1. CELE I ZAŁOŻENIA:
Celem kampanii „Ulokuj swój podatek w Krakowie!” jest zachęcenie osób, które pracują, studiują i żyją w Krakowie, ale rozliczają się z podatku w innych miejscowościach, do tego, by w zeznaniu podatkowym wskazały nasze miasto jako to, do którego trafi część odprowadzanych przez nie środków.
W Krakowie ok. 25% wszystkich dochodów miasta stanowią wpływy finansowe z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) − każda osoba wskazująca w zeznaniu podatkowym nasze miasto to ok. 1 500 zł wpływające do miejskiej kasy. Szacuje się, że w stolicy Małopolski mieszka blisko 150 tys. osób, które są zameldowane w innej miejscowości i tam odprowadzają podatek.
Żeby odprowadzać podatek w Krakowie wcale nie trzeba być tutaj zameldowanym. Zgodnie z prawem w przypadku podatku PIT miejscem rozliczania się osoby fizycznej jest urząd skarbowy właściwy dla miejsca zamieszkania (a nie zameldowania!) podatnika w ostatnim dniu roku podatkowego. Natomiast sama zmiana urzędu skarbowego jest bardzo prosta. W okresie rozliczeń podatkowych wystarczy podać w formularzu PIT krakowski adres zamieszkania oraz wskazać dane właściwego urzędu skarbowego. W każdej chwili można również wypełnić jednostronicowy formularz ZAP-3, który jest dostępny na stronie internetowej Ministerstwa Finansów (www.mf.gov.pl) lub w każdym urzędzie skarbowym.
2. KONCEPCJA KREATYWNA:
Kampania realizowana jest pod hasłem: „Ulokuj swój podatek w Krakowie, a każdego dnia przekonasz się, co potrafi zdziałać!”. Zarówno kampanijny slogan jak i grafika zwracają uwagę na fakt, że odprowadzając podatek w mieście, w którym rzeczywiście mieszkamy, pracujemy i żyjemy (a nie tylko jesteśmy w nim zameldowani) nie tracimy części zarobionych przez siebie pieniędzy na rzecz „systemu”, ale inwestujemy je w poprawę komfortu życia. Zakładamy „lokatę”, która zaprocentuje np. nowymi liniami tramwajowymi, zmodernizowanymi drogami czy wyremontowanymi placówkami oświatowymi − pozytywnymi zmianami dostrzegalnymi gołym okiem. Jest to lokata z gwarancją zysku – przekładającego się na lepszą jakość życia.
3. REALIZACJA KAMPANII:
I etap: kwiecień 2013 r.
1) Outdoor
W przestrzeni publicznej Krakowa są eksponowane:
a. billboardy (w pobliżu najważniejszych ciągów komunikacyjnych);
b. citylighty (na wybranych przystankach komunikacji miejskiej);
c. plakaty (w wybranych punktach na terenie miasta).
Czas ekspozycji nośników outdoorowych: 2 tygodnie.
2) Internet
W ramach działań w internecie, kampanijna reklama jest widoczna:
a. na lokalnych stronach portalu gazeta.pl oraz w sekcji regionalnej portalu onet.pl;
b. w serwisie społecznościowym Facebook (reklama stargetowana na osoby w wieku 25-50 lat, mieszkające w Krakowie, ale pochodzące z innych miejscowości).
3) Prasa
Kampanijna reklama prasowa ukazała się:
a. na lokalnych stronach „Gazety Wyborczej”;
b. na łamach „Gazety Krakowskiej”;
c. na łamach dwutygodnika miejskiego „KRAKÓW.PL”.
3) Inne działania:
Kampanijny spot jest emitowany w:
a. telewizji autobusowej (BUS-TV);
b. telewizji tramwajowej (Telewizja M).
II etap: październik 2013 r.
W ramach drugiego etapu kampanii zostaną zrealizowane następujące działania:
a. reklama w prasie lokalnej;
b. reklama w serwisie Facebook;
c. emisja spotu kampanijnego w BUS-TV (telewizja autobusowa).
Dodatkowo, przez cały czas trwania kampanii jest aktywna tematyczna zakładka na miejskiej stronie internetowej (www.krakow.pl/podatki), w której znajdują się szczegółowe informacje dotyczące tego co i jak zrobić, by móc odprowadzać podatek w Krakowie oraz dane kontaktowe krakowskich urzędów skarbowych.
Za realizację kampanii odpowiada Grupa Reklamowa Niedzielski.