Dokument archiwalny
Plany
Obecnie podejmowane są starania pozyskania finansowania dla następujących etapów realizacji Projektu:
- Wdrożenie mechanizmów wyboru koloru według preferencji internauty - rozwiązanie wzorowane na rozwiązaniach serwisu Polskiego Związku Niewidomych www.pzn.org.pl
Opis formularza:
Wybierz kolor:
- tła:
- tekstu:
- linków:
- linków odwiedzonych:
z listą kolorów typu :
- czarny biały niebieski brązowy czekoladowy koralowy szkarłatny niebiesko-zielony złoty
- szary zielony zielono-żółty khaki wapienny karmazynowy kasztanowy granatowy różowy śliwkowy
- purpurowy czerwony srebrny śnieżno-biały brunatny turkusowy fioletowy żółty żółto-zielony
Wybierz wielkość liter:
Formularz byłby dostępny dla wszystkich internautów korzystających z serwisu www.bip.krakow.pl, a internautom zarejestrowanym w bazie użytkowników pozwalałby na zapisanie wybranych ustawień profilu konta.
- Wdrożenie mechanizmów odtwarzania głosowego treści wybranych dedykowanych informacji dla BIP MK.
Zakłada się że mechanizmy będą obejmowały kluczowe informacje publikowanew serwisach miejskich zwłaszcza w serwisie www.bip.krakow.pl.
Opis działania:
W systemie zarządzania treścią aktualności/komunikatu/dokumentu/artykułu pojawi się możliwość „tworzenia wersji dźwiękowej". Po zapisaniu treści do bazy, system przetwarza wpisana treść:
- wybiera właściwe pola z rekordu opisu wiadomości i tworzy tekst do udźwiękowienia
- usuwa zbędne elementy HTML-owe
- konwertuje wiadomość do pliku dźwiękowego
- plik z przetworzoną wiadomością zapisuje do repozytorium plików dźwiękowych związanego z systemem CMS każdego z serwisów
- do rekordu opisu wiadomości wstawia unikalny link do pliku
Na stronie prezentacji pełnej treści informacji udostępniany jest link „Odsłuchaj wiadomość" po naciśnięciu, którego zostanie uruchomiony program odczytujący przekonwertowaną treść wiadomości na komputerze internauty.Konwersja pików tekstowych do plików dźwiękowych będzie realizowana przez aplikację ivona_profesional - syntezator mowy uznawany za jeden z najlepszych rozwiązań na świecie. Aplikacja będzie pracowała na wydzielonym serwerze wirtualnym i będzie obsługiwała konwersje plików dla różnych systemów zarządzania treścią (CMS) serwisów miejskich zwłaszcza BIP MK.
- Samorządowy wirtualny przewodnik niepełnosprawnego.
Opracowanie modułu przewodnika umożliwiającego szybkie uzyskanie informacji przydatnych osobom niepełnosprawnym w ich codziennym życiu, a zwłaszcza w zakresie zagadnień dotyczących działań realizowanych przez Samorząd Miasta Krakowa.
Dla potrzeb przewodnika konieczne jest zrealizowanie następujących zadań:
- Rozbudowa struktury serwisu BIP MK w zakresie ułatwiającym dostęp do informacji osobom niepełnosprawnym
- Opracowanie centralnego katalogu informacji o instytucjach przydatnych osobom niepełnosprawnych.
- Wprowadzenie mechanizmu kategoryzowania informacji w systemie BIP MK ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych
- Opracowanie indeksu spraw załatwianych przez mieszkańców ze szczególnych wyróżnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych
- Katalog stron w BIP MK i serwisach miejskich udostępniających informacje przydatne osobom niepełnosprawnym
- Wirtualny przewodnik niepełnosprawnego
- Uruchomienie mechanizmów udostępniania informacji w postaci plików audiowizualnych (filmy instruktażowe, prezentacje filmowe, panoramy).
Przykładowo zakłada się udostępnianie przetłumaczonych na język migowy informacji na temat zasad i zakresu funkcjonowania Wydziałów Urzędu Miasta z jednoczesnym wytłumaczeniem poszczególnych procedur, dokumentów potrzebnych do załatwienia wybranej sprawy, informacji na temat opłat, formy załatwienia sprawy oraz objaśnienie jak wypełnić odpowiedni załącznik.
Zakres prac obejmuje:
-
- Przygotowanie aplikacji do zarządzania i publikacji informacji multimedialnej:
- Baza filmów z opisami
- Baza prezentacji z opisami
-
- Przygotowanie materiałów audiowizualnych (filmy, prezentacje) np. przygotowanie filmów prezentujących przetłumaczone na język migowy informacje na temat załatwiania spraw w Urzędzie Miasta Krakowa.
Aplikacja do zarządzania i publikacji informacji multimedialnej obejmuje:
- System zarządzania repozytorium plików audiowizualnych (wstawianie, publikacja, edycja, kasowanie plików)
- System udostępniania plików video:
- w technologii serwera strumieniowego
- w postaci plików do ściągnięcia
- System publikacji - mechanizmy wstawiania treści audiowizualnych do komunikatów/ogłoszeń, dokumentów.
Materiały filmowe prezentowane będą w formacie FLV, w polskiej wersji językowej,
z możliwością odtwarzania za pomocą odtwarzacza plikowego lub za pośrednictwem serwera strumieniowego. Planuje się realizację udostępniania plików video
w technologii serwera strumieniowego w formacie Fash Video (flv) w oparciu serwer strumieniowy: Flash Media Server Interactive Server v.3 (FMS).
W pierwszej kolejności palujemy przetłumaczenie na język migowy informacje na temat najważniejszych procedur następujących wydziałów:
- URZĄD STANU CYWILNEGO (SC)
- procedury Referatu Rejestracji Bieżącej
- WYDZIAŁ EWIDENCJI POJAZDÓW I KIEROWCÓW (KM)
- procedury Referatu Rejestracji Pojazdów
- procedury Referatu Praw Jazdy
- WYDZIAŁ PODATKÓW I OPŁAT (PD)
- procedury Referatu ds. Wymiary Podatku od Nieruchomości i Podatku Rolnego
- WYDZIAŁ SPRAW ADMINISTRACYJNYCH (SA)
- procedury Referatu Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
- procedury Referatu Postępowań Meldunkowych
- WYDZIAŁ ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH (SO)
- procedury Referatu ds. Zasiłków Opiekuńczych i Rodzinnych
- procedury Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
- procedury Referatu ds. Problematyki Osób Niepełnosprawnych
- procedury Referatu ds. Dodatków Mieszkaniowych
- WYDZIAŁ MIESZKALNICTWA (ML)
- procedury Referatu Pomocy Mieszkaniowej
- WYDZIAŁ EDUKACJI (EK)
- procedura wydawanie skierowań do kształcenia specjalnego
- WYDZIAŁ ORGANZIACJI I NADZORU (OR)
- procedura udostępniania informacji publicznej na wniosek