Informacje w zakresie możliwości wzięcia udziału w wyborach przez osoby niepełnosprawne udzielane są pod numerem telefonu: (12) 616-1908
W celu sporządzenia aktu Pełnomocnictwa osoba niepełnosprawna udzielająca pełnomocnictwa, wpisana na listę wyborców w Gminie Miejskiej Kraków (stale zamieszkująca na obszarze działania danej Rady), składa wniosek do Miejskiego Komisarza Wyborczego najpóźniej do dnia 7 listopada 2014 r.
Dotyczy osób posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, a także posiadających równoznaczne orzeczenie organu rentowego, tj.:
- o całkowitej niezdolności do pracy i niezdolności do samodzielnej egzystencji,
- o niezdolności do samodzielnej egzystencji;
- o całkowitej niezdolności do pracy;
- orzeczenie o zaliczeniu do I grupy inwalidów;
- orzeczenie o zaliczeniu do II grupy inwalidów;
- osoby o stałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny;
oraz
- osób, które najpóźniej w dniu głosowania skończą 75 lat.
Pełnomocnikiem może być osoba stale zamieszkująca na terenie Miasta, która:
- nie jest pozbawiona praw publicznych prawomocnym orzeczeniem sądu,
- nie jest pozbawiona praw wyborczych prawomocnym orzeczeniem Trybunału Stanu,
- ubezwłasnowolniona prawomocnym orzeczeniem sądu.
Pełnomocnikiem nie może być:
- Miejski Komisarz Wyborczy,
- Osoba wchodząca w skład Komisji Odwoławczej, dzielnicowych komisji wyborczych i obwodowych komisji wyborczych.
Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć tylko od jednej osoby lub od dwóch osób, jeżeli co najmniej jedną z nich jest wstępny (ojciec, matka, dziadek, babcia itd.), zstępny (syn, córka, wnuk, wnuczka itd.), małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
Pełnomocnictwa do głosowania udziela się przed Miejskim Komisarzem Wyborczym lub upoważnionym przez niego członkiem właściwej terytorialnie dzielnicowej komisji wyborczej.
Do wniosku należy dołączyć:
- pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania (z podaniem imienia /imion/ i nazwiska, adresu zamieszkania oraz imienia /imion/ i nazwiska osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania);
- kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o stopniu niepełnosprawności (o ile wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończonych 75 lat)
Akt pełnomocnictwa do głosowania jest sporządzany w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej udzielającej pełnomocnictwa.
Formularze wniosku o udzielenie pełnomocnictwa oraz zgody na przyjęcie pełnomocnictwa są dostępne w formie elektronicznej na stronie www.bip.krakow.pl (zakładka "Wybory do Rad Dzielnic 2014") oraz na Dziennikach Podawczych we wszystkich siedzibach Urzędu Miasta Krakowa, gdzie również są one przyjmowane.
Formularz 1 - "Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa w wyborach do Rad Dzielnic" [ POBIERZ PLIK PDF ]
Formularz 2 - "Zgoda na przyjęcie pełnomocnictwa w wyborach do Rad Dzielnic" [ POBIERZ PLIK PDF ]
Wyborca ma prawo cofnąć udzielone pełnomocnictwo do głosowania przez złożenie najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów, tj. do dnia 14 listopada 2014 r. stosownego oświadczenia Miejskiemu Komisarzowi Wyborczemu lub doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania.
Wyborca, który udzielił pełnomocnictwa do głosowania w jego imieniu może zagłosować osobiście, pod warunkiem, że zrobi to wcześniej niż pełnomocnik.
Osoby niepełnosprawne i starsze, mające trudności w poruszaniu się, będą mogły skorzystać z bezpłatnego transportu do i z obwodowych komisji wyborczych. Zadanie to będzie realizowane przez Referat ds. Problematyki Osób Niepełnosprawnych Urzędu Miasta Krakowa przy ul. Stachowicza 18.
Zapisy będą przyjmowane w dniu 10 listopada 2014 r. oraz od 12 listopada 2014 r. do 14 listopada 2014 r. w godz. 8.00–15.00, w sobotę 15 listopada 2014 r. w godz. 9.00–15.00 oraz w dniu wyborów 16 listopada 2014 r. w godz. 7.00–21.00 pod numerami telefonów: 12 616-50-27, 12 616-50-75.