Oferujemy:
a) Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
b) Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
c) Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
d)Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
e) Dostęp do najnowszych technologii.
f) Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
g) Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji.
h) Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
i) Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
j) Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.
Od kandydatek/kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
a) Obywatelstwo polskie.
b) Wykształcenie wyższe: prawo.
c) Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, określonych dla stanowisk urzędniczych: art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych.
Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
a) Znajomość ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2151).
b) Znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 775, z późn. zm.).
c) Znajomość ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U z 2023 r., poz. 40 z późn.zm.).
d) Znajomość Rozdziału 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 221 z późn. zm.).
e) Znajomość procedury wydawania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości alkoholu do 4,5% oraz piwa, powyżej 4,5% do 18% oprócz piwa, powyżej 18% przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (SA-2).
f) Znajomość procedury dotyczącej opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (SA-7).
g) Znajomość uchwały nr CVII/2739/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie zasad usytuowania na terenie Gminy Miejskiej Kraków, miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego, poz. 5233 z dnia 19 lipca 2018 r.
h) Znajomość uchwały nr CVII/2740/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie ustalenia dla terenu Gminy Miejskiej Kraków maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego, poz. 5234 z dnia 19 lipca 2018 r.).
i) Znajomość uchwały nr XXVIII/241/03 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 października 2003 r. w sprawie miejsc i obiektów oraz określonych obszarów na terenie Gminy Miejskiej Kraków, w których ze względu na ich charakter obowiązuje stały zakaz prowadzenia sprzedaży, podawania, spożywania oraz wnoszenia napojów alkoholowych (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego Nr 6, poz. 74).
j) Znajomość uchwały nr CX/2970/23 Rady Miasta Krakowa z dnia 17 maja 2023 r. w sprawie wprowadzenia na terenie Gminy Miejskiej Kraków ograniczeń w godzinach nocnej sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego dnia 25 maja 2023 r., poz. 3781).
k) Praktyczna umiejętność analizowania dokumentacji.
l) Umiejętność przeprowadzania rozmów z klientami.
m) Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (nie wykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, t.j.:
a) Prowadzenie postępowań w sprawach cofnięcia lub wygaśnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
b) Prowadzenie rozpraw administracyjnych i przesłuchań świadków w postępowaniach administracyjnych.
c) Opracowywanie projektów decyzji administracyjnych, zezwoleń, postanowień, odpowiedzi na interpelacje, polecenia służbowe, skargi, interwencje, pisma, itp.
d) Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta Krakowa oraz zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa.
e) Przygotowywanie projektów odpowiedzi na prośby o udostępnienie informacji publicznej.
f) Przygotowywanie projektów wystąpień do Zespołu Radców Prawnych z prośbą o udzielenie opinii prawnej.
g) Przygotowywanie projektów odpowiedzi na prośby przedsiębiorców o udzielenie opinii prawnej dotyczącej zakresu pracy Referatu.
h) Analiza nowych aktów prawnych pod kątem ich wykorzystania przez pracowników Referatu.
i) Sprawdzanie pod względem formalno-merytorycznym wniosków o wydanie zezwoleń, w szczególności weryfikacja i akceptowanie tytułów prawnych i zgód na sprzedaż alkoholu dołączanych do wniosków.
j) Przygotowywanie postanowień w zakresie opinii Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
k) Naliczanie opłat z tytułu korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
l) Weryfikowanie zezwoleń pod kątem uiszczenia opłaty.
m) Wydawanie zezwoleń i zaświadczeń o dokonaniu opłaty za korzystanie z zezwoleń.
n) Obsługiwanie interesantów w zakresie realizowanych zadań.
o) Przeprowadzanie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych.
p) Przeprowadzanie wizji lokalnych (oględzin) punktów sprzedaży napojów alkoholowych.
q) Opracowywanie analiz, zestawień informacji dot. zakresu prowadzonych spraw.
r) Prowadzenie komputerowej ewidencji w zakresie wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w aplikacji stosowanej przez Referat.
s) Obsługa korespondencji oraz systemu EZD.
t) Współpraca z organami kontrolnymi.
u)Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Referatu zleconych przez Dyrektora, jego zastępcę i Kierownika Referatu.
Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:
Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązana/-y jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
Stanowisko: Podinspektor lub Inspektor.
Miejsce pracy: Wydział Spraw Administracyjnych – Urząd Miasta Krakowa.
Lokalizacja: Kraków, Al. Powstania Warszawskiego 10.
Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa – BIP MK.
Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4 500 – 5 200 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę, w zależności od posiadanego stażu pracy.
Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.
Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a) Dyspozycyjność: nie.
b) Praca przy komputerze: tak.
c) Praca w terenie: tak.
d) Praca w soboty: nie.
e) Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.
Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.
Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 3 grudnia 2023 roku. Decyduje data wysłania formularza.
Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Testy kwalifikacyjne odbędą się w formie stacjonarnej w dniu 8 grudnia 2023 roku o godz. 9.00 w Sali Dietla UMK, Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.
O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.
Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.