1. CELE I ZAŁOŻENIA:
Celem kampanii „Kraków to stan umysłu” jest zachęcenie młodych ludzi do tego, by wybrali studia w Krakowie nie tylko ze względu na tradycję akademicką naszego miasta i edukację na najwyższym poziomie, którą gwarantują krakowskie uczelnie wyższe, ale również dlatego, że właśnie tutaj można realizować pasje i odnosić sukcesy.
Jest to kampania outdoorowa z elementem reklamy prasowej. Outdoorowy charakter kampanii (obecność w przestrzeni publicznej) ma pozwolić dotrzeć z przekazem nie tylko do samych kandydatów na studia, ale również do osób, które mają wpływ na ich decyzje o wyborze miejsca studiowania (rodzice, znajomi, bliscy).
2. KONCEPCJA KREATYWNA:
Główny przekaz kampanii zawarty w jej haśle ma zwrócić uwagę na fakt, że Kraków nie jest jedynie miejscem na mapie, ale przede wszystkim „stanem umysłu” – związanym z rozwojem, nauką, ukierunkowanym na twórcze działanie, realizację ambicji i pasji, pozwalającym odnieść sukces na rozmaitych polach. Dowodem na to są osiągnięcia trójki krakowskich studentów, którzy zostali „twarzami” kampanii:
a. Katarzyna Krzeszowska – Miss Polski 2012 − studiuje malarstwo w Krakowie (specjalność grafika użytkowa);
b. Maciej Kot − brązowy medalista Mistrzostw Świata w skokach narciarskich (studiuje wychowanie fizyczne);
b. Michał Gazda – zdobywca złotego medalu w Robot Challenge (jednych z najbardziej prestiżowych zawodów w dziedzinie robotyki) – wybrał studia informatyczne w Krakowie.
Claim kampanii wykorzystuje również elementy brandingu emocjonalnego − przekaz jest oparty na uczuciach, nie narzuca skojarzeń, wyzwala je. Siła komunikatu została również wzmocniona poprzez jego personalizację i odwołanie się do osiągnięć konkretnych osób będących twarzami kampanii.
3. REALIZACJA KAMPANII:
Kampania rozpoczęła się 16 kwietnia 2013 r. Od tego dnia, przez dwa tygodnie, kampanijne nośniki typu billboard i citylight będą eksponowane w 5 polskich miastach:
a. Warszawie,
b. Katowicach,
c. Kielcach,
d. Lublinie,
e. Rzeszowie,
− cztery ostatnie miasta to stolice województw, z których (poza małopolskim) pochodzi największa liczba krakowskich studentów.
Kampanijna reklama prasowa ukaże się na łamach dziennika „Rzeczpospolita” − w numerze, w którym będzie publikowany najnowszy „Ranking Szkół Wyższych” (pierwsza połowa maja br.).
Sesja zdjęciowa na potrzeby kampanii była realizowana na terenie MOCAK-u (Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie).
Koncepcję graficzną kampanii opracowała agencja Opcom Sp. z o.o., za jej realizację odpowiadała firma Business Consulting Sp. z o.o.