Uzgadnianie procesji, pielgrzymek lub innych imprez o charakterze religijnym na drogach publicznych na terenie Gminy Miejskiej Kraków, za wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych
I. Wskazanie administratora
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
II. Wskazanie inspektora ochrony danych
W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: ul. Sarego 4, 31-047 Kraków.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
1) rozpatrzenia wniosku o wyznaczenie stanowiska postojowego dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową;
2) zmiany organizacji ruchu poprzez wyznaczenie stanowiska postojowego dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a) i e) oraz art. 9 ust. 2 lit. a)rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO oraz przepis art. 241 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018, poz. 2096 ze zm.) w, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi polegającego na wyznaczaniu stanowiska postojowego dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową oraz na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu rozpatrzenia wniosku o wyznaczenie stanowiska postojowego dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową.
IV. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne.
Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych spowoduje, iż organ zarządzający ruchem nie będzie mógł zrealizować zadania realizowanego w interesie publicznym z uwagi na brak uzasadnienia dla wyznaczenia stanowisk postojowych dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową w ilości większej niż minimalna określona w art. 12a ust. 2 ustawy o drogach publicznych lub wyznaczenia ich w określonej lokalizacji;
V. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
VI. Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
3. prawo do żądania usunięcia danych osobowych;
4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
5. prawo do przenoszenia danych.
Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa na podstawie, których odbywa się przetwarzanie danych, w tym z zasadami wynikającymi z kodeksu postępowania administracyjnego czy archiwizacji.
VIII. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
IX. Profilowanie
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
X. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Urząd Miasta Krakowa
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu, ul. Wielopole 1
31-072 Kraków.
email: ir.umk@um.krakow.pl
Nie dotyczy.
Pisemny wniosek zawierający w szczególności:
1. nazwę lub imię, nazwisko oraz siedzibę lub adres zamieszkania organizatora procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym wraz z numerem telefonu/adresem e-mail;
2. program procesji, pielgrzymki lub imprezy religijnej – informację o miejscu, dacie, godzinie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym;
3. szczegółowy opis trasy w przypadku planowanego przejścia po drogach (zaleca się zaznaczenie przebiegu trasy na planie Krakowa);
4. informację o przewidywanej liczbie uczestników procesji, pielgrzymki lub innej imprezy religijnej,
5. podpis organizatora.
Nie dotyczy
Pisemne uzgodnienie procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym.
Do 30 dni.
Wniosek winien być złożony co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym.
1.Potwierdzenie przyjęcia do zabezpieczenia przez Policję procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
2.Opinia Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
3.Opinia Wydziału Spraw Administracyjnych Urzędu Miasta Krakowa, uzyskiwana w zależności od potrzeb.
Nie dotyczy.
1. Art. 16 ust 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Art. 13 ustawy z dnia 4 lipca 1991 r. o stosunku Państwa do Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego.
3. Art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 1995r. o stosunku Państwa do Kościoła Chrześcijan Baptystów w Rzeczypospolitej Polskiej.
5. Art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Metodystycznego w Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 1995 r. o stosunku Państwa do Kościoła Polskokatolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej.
7. Art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Starokatolickiego Mariawitów w Rzeczypospolitej Polskiej.
8. Art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego Mariawitów w Rzeczypospolitej Polskiej.
9. Art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Zielonoświątkowego w Rzeczypospolitej Polskiej.
10. Art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
11. Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
12. Art. 9 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i wyznania.
13. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem.
14. Art. 1 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
1. Trasy konduktów pogrzebowych odbywających się stosownie do miejscowego zwyczaju nie wymagają uzgodnienia.
2. Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu może wezwać organizatora do przedstawienia dodatkowych informacji i dokumentów niezbędnych do uzgodnienia procesji, pielgrzymki lub innej imprezy o charakterze religijnym na drodze publicznej.
3. Procedura nie dotyczy autostrad i dróg ekspresowych oraz dróg wewnętrznych.