Administrator powołał inspektora ochrony danych osobowych. Z administratorem i inspektorem ochrony danych można skontaktować się pod adresem jw. lub drogą elektroniczną, pisząc na adres: iodo@ztp.krakow.pl.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
rozpatrzenia wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnej,
wydania decyzji administracyjnej w sprawie umorzenia należności publicznoprawnej w całości, w części, odroczenia terminu spłaty całości albo części należności lub rozłożenia na raty płatności całości albo części należności, a w wypadku wniesienia odwołania od wydanej decyzji, przekazania sprawy do rozpatrzenia przez organ wyższej instancji oraz przekazania akt sprawy sądowi administracyjnemu;
W wypadku, gdy jest Pani/Pan przedsiębiorcą również w celu:
udzielenia pomocy publicznej;
wydania zaświadczenia o pomocy de minimis lub zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie;
sporządzenia sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej.
Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt. 3 ppkt 1) i pkt. 3 ppkt 2) są przepisy:
art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego w zw. z art. 67 ustawy o finansach publicznych;
art. 64 ust. 2 ustawy o finansach publicznych;
art. 34 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt. 3 ppkt 4) jest przepis:
artykułu 6 ust. 1 lit. e) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119, s. 1);
art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt. 3 ppkt 5) jest przepis:
artykułu 6 ust. 1 lit. e) RODO;
art. 32, art. 32a i art. 33 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat, a w przypadku udzielenia pomocy publicznej przez okres 10 lat.
Odbiorcami danych będą pracownicy administratora, a w przypadku przekroczenia kwoty należności 15 000,00 zł również Prezydent Miasta Krakowa (więcej informacji można uzyskać na stronach https://www.bip.krakow.pl/ i https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=97749). Nadto, dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w tym właściwym organom podatkowym, Urzędom Skarbowym, organom ścigania i sądom. Mogą być również powierzane innym podmiotom, z którymi administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych jak usług obsługi prawnej, informatycznej, ochrony informacji, doradztwa.
Ponadto, w „Monitorze Polskim” publikacji podlegają:
na podstawie art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, „wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia”;
na podstawie art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, „wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej”.
Dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Ma Pani/Pan prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz sprzeciwu z przyczyn związanych z szczególną sytuacją. Nadto, przysługuje Pan/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
Podanie danych jest obowiązkiem prawnym. Informacje zawarte w uzasadnieniu wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnych wykazujące ważny interes zobowiązanego lub interes publiczny lub względy społeczne lub gospodarcze, w szczególności możliwości płatnicze zobowiązanego jest wymogiem ustawowym. W odniesieniu do pkt 3 ppkt 1 i ppkt 2, konsekwencją niepodania danych, może być pozostawienie wniosku bez rozpoznania, a w pozostałych przypadkach z pkt. 3, tj. ppkt 3-5, może przeszkodzić w prawidłowym przyznaniu pomocy publicznej.
Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.