1. Wymagania niezbędne (formalne):
- spełnienie wymagań określonych dla stanowisk urzędniczych w art. 6 ustawy z dnia21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.: Dz.U. z 2022 r. poz. 530),
- wykształcenie wyższe.
Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
- znajomość statutu Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie oraz wynikających z niego zadań,
- znajomość Regulaminu Organizacyjnego Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie – Rozdział I i II oraz Rozdział III § 17, jak również załącznika do Regulaminu (struktura organizacyjna Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie),
- znajomość kodeksu cywilnego – Księga pierwsza – Tyt. II Dz. II, Dz. III; Tyt. III; Tyt. IV Dz. I, Dz. II, Dz. III, Dz. VI; Tyt. V; Księga druga – Tyt. I Dz. II, Dz. III, Rozdz. I; Dz. IV; Dz. V; Księga trzecia – Tyt. XVII Dz. I Rozdz. I, Rozdz. II,
- znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami – Dz. I; Dz. II Rozdz. 1-4; Dz. V Rozdz. 3,
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego – Dz. I; Dz. II Rozdz. 1-4, Rozdz. 7; Rozdz. 9-11; Dz. VII, Dz. VIII,
- znajomość uchwały Nr XXXIV/445/08 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 lutego 2008 r. w sprawie zasad najmu lokali użytkowych, stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków, na czas nieoznaczony, na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata oraz w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ten sam lokal,
- znajomość zarządzenia Nr 2760/2013 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24 września 2013 r. w sprawie trybu i szczegółowych warunków najmu lokali użytkowych stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków wynajmowanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie (z późn. zm.),
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,
- biegła znajomość oprogramowania biurowego MS Office.
W trakcie postępowania rekrutacyjnego z kandydatem przeprowadza się rozmowę kwalifikacyjną. Kandydat może zostać poddany innym dodatkowym technikom naboru (np. test, praktyczne sprawdzenie określonych umiejętności).
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- udział w komisji aukcyjnej/przetargowej na najem lokali użytkowych,
- opracowywanie protokołów i innych dokumentów związanych z najmem lokali użytkowych w trybie aukcji/przetargu,
- przygotowywanie aktów kierowania w powierzonym zakresie, zgodnie z zobowiązującymi przepisami,
- prowadzenie i zakładanie spraw zgodnie z instrukcją kancelaryjną, dotyczących lokali użytkowych,
- przyjmowanie dokumentów stanowiących podstawę do zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego w wyniku wygrania aukcji/przetargu przez oferenta,
- realizacja procedury zawarcia umowy najmu lokalu użytkowego drogą bezprzetargową, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- wprowadzanie najemcy i przekazanie lokalu użytkowego w najem po podpisaniu umowy najmu,
- podejmowanie działań mających na celu opuszczenie lokalu użytkowego przez użytkownika nieposiadającego tytułu prawnego do lokalu,
- przejmowanie lokali użytkowych po wypowiedzeniu/rozwiązaniu lub wygaśnięciu umów najmu:
- sporządzanie protokołu zdawczo-odbiorczego,
- przejmowanie kluczy od lokalu,
- zakładanie i prowadzenie teczek budynków oraz lokali użytkowych, poprzez bieżące gromadzenie dokumentów i korespondencji dotyczącej danego budynku (lokalu),
- bieżący nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z umów o utrzymanie czystości, dostawę mediów,
- kontrola polegająca na wizjach w terenie w celu ewentualnego ujawnienia podmiotów korzystających z lokali użytkowych w sposób sprzeczny z umową,
- przekazywanie właściwym podmiotom przyjętych zgłoszeń od najemców o awariach, usterkach, koniecznych naprawach lub remontach w celu likwidacji skutków awarii, usunięcia usterek oraz wykonania niezbędnych napraw i remontów,
- sprawdzanie i potwierdzanie pod względem merytorycznym dokumentów kosztowych, w zakresie opłat niezależnych od właściciela i świadczeń dodatkowych określonych umową najmu lokalu użytkowego,
- współpraca merytoryczna z komórkami organizacyjnymi Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie, Urzędu Miasta Krakowa i innymi jednostkami.
4. Warunki pracy i płacy:
- wymiar czasu pracy: pełny etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych - zgodnie z odrębnymi przepisami),
- płaca zasadnicza: od 3 600 zł do 3 800 zł miesięcznie + premia uznaniowa miesięczna zgodnie z regulaminem wynagradzania + dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy,
- dofinansowanie do kart MultiSport, świadczenia w ramach ZFŚS,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) zgodnie z ustawą o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej,
- zatrudnienie na okres co najmniej 6 miesięcy z możliwością zawarcia w przyszłości umowy na czas nieokreślony (obowiązek odbycia służby przygotowawczej dla osób, o których mowa w art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych).
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
6. Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania tutaj lub w pokoju 135 I piętro).
- Dokumenty poświadczające wykształcenie (kserokopia).
- Dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe (kserokopia – w przypadku wymaganego doświadczenia/stażu pracy).
- Informacja z krajowego rejestru karnego o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia).
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty aplikacyjne będące odpowiedzią na ogłoszony nabór należy złożyć w zaklejonej kopercie w siedzibie Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie lub przesłać pocztą na adres: Zarząd Budynków Komunalnych w Krakowie, ul. B. Czerwieńskiego 16, 31-319 Kraków lub przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: praca@zbk.krakow.pl w terminie do dnia 23 stycznia 2023 r. z dopiskiem na kopercie lub w tytule e-maila NU-1/23.
Decyduje data wpływu do Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie.
Oferty niekompletne lub złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
O terminie przeprowadzenia testów i rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-maila lub telefonicznie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie (www.bip.krakow.pl/ZBK) oraz na tablicy informacyjnej ZBK.
8. Ilość etatów: 1 etat