Kampania promocyjna „TOMASZ PALEC WYBRAŁ KRAKÓW”
1. CELE I ZAŁOŻENIA:
Celem kampanii „Tomasz Palec wybrał Kraków” jest zachęcenie młodych ludzi do tego, by wybrali studia na krakowskich uczelniach wyższych poprzez promowanie Krakowa jako miasta, w którym warto studiować, rozwijać się, pracować i żyć. Ma stanowić wsparcie dla działań promocyjnych prowadzonych przez poszczególne krakowskie uczelnie.
Kampania jest realizowana w całości w internecie, z naciskiem na media społecznościowe.
2. KONCEPCJA KREATYWNA:
Osią kreatywną kampanii jest sympatyczny bohater (Tomasz Palec) i mieszanka uwielbianego przez młodzież absurdalnego humoru osadzonego w prostej, ale innowacyjnej kreacji, inspirowanej poetyką Grupy Monty Pytona, a przede wszystkim twórczością Terry’ego Gilliama
Tomasz Palec (animowana postać, prawdziwy palec wskazujący), student roku dyplomowego jednej z prestiżowych krakowskich uczelni wyższych, właściciel doskonale debiutującego start-upu, opowiada o tym, jak osiągnął sukces i dlaczego wybrał Kraków.
Opowieść Tomasza Palca, podzielona na filmowe, animowane odcinki jest głównym elementem kampanii. Narracja w filmach, wskazująca na poszczególne, istotne dla młodych ludzi walory Krakowa, w zderzeniu z animowanym, humorystycznym obrazem buduje efekt komiczny, którego poszukuje grupa docelowa, gwarantując tym samym utrwalenie w świadomości jej członków pożądanego przekazu kampanii.
Tomaszowi Palcowi głosu udzielił krakowski aktor teatralny i telewizyjny – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie − Tomasz Schimscheiner.
3. REALIZACJA KAMPANII:
Kampania rozpoczęła się 20 czerwca 2012 r. Główne działania kampanijne były prowadzone w dniach 20.06-20.07.2012 r.
1) Działania kreatywne:
a. Założenie profili/kont głównego bohatera kampanii Tomasza Palca na portalach społecznościowych: Facebook (landing page kampanii), NK.pl, Foursquare, Pintrest i Google+ oraz administrowanie nimi.
b. Umieszczanie zabawnych grafik z Tomaszem Palcem lub odnoszących się bezpośrednio do Krakowa na 5 serwisach dzielenia się treścią: demotywatory.pl, kwejk.pl, wykop.pl, studentpotrafi.pl, mistrzowie.org.
c. Działania na forach internetowych: e-mlodzi.com, nastek.pl/forum, forum.4teens.pl, m-forum.pl, forumowisko.pl − monitoring (24/h) pod względem wypowiedzi na temat zmiany miejsca zamieszkania; włączanie się w istniejące dyskusje i inicjowanie nowych (zgodnie z przekazem kampanii).
d. Założenie kanału telewizyjnego „Tomasz Palec TV” na serwisie Youtube.com i umieszczenie tam siedmiu filmów viralowych z Tomaszem Palcem w roli głównej.
e. Przeprowadzenie na fanpage Tomasza Palca na Facebooku internetowego konkursu pn. „Kto widział Emilkę?” (27.06-11.07.2012 r.)
Idea konkursu:
Emilka, tajemnicza siostra Tomasza Palca to osoba niezwykle aktywna, na co dzień zajmuje ją tysiąc rzeczy. Przez kilka dni Państwo Palcowie nie mogli nawiązać z nią kontaktu. Dlatego na Facebooku pojawił się apel do internautów – zachęta do „foto-safari” na ulicach polskich miast, na uczelniach, w muzeach, pubach, parkach, na stadionach. Celem było „wytropienie” Emilki i dostarczenie zmartwionym rodzicom dowodu (w postaci zdjęcia i komentarza, z podaniem godziny i okoliczności w jakich Emilkę zastano) na to, że ich córka ma się świetnie. Pod koniec każdego konkursowego dnia, spośród autorów nadesłanych prac wybierany był zdobywca jednej z 14 nietypowych, ale bardzo praktycznych nagród (np. miesięcznego zapasu zupek chińskich instant, miski do prania ręcznego z zestawem spinaczy czy 2 par ciepłych skarpet z zestawem do cerowania: białą i czarną nitką oraz igłą) – ufundowanych przez wdzięcznych rodziców, Państwa Palców. Nagrodą grand prix dla autora najciekawszej, spośród wszystkich nadesłanych prac konkursowych, był czytnik e-booków.
2) Kampania reklamowa
Nawiązujące do filmów viralowych z Tomaszem Palcem reklamy odsyłające do profili/kont bohatera na Facebooku, Nk.pl i Google + znalazły się na następujących serwisach:
a. Facebook
b. NK.pl
c. www.Matura.onet.pl
d. www.Student.onet.pl.
e. kwejk.pl
f. demotywatory.pl
Dodatkowo na serwisach www.Matura.onet.pl i www.Student.onet.pl pojawiły się artykuły sponsorowane, odwołujące się do istotnych z punktu widzenia potencjalnego studenta walorów Krakowa – m.in. edukacyjnych, rozrywkowych i zawodowych.
3) Inne działania
a. Informacja prasowa rozesłana do mediów lokalnych i branżowych.
b. Spotkania z władzami i przedstawicielami biur promocji krakowskich uczelni wyższych dotyczące kampanii i współpracy w zakresie promowania „studenckiego Krakowa.”
c. Działania na oficjalnej stronie internetowej miasta www.kraków.pl:
- news główny oraz banner internetowy na stronie głównej z hiperłączem przenoszącym do tekstu dotyczącego kampanii;
- informacje dotyczące kampanii w zakładce „Nauka i edukacja”;
- nawiązująca do kreacji graficznej kampanii winieta zakładki „Nauka i edukacja”.
d. Związane z kampanią posty na profilach facebookowych: Krakowa.pl, Krakowskiego Rynku, Krakowskiego Biura Festiwalowego, miesięcznika Karnet oraz Krakow.Travel.
e. Citylighty z wizerunkiem Tomasza Palca, witającego wszystkich, którzy wybrali studia w Krakowie, eksponowane przez dwa pierwsze tygodnie listopada 2012 r. w 100 wybranych lokalizacjach na ternie miasta.
Autorem koncepcji kreatywnej kampanii i twórcą filmów viralowych jest agencja No Hau Studio Sp. z o.o. Kampanię dla Urzędu Miasta Krakowa w dniach 20.06-20.07. 2012 r. realizowała agencja interaktywna Idealia Sp. z o.o.