Aplikacja mobilna „Graj Hejnał” powstała z myślą o krajowych i zagranicznych turystach odwiedzających Kraków. Każdy, kto ją pobierze, może poczuć się jak hejnalista,
a opuszczając Kraków zabrać wyjątkową krakowską melodię ze sobą – żeby zagrać hejnał wystarczy dmuchać w mikrofon telefonu. Aplikacja pozwala też ustawić hejnał jako dzwonek w telefonie i motyw hejnałowy jako tapetę. Jest dostosowana do trzech systemów operacyjnych: Android, iOS, Windows Phone. Aplikację przygotował Urząd Miasta Krakowa we współpracy z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym.
„Graj Hejnał” można pobrać ze sklepów z aplikacjami mobilnymi bądź bezpośrednio ze strony www.krakow.pl/hejnal. Ewentualnie każda osoba odwiedzająca Kraków będzie mogła zeskanować kod QR z linkiem do aplikacji umieszczony na specjalnych znakach stojących tuż przy Bazylice Mariackiej (z jej wieży grany jest hejnał), plakatach i naklejkach rozwieszonych na przystankach komunikacji miejskiej, w Punktach InfoKraków oraz w restauracjach, pubach i hotelach zlokalizowanych w obszarze Rynku Głównego w Krakowie. Aplikacja „Graj Hejnał” promowana jest również na morzu dzięki okrętowi ORP Kraków, na którym umieszczone zostały materiały z kodami QR.
Kanały komunikacji:
1. Outdoor:
a) 3 znaki informacyjne w przestrzeni miejskiej (w wersji polskiej i angielskiej) umieszczone na: Rynku Głównym, przy Bazylice Mariackiej, pl. Wszystkich Świętych.
b) Informacja na przystankach komunikacji miejskiej (w wersji polskiej
i angielskiej) – 100 informacji w wybranych lokalizacjach.
c) Plansza reklamowa w automatach KKM (w wersji polskiej
i angielskiej) – 68 plansz w automatach Krakowskiej Karty Miejskiej.
2. Leaflet
a) Naklejki informacyjne (łącznie 1000 sztuk): dzienniki podawcze UMK, punkty Info Kraków, restauracje z listy rekomendowanych, restauracje w centrum miasta, hotele, hostele, obiekty noclegowe, dyliżans pocztowy na Rynku Głównym, punkt sprzedaży biletów oraz stanowisko z medalami przy Bazylice Mariackiej, ORP Kraków.
b) Ulotki (łącznie 4500 sztuk): dzienniki podawcze UMK, punkty Info Kraków, restauracje z listy rekomendowanych, hotele, hostele, obiekty noclegowe, punkt sprzedaży biletów przy Bazylice Mariackiej, ORP Kraków. Dodatkowo ulotki były dystrybuowane dziennikarzom oraz turystom podczas briefingu prasowego (08.07.2013 r.).
3. Internet i multimedia:
a) Magiczny Kraków – informacja główna/banner z linkiem do pobrania aplikacji
i newsa.
b) Facebook – informacja na miejskich profilach Kraków.pl, Krakowski Rynek, Tomasz Palec Wybrał Kraków, Krakow.Travel.
c) Portale – Krakow.travel, Karnet.
d) Umieszczenie hiperłącza do pobrania aplikacji mobilnej w korespondencji pracowników UMK.
4. Działania Public Relations:
a) Informacja prasowa/branżowa/turystyczna (w wersji polskiej i angielskiej)
z wykorzystaniem baz adresowych: dziennikarze lokalni i krajowi, turystyka przyjazdowa (biura podróży, piloci wycieczek), hotele, hostele, obiekty, noclegowe, restauracje rekomendowane, przewodnicy turystyczni etc.
b) Informacja do sklepów mobilnych (w wersji polskiej i angielskiej) – informacja
o aplikacji i hejnale.
c) Prasa – Karnet, The Visitors.
5. Działania eventowe:
a) Briefing prasowy przy Bazylice Mariackiej (08.07.2013 r.). Hejnalista o godzinie 12.00 zagrał hejnał z Wieży Mariackiej, następnie zszedł na płytę Rynku Głównego na briefing prasowy i odegrał ponownie hejnał – tym razem za pomocą telefonu komórkowego. Osoby zgromadzone (dziennikarze, turyści krajowi i zagraniczni) otrzymali ulotki z kodem QR umożliwiającym pobranie aplikacji. Zaangażowaniem mediów – m.in. Gazeta Wyborcza, Radio Kraków, TVP Kraków, TVN24.