RAPORT Z REALIZACJI DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH W RAMACH CROSS KAMPANII KRAKÓW-ŚWINOUJŚCIE
CHARAKTERYSTYKA KAMPANII
Kampania promocyjna Krakowa i Świnoujścia trwała od 1 do 30 sierpnia 2012 r.
Osią krakowskiej części kampanii był konkurs przeznaczony dla mieszkańców Świnoujścia oraz turystów odwiedzających miasto, a także animacje dla plażowiczów.
ANIMACJE
Animacje odbywały się w 4 kolejne weekendy sierpnia (tj. w dnaich 3-4; 10-11; 17-18; 24-25) w godz. 10.00 – 18.00 przy dmuchanym zamku „Barbakan” ustawionym na plaży w Świnoujściu. Harmonogram animacji i działań promujących Kraków w Świnoujściu został tak skomponowany, by w ich czasie dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.
Dmuchany zamek „Barbakan” – to wersja „plażowa” zabytkowej krakowskiej budowli obronnej. Dmuchana atrapa wywołuje spore zainteresowanie plażowiczów.
Dla plażowiczów przygotowano i przeprowadzono szereg atrakcji nawiązujących do symboli kojarzonych z Krakowem. Wśród nich znalazły się m.in. zabawa „wokoło KRAKOWA” oraz „Cel Kraków”, malowanki, skręcanie balonów, wspólne śpiewanie piosenek oraz loteria. Zwycięzcy konkursów otrzymywali upominki: gadżety z elementami krakowskimi ufundowane m.in. przez Urząd Miasta Krakowa oraz Krakowskie Biuro Festiwalowe.
W każdy dzień animacji przez ok. 2 godz. moderator przebrany w strój Lajkonika zachęcał plażowiczów i spacerowiczów do wzięcia udziału w animacjach. Rozdawał im także foldery promocyjne oraz karty z informacją nt. konkursu „Kraków-Świnujście – bliżej niż myślisz”.
Animatorki prowadzące zabawę przebrane były w stroje krakowskie.
Krakowskie animacje za każdym razem wzbudzały duże zainteresowanie zarówno polskich jak i zagranicznych turystów.
KONKURS
By wziąć udział w konkursie „Kraków-Świnoujście bliżej niż myślisz” należało odpowiedzieć na pytanie „Dlaczego warto przylecieć do Krakowa?”. Dla autorów najciekawszych odpowiedzi została przyznana nagroda w postaci weekendowego pobytu w Krakowie. Podróż z lotniska Świnoujście/Heringsdorf do Krakowa i z powrotem możliwa była dzięki liniom lotniczym EUROLOT. Zwycięzcy konkursu nocowali w luksusowym hotelu Crown Piast Hotel, natomiast na uroczystą kolację zostali zaproszeni do Grand Hotelu.
W obu edycjach konkursu (zarówno krakowskiej jak i świnoujskiej) udział wzięły łącznie 92 osoby, z których 4 przyleciały do Krakowa, a kolejne 4 do Świnoujścia.
Konkurs był ogłoszony na stronach www.krakow.pl, www.swinoujscie.pl oraz w mediach branżowych (Facebook obu miast, oraz na profilu „Tomasz Palec wybrał Kraków”). Informacja o konkursie była również zamieszczona na ulotkach, które przez 4 kolejne weekendy sierpnia były dystrybuowane na plaży oraz głównej promenadzie w Świnoujściu.
INFORMACJE PRASOWE
• Informacja dot. cross kampanii Kraków-Świnoujście wyświetlana była na stronie www.krakow.pl oraz www.swinoujscie.pl przez cały czas trwania kampanii.
• Została utworzona tzw. „Jedynka” (grafika) na stronie internetowej www.krakow.pl oraz informacje o konkursie zamieszczone były dodatkowo w dziale „Polecamy”.
• 5 serwisów prasowych wysłanych do mediów lokalnych, ogólnopolskich oraz branżowych w następujących dniach: 07.08,08.08, 09.08,10.08 oraz 20.08).