Uzyskanie legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w zakresie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności to znaczy w celu uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności, uzyskania orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, uzyskania orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień, a także na ich podstawie uzyskania legitymacji dokumentującej niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności lub ich duplikatu oraz wydania karty parkingowej.
Informujemy, że:
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres – e-mail: iod@um.krakow.pl.
adres pocztowy: Wielopole 17a, 31-072 Kraków
Nie dotyczy.
Miejski Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Krakowie, ul. Dekerta 24, 30-703 Kraków.
Przyjmowanie wniosków o wydanie legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności lub ich duplikatów: poniedziałek - piątek w godz. 7.40 - 15.30, tel. 12 616-52-12, 12 616-52-17.
1. Wniosek o wydanie legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności wypełniony i podpisany przez osobę zainteresowaną lub przedstawiciela ustawowego osoby niepełnoletniej, opiekuna prawnego osoby ubezwłasnowolnionej – na druku stanowiącym załącznik.
2. Fotografia o wymiarach 35 mm x 45 mm, odzwierciedlająca aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiająca tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami - wyjątek: osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może dołączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania - fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy, pod warunkiem że fotografia taka jest umieszczona w dokumencie potwierdzającym tożsamość tej osoby.
3. Kopia prawomocnego orzeczenia uprawniającego do wydania legitymacji osoby niepełnosprawnej (oryginał do wglądu) tj.:
- orzeczenia o znacznym, umiarkowanym lub lekkim stopniu niepełnosprawności,
- orzeczenia o stopniu niepełnosprawności o wskazaniach do ulg i uprawnień z określeniem znacznego, umiarkowanego lub lekkiego stopnia niepełnosprawności.
W przypadku gdy osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, legitymację dokumentującą stopień niepełnosprawność wystawia się na podstawie ostatniego orzeczenia.
4. Dowód osobisty osoby zainteresowanej – do wglądu.
5. Kopia dowodu osobistego osoby zainteresowanej w sytuacji składania wniosku przez osobę upoważnioną, pełnomocnika lub opiekuna prawnego nie będącego rodzicem.
6. Upoważnienie lub pełnomocnictwo do złożenia wniosku o wydanie legitymacji dokumentującej niepełnosprawność, a w przypadku osób ubezwłasnowolnionych stosowne zaświadczenie potwierdzające ustanowienie opiekunem prawnym
7. W przypadku ubiegania się o wydanie duplikatu legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawność dowód uiszczenia opłaty za wydanie duplikatu legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawność (DOTCZY TYLKO I WYŁĄCZNIE LEGITYMACJI POLIWĘGLANOWYCH).
Wydanie legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności nie podlega opłatom. Za wydanie duplikatu legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności (DOTYCZY TYLKO I WYŁĄCZNIE LEGITYMACJI POLIWĘGLANOWYCH) pobierana jest opłata w wysokości 15 złotych. Opłatę należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa, Wydział Podatków i Opłat o numerze 82 1020 2892 0000 5602 0590 0941, wskazując w polu "nazwa zleceniodawca" imię i nazwisko osoby zainteresowanej, dla której ma być wystawiony duplikat legitymacji oraz dokładny adres zamieszkania z podaniem kodu pocztowego, a w polu "tytułem" opłata za wydanie duplikatu legitymacji osoby niepełnosprawnej lub gotówką w kasie Urzędu Miasta Krakowa.
Od dnia 02.04.2019 r. istnieje możliwość wniesienia przedmiotowej opłaty w opłatomacie przy ul. Dekerta 24, umiejscowionym przed Salą Obsługi.
Legitymacja dokumentująca stopień niepełnosprawności.
O terminie odbioru legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności osoba zainteresowana zawiadamiana jest telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w formie korespondencji tradycyjnej.
Legitymacja dokumentująca stopień niepełnosprawności.
Legitymacja dokumentująca stopień niepełnosprawności wydawana jest na okres ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż na okres:
- 10 lat – w przypadku legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności wystawionych osobom, które nie ukończyły 60 roku życia,
- w przypadku osób, które ukończyły 60 rok życia legitymację wydaje się na okres ważności orzeczenia stanowiącego podstawę do wydania legitymacji bez ograniczeń czasowych (w przypadku tych osób możliwe jest wydanie legitymacji na stałe w zależności od czasookresu ważności orzeczenia).
Nie dotyczy.
Art. 6 ca. ust. 1 – 4, art. 6 cb. ust. 1 – 4, art. 6 cc. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j.: Dz. U. z 2018 r., poz. 511 z późn. zm.),
Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 lipca 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz. U. z 2017 r., poz. 1541).
Na wniosek osoby zainteresowanej lub przedstawiciela ustawowego osoby niepełnoletniej, opiekuna prawnego osoby ubezwłasnowolnionej, na legitymacji wpisywany jest stopień niepełnosprawności oraz symbol przyczyny niepełnosprawnościza pomocą fotokodu QR.
Legitymacja osoby niepełnosprawnej uprawnia do ulg w przejazdach komunikacją miejską, PKP i PKS, określonych na podstawie odrębnych przepisów.
Duplikat legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności wydawany jest tylko i wyłącznie w przypadku zagubienia lub zniszczenia posiadanej dotychczas poliwęglanowej legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności.
Legitymacje wydane przed dniem 01.09.2017 r. zachowują swoją ważność przez okres na jaki zostały wydane i nie podlegają wymianie.