Kampania promocyjna „DESTINATION KRAKOW II”
1. CELE I ZAŁOŻENIA KAMPANII
Celem kampanii było zachęcenie mieszkańców Warszawy oraz przyjeżdżających do stolicy Polski turystów indywidualnych, grupowych i biznesowych do odwiedzenia Krakowa, a także przekonanie ich, że Kraków może być kolejnym, niezwykle atrakcyjnym celem ich podróży. Nowatorska kreacja kampanii miała również utrwalić wizerunek Krakowa jako rozwijającego się dynamicznie i przyjaznego centrum na mapie Europy, w którym historia i tradycja przenika się z nowoczesnością.
„Destination Krakow II” to kontynuacja kampanii reklamowej realizowanej w lipcu 2011 r. w portach lotniczych pięciu miast w Polsce (w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu).
2. KONCEPCJA GRAFICZNA
W „Destination Krakow II” wykorzystano kreację zaprojektowaną na potrzeby kampanii reklamowej z 2011 r., ale w odświeżonej graficznie wersji. Podobnie jak w ubiegłym roku była ona oparta o fotografie przedstawiające najpiękniejsze, ale niesztampowe krakowskie zabytki i budowle: Zamek Królewski na Wawelu (fot. T. Sarna), Teatr im. J. Słowackiego (fot. A. Rubiś) oraz fontannę Żaka Krakowskiego na pl. Mariackim (fot. T. Sarna), oprawione layoutem zaczerpniętym z facebooka: Like, Share. Love i opatrzone hasłem/przekazem: „Destination Kraków”. Dodatkowo na promujących Kraków billboardach pojawił się symbol KRK – główny element nowego Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta, charakterystyczny i łatwo identyfikowalny z Krakowem skrót nazwy miasta.
Kampania bazowała na efekcie emocjonalnym, wywoływanym poprzez wykorzystanie skojarzeń, odnoszących się do najnowocześniejszych i najpopularniejszych form komunikacji − takich jak portale społecznościowe i powiązanie ich z wizerunkiem Krakowa.
3. OPIS DZIAŁAŃ
Czas trwania kampanii: 16 kwietnia - 30 kwietnia 2012 r.
Ekspozycja plakatów reklamowych na nośnikach typu billboard (50 nośników) − na terenie Warszawy oraz inforscreen (31 nośników) − w warszawskim metrze.
Dwutygodniowa ekspozycja billboardów i infoscreenów była nagrodą za zwycięstwo w konkursie Złote Formaty, w ramach festiwalu Promocji Miast i Regionów 2011, w kategorii Kampanie Reklamowe. Jury konkursowe przyznało pierwsze miejsce realizowanej przez Kraków w 2010 r. kampanii promocyjnej „Gołębie kręcą Kraków”.